Gå til innhold

- Roboter kan drepe oss alle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først så må vi gi de muligheten til å utslette oss, det er langt dit. Media er til for og skremme oss, tydeligvis..

Vel, litt av greia er at dette kan skje. Vi vet rett og slett ikke hva som vil skje den dagen vi utvikler AI med høyere intelligens enn oss selv. Dersom den lager en ny og bedre versjon av seg selv som igjen lager en ny og bedre utgave og så videre så kan utfallet bety slutten på menneskeheten som vi kjenner den. Et annet mulig utfall er at alle verdens problemer blir løst over natta og at vi alle kan leve videre i en fredelig utopi uten krig, sult og sykdommer, vi vet rett og slett ikke. Det blir spennende å følge med på utviklingen.

For å være på den sikre siden ville jeg unnlatt å gi en superintelligent AI tilgang til verktøy. :p

Lenke til kommentar

Hvis du regner Internett og liknende som verktøy så er jeg enig Det farligste som kan skje hvis vi utvikler kunstig intelligens som er i stand til å utvikle seg selv og ta uavhengige avgjørelser er tilgang på informasjon.

Hvis de blir bevisste og klarer å "hacke" Internett så kan de koble seg inn i militære nettverk og liknende, da har de tilgang på farlig info og teknologi. Hvis de da er istand til å lære ting med ekstrem hurtighet så vil det eskalere raskt.

Terminator handlet om nettopp dette, et militærprosjekt som var istand til å lære, det tok over fabrikker og våpensystemer for så å ta over verden med makt :) :) Go go power AI :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13459

Her tror jeg SH tar feil. Menneskets evne til å tilpasse seg, i tilfelle trusler, er uovertruffen. AI er menneskeskapt og kan derfor begrenses av mennesker. Menneskets unike evne til å beskytte seg gjør at jeg overhodet ikke frykter "datamaskinens overtagelse"! På samme måte som vi er i stand til å begrense og stopppe et Ebola utbrudd, er vi i stand til å stoppe en AI overtagelse. I verste fall får vi bare trekke ut kontakten......

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...