Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kontakt problem med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har nyelig koblet sammen noen maskiner, hvilke komponenter jeg kjøte inn, finner du her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=159510&hl=

Nettverket fungerer igrunnen greit det, men signalet er ganske lavt, det ligger på ca 40% som gjør at det faller ut og inn ganske ofte, det som er det merkelige er at det er ca 5 meter mellom maskin og Accespunkt, det er to tred vegger som står imellom, noe jeg mener skal gå bra? noen forslag til hva som kan vere galt? og hvordan jeg skal få fikset det? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp kåla med det samme selv. Et par ting du kan prøve:

1. Prøv å bytte kanaler på aksesspunktet (1-13 eller no')

2. Prøv å heve aksesspunktet. Høyere jo bedre..

Så kan du laste ned et program som heter Network Stumbler hvor du kan lese av signal styrken i dBm for å få et mer nøyaktig bilde av signalene.

Jeg tok ruteren min ut av skuffen og satte den på komoden og fikk betydelig bedre signal. Den skal (om jeg får ut fingern) monteres opp på veggen over inngangsdøra.

Lenke til kommentar

takk for svaret *grin*

men hvordan "bytte kanaler på aksesspunktet (1-13 eller no')" ?

jeg sende mail til komplett.no og de sier at det er "lite man kan gjøre" noe jeg ikke tror så mye på. men kunne prøve å oppgradere firmware på ruterensa de. Men hvordan i HEEELGE gjør jeg det?

Lenke til kommentar

1 Sett 119672 3Com OC Wireless Gateway kit 54Mbps

802.11g trådløs router + PC-kort (1)

Levert: 1 Sett 2003-10-18 964 ekskl. mva., 1195 inkl. mva.

1 Stk 118980 3Com Officeconnect Wireless 11g Cardbus

802.11g 54 Mbps, WPA (2)

Levert: 1 Stk 2003-10-18 283 ekskl. mva., 350 inkl. mva.

1 Stk 118982 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway

802.11g 54 Mbps, WPA (3)

Levert: 1 Stk 2003-10-18 681 ekskl. mva., 845 inkl. mva.

2 Stk 117794 SMC EZ Connect Wireless G PCI 54 Mbps

802.11g/b, avtagbar antenne (4)

Levert: 2 Stk 2003-10-18 1101 ekskl. mva., 1365 inkl. mva.

Lenke til kommentar

Antar at aksesspunktet har et webgrensesnitt hvor du da går inn på http://192.168.0.1 (eller hva ipen måtte være). Om du ikke har vært der før er brukernavn og passord det som er standard (finner du på nettet; eller JA i 'manualen' om du vet hva det er....... )

Jeg antar at den har webgrenssesnitt, da alle mine D-Link ting har det. (Antar at det er ganske vanlig).

Lykke til.

Lenke til kommentar
Antar at aksesspunktet har et webgrensesnitt hvor du da går inn på http://192.168.0.1 (eller hva ipen måtte være). Om du ikke har vært der før er brukernavn og passord det som er standard (finner du på nettet; eller JA i 'manualen' om du vet hva det er....... )

Jeg antar at den har webgrenssesnitt, da alle mine D-Link ting har det. (Antar at det er ganske vanlig).

Lykke til.

joda, det har eit web basert grensenitt :) har fått fikset problemet med å flytte på aksesspunktet :) ( jeg hater å lese manualer :lol: )

Lenke til kommentar

Lykke til.

joda, det har eit web basert grensenitt :) har fått fikset problemet med å flytte på aksesspunktet :) ( jeg hater å lese manualer :lol: )

Skyldtes lav dekning plasseringen av base stasjonen? LOL... Jeg slo selv til på det tilbudet der, men har ikke satt opp ennå (ikke mitt problem, det er pappa's ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...