fotonisse Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Skjønner hva du mener, men samtidig: unner HUN HAN å måtte droppe et godt vennskap til fordel for seg selv? Hun må da kunne stole på han. Han vil jo ha kontakt han også, han ser på meg som en god venn, og slik vet jeg at han innerst inne vil ha det. Hadde han ikke brydd seg om vennskapet vårt, hadde vel ikke hun måttet "godtatt" at vi er venner. Er vel en grunn for at hun gjør det også, når vi alle vet at hun aldri har likt meg noe spesielt godt. Har aldri møtt henne, så kan ikke uttale meg for mye, men er det jeg har fått med meg.Ts Anonymous poster hash: 93684...736 Du vil jo overhode ikke se dette på noen annen måte enn din egen, og dermed forstår du jo ikke hele poenget i hva vi svarer deg. De har et forhold som skal vokse og utvikle seg, og da trenger de den tiden for seg selv. Du hadde vel heller ikke likt en "slange i ditt paradis", og den slangen i hennes paradis er i hennes øyne deg. Hun stoler ikke på deg i det hele tatt, og helt ærlig så forstår jeg henne meget godt i det. Er vel ikke så rart at hun ikke liker deg, fordi du er og forblir en trussel mot deres forhold i hennes øyne. Han har sikkert også fått et ultimatum fra henne, om hvordan han skal være overfor deg, og dermed så har dere minimalt med kontakt for tiden. 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) TS, hvorfor lager du en tråd der du ber om råd og tips om situasjonen din, for så å være uenig med alle? Det kan jeg fortelle deg. Fordi du søker confirmation bias. Altså bekreftelse på dine egne meninger. Det har du ikke fått, så derfor er du uenig. Du lever i et fantasiland. Du klarer virkelig ikke å se hvorfor din eks ikke har tatt kontakt noen ganger og hvorfor dama hans ikke vil at han skal ha kontakt med deg. Du skriver at hun godtar andre jentevenner han har, bare ikke deg - tenk deg godt om nå, TS; hvorfor tror du det er bare deg hun ikke godtar? Fordi du er hans ekskjæreste. DET er nøkkelordet her, kjære deg. Det spiller INGEN rolle om DU mener at dere bare er venner, det spiller INGEN rolle at DU sier at du ikke har følelser for ham - det eneste som har noe å si for henne er at dere to har vært sammen. Hva skal til for at du skal forstå det? Prøv virkelig å sette deg inn i hennes situasjon. Er du klar over hvor ubehagelig det er for henne at dere to har kontakt? Du hadde din sjanse, TS, og nå er det hennes tur. Godta dette og MOVE ON! Det har ikke noen hensikt at dere fortsetter å være venner. Det tærer på henne, som GARANTERT skaper gnisninger i forholdet, som gjør at det tærer på ham også. Ikke vær så egoistisk, gi dem en sjanse til å være lykkelige sammen og fokuser på deg og ditt. Du vil få det så mye bedre om du bare gir slipp på ham. Denne besettelsen er ikke bra for noen av partene involvert. Innse det. Nekter du dette, så er det ingen andre her som kan hjelpe deg. Endret 14. desember 2014 av Therawyn 4 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Vet dem begge pleier å omgås andre jentevenner han har, er visst bare meg hun ikke liker at han har kontakt med. Dette begrunner hun med at hun "har sine grunner." Han er på ingen måte enig i at vi ikke skal kunne ha kontakt pga henne. Mulig han trekker seg unna meg nå fordi han nettopp har "vunnet" henne tilbake. Men jeg vet veldig godt at han ikke er enig med henne her. Er som sagt sikkert ikke uten grunn at hun "må" godta vennskapet vårt. Er ganske sikker på at hun innerst inne ikke vil. Tror faktisk ikke hun vil at vi skal ha kontakt i det hele tatt.. Og derfor er jeg redd for at det er slik det blir, om han etterhvert gir etter. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 De andre jentevennenen har hun sikkert ikke et problem, fordi de ikke er eks-kjærestene hans...... Det er det du som er, og dermed så får hun naturlig nok et helt annet syn på deg. Og da har du "hennes grunner for det". Det meste av løsningen og svaret her har nå endelig skrevet selv, se på det som er uthevet her. Der har du hennes (og vårt) syn på saken, den eneste som ikke har innsett det tidligere er deg...... Du synes sikkert både hun og alle som har svart deg her ikke har peiling og ikke forstår deg, men flere av oss har nok vært ute en "vinternatt" før, og vet hvor dårlig idé det er at to eks-kjærester fremdeles skal henge sammen, når en av dem også har fått seg ny kjæreste. Da er det for de to, bare de to som er det viktige i hele verden, og da er det aldri plass til hverken eks-kjærester eller andre venner en periode. Og eks-kjærester er og forblir en trussel, i en ny partners øyne, det er noe du bare må akseptere og forholde deg til. Forstår at du ikke liker eller ønsker det, men det er utenfor din avgjørelse. Det er det hun bestemmer i dette tilfelle, om dette forholdet skal vare. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Du er jo passe vrang da, TS. Du har fått haugevis av svar her, men du tar dem ikke til deg. 14-åring-referansen var utelukkende på oppførselen. Dere er voksne folk, og da går det an å snakke sammen - noe dere ikke gjør for øyeblikket. Det er jo tydelig at dette plager deg, så hvorfor ikke ta problemet ved rota, snakke sammen og finne ut av det? Du sier du er 100% trygg på at han verdsetter vennskapet deres og vil ha kontakt. Sett fra utsiden basert på det du har skrevet så langt i denne tråden så virker det ikke sånn, men det er bare ment som et godt råd. Snakk med han. Hva skal jeg si til han? At jeg savner vennskapet vårt og ikke vil miste han? dette vet han. Har snakket åpent om det før, og at han ikke skulle kutte meg ut så snart han fikk seg dame. Har dessuten gitt han beskjed om at jeg ikke orker å kontakte han mer, fordi han så og si aldri svarer. Vet det er pga henne, og det er som sagt mulig at det er fordi dem enda er i "startfasen". Men "kjenner" jeg henne rett, kommer hun ikke til å godta at jeg og han finner på ting. Drar på kino, ut å spiser, besøker hverandre osv. Og det er dette jeg vil unngå, fordi jeg mener at hun ikke har noen rett til å stoppe han fra og ha et vennskap til meg, når han ikke er utro eller noe. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Vet dem begge pleier å omgås andre jentevenner han har, er visst bare meg hun ikke liker at han har kontakt med. Dette begrunner hun med at hun "har sine grunner." Han er på ingen måte enig i at vi ikke skal kunne ha kontakt pga henne. Mulig han trekker seg unna meg nå fordi han nettopp har "vunnet" henne tilbake. Men jeg vet veldig godt at han ikke er enig med henne her. Er som sagt sikkert ikke uten grunn at hun "må" godta vennskapet vårt. Er ganske sikker på at hun innerst inne ikke vil. Tror faktisk ikke hun vil at vi skal ha kontakt i det hele tatt.. Og derfor er jeg redd for at det er slik det blir, om han etterhvert gir etter. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 De andre jentevennenen har hun sikkert ikke et problem, fordi de ikke er eks-kjærestene hans...... Det er det du som er, og dermed så får hun naturlig nok et helt annet syn på deg. Og da har du "hennes grunner for det". Det meste av løsningen og svaret her har nå endelig skrevet selv, se på det som er uthevet her. Der har du hennes (og vårt) syn på saken, den eneste som ikke har innsett det tidligere er deg...... Du synes sikkert både hun og alle som har svart deg her ikke har peiling og ikke forstår deg, men flere av oss har nok vært ute en "vinternatt" før, og vet hvor dårlig idé det er at to eks-kjærester fremdeles skal henge sammen, når en av dem også har fått seg ny kjæreste. Da er det for de to, bare de to som er det viktige i hele verden, og da er det aldri plass til hverken eks-kjærester eller andre venner en periode. Og eks-kjærester er og forblir en trussel, i en ny partners øyne, det er noe du bare må akseptere og forholde deg til. Forstår at du ikke liker eller ønsker det, men det er utenfor din avgjørelse. Det er det hun bestemmer i dette tilfelle, om dette forholdet skal vare. Argumentet hun bruker mest, som jeg har forstått det, er at jeg ikke har respektert forholdet deres før, med å spørre om det var noen sjans for meg og han igjen. Derfor stoler hun ikke på meg, og spesielt ikke når jeg er en eks. Men dette er jeg over nå, noe han har sagt til henne også. Jeg er også dem nærmeste vennen han har, så for hans del synes jeg også det er synd hvis han må gå fra det pga henne. Jeg kan skjønne problemstillingen hennes, men jeg synes det er unødvendig av henne å grave i hva som har skjedd før. Og det at jeg er en eks, synes jeg (og han), er en dårlig unnskyldning. Ekser KAN være venner.. Vi har felles interesser, har kjent hverandre lenge, bryr oss om hverandre selv om vi ikke er kjærester lengre, og da blir det naturlig for oss å være venner. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Og hvorfor ta mest hensyn til hennes følelser? Han er jo en del av forholdet han også, og bestemmer vel selv hvem han har kontakt med, uten at hun skal kunne nekte han noe. Hadde skjønt det hvis han var utro, men det er han ikke.. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Ja,whatever. Det vi prøver å forklare går bare ikke inn hos deg. Men her er et tips for fremtiden: ikke be om råd når det du egentlig er ute etter er enighet med deg. Det kommer du ingen vei med. Sånn ellers får du bare styre på - det er tydelig at du er så sneversynt at du ikke ser lenger enn din egen nesetipp, og da hjelper det ikke hva vi eller noen andre sier til deg. 3 Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) TS, som du ser, har alle i tråden gitt deg samme svar og råd, men du gnåler i vei. Nå klarer jeg ikke å være høflig lenger. Du er som en blodigle, klenger og suger deg fast, innser ikke at slaget er tapt. Du er en ekskjæreste, men det du egentlig vil, er å kibbe den nye damen ut av forholdet. Mannen jatter vel med deg fordi han vil ha fred og du ikke gir deg med å mase. Endret 15. desember 2014 av Hermosa 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Så det dere mener, er at om forholdet deres skal funke, kan ikke vi ha et vennskap? Det er altså hun som burde få bestemme om vi kan ha kontakt eller ikke? trodde virkelig det var hun som var for sjalu av seg med å helst ikke ville la oss ha kontakt, men ser jo at dere andre er enige. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 1 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Endelig begynner du å forstå hva folk har prøvd å si til deg. Det vi sier er at om forholdet deres skal ha en sjanse, må du trekke deg tilbake en stund. Det aller beste for alle hadde vært om du kunne gi opp fyren, men hvis du virkelig ønsker så sterkt å ha ham i livet ditt, så gi dem i det minste litt fred til å begynne med og fokuser på andre ting i mellomtiden. La han kontakte deg først, og om han ikke gjør det, så er det kanskje like greit å gi slipp. Du vil finne andre som er mye bedre for deg. Endret 15. desember 2014 av Therawyn 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Endelig begynner du å forstå hva folk har prøvd å si til deg. Det vi sier er at om forholdet deres skal ha en sjanse, må du trekke deg tilbake en stund. Det aller beste for alle hadde vært om du kunne gi opp fyren, men hvis du virkelig ønsker så sterkt å ha ham i livet ditt, så gi dem i det minste litt fred til å begynne med og fokuser på andre ting i mellomtiden. La han kontakte deg først, og om han ikke gjør det, så er det kanskje like greit å gi slipp. Du vil finne andre som er mye bedre for deg. Men det er dette jeg ikke skjønner.. Hvis dette er en ting som kan komme i veien for forholdet deres, hvordan kan det være noe bedre at vi har kontakt om 4 måneder, enn nå? Hun vil vel ikke føle seg noe mer tilfreds med det da. Og hvis han står på det han har sagt om at han ikke kommer til å kutte meg ut som venn, ender jo dette forholdet da.. Vil han selv ha kontakt med meg, og hun ikke synes noe om dette, vil jo ikke forholdet funke over lengre tid uansett. Og vil han virkelig være sammen med henne, hadde han vel da sagt at det er greit -han trenger ikke å ha kontakt med meg. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Det er opp til han om han vil la kontakt med deg ødelegge for dem, men det er altså hans valg. Hvis det virkelig er sånn som du sier, at han ikke vil miste deg som venn osv, så er det hans problem om det ødelegger mellom ham og dama. Poenget er at du ikke skal gjøre vondt verre ved å mase og komme i veien for dem. Hvis du backer off og ser at han ikke tar kontakt med deg etter det, er det jo helt tydelig at han bare har spilt med fordi han ikke har ønsket å såre deg. Da er det like greit å gi slipp uansett. Endret 15. desember 2014 av Therawyn 2 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Det er nok mange som har et mer liberalt forhold til venner av motsatt kjønn når de er i forhold enn det jeg har. Men jeg syns ikke at det er normalt å gå ut og spise middag alene, på kino alene sammen med en av motsatt kjønn når man har kjæreste. For meg er det kjæresteting. Har man en gutte/jentevenn så får heller denne vennen bli med noen ganger når man drar ut sammen, som par. Når vennen plutselig er eksen i tillegg, da blir det bom stopp for min del.. 2 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Nå skal jeg være helt ærlig TS og jeg uttaler meg på bakgrunn av slik du har fremstått i denne tråden. Jeg håper jeg ALDRI (!!!!) blir sammen med ei som deg. For det første fremstår du som sykelig betatt, sjalu og noe eiesyk. Du klarer ikke gi slipp. En annen ting er at du ikke tar ting innover deg. Her kommer det mange gode forklaringer og råd på hvordan du burde håndtere situasjonen for alles del, men du ser bare det du vil se. Det betyr at siden du bare vil se det du vil se (kjærlighet gjør som kjent blind) er det helt meningsløst å spørre andre om råd. Spesielt på internett. Neste gang: oppsøk psykolog. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Det er opp til han om han vil la kontakt med deg ødelegge for dem, men det er altså hans valg. Hvis det virkelig er sånn som du sier, at han ikke vil miste deg som venn osv, så er det hans problem om det ødelegger mellom ham og dama. Poenget er at du ikke skal gjøre vondt verre ved å mase og komme i veien for dem. Hvis du backer off og ser at han ikke tar kontakt med deg etter det, er det jo helt tydelig at han bare har spilt med fordi han ikke har ønsket å såre deg. Da er det like greit å gi slipp uansett. Har ikke mast på han. Ringte han kanskje en del i starten, og sendte meldinger, men det var til jeg fikk vite at dem hadde blitt sammen igjen. Da skjønte jeg at det var derfor vi hadde fått mindre kontakt. Derfor sendte jeg han en mld om at jeg ikke kom til å kontakte han mer fordi han uansett ikke svarer. Etter det har det bare vært noen få meldinger mellom oss. Møtte dem også tilfeldigvis i byen en gang, hilste på han, men dro da jeg så henne siden jeg ble overrasket over at hun var der. Han ringte meg da å spurte om hvorfor jeg bare dro uten videre, fordi hun hadde en mistanke om at jeg ble sjalu. Ellers har det ikke vært noe. Men er tydelig at hun er skeptisk til meg. Tror uansett ikke forholdet vil vare. Vet hun ikke vil at vi skal ha kontakt, og når han sier at han ikke ser noe galt i det, kommer hun neppe til å godta det over tid. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Det er nok mange som har et mer liberalt forhold til venner av motsatt kjønn når de er i forhold enn det jeg har. Men jeg syns ikke at det er normalt å gå ut og spise middag alene, på kino alene sammen med en av motsatt kjønn når man har kjæreste. For meg er det kjæresteting. Har man en gutte/jentevenn så får heller denne vennen bli med noen ganger når man drar ut sammen, som par. Når vennen plutselig er eksen i tillegg, da blir det bom stopp for min del.. Vet at mange har samme syn som deg på det. Men for oss blir det naturlig. Ja, folk tror kanskje at det er noe mer mellom oss, men vi fungerer helt fint som venner. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Nå skal jeg være helt ærlig TS og jeg uttaler meg på bakgrunn av slik du har fremstått i denne tråden. Jeg håper jeg ALDRI (!!!!) blir sammen med ei som deg. For det første fremstår du som sykelig betatt, sjalu og noe eiesyk. Du klarer ikke gi slipp. En annen ting er at du ikke tar ting innover deg. Her kommer det mange gode forklaringer og råd på hvordan du burde håndtere situasjonen for alles del, men du ser bare det du vil se. Det betyr at siden du bare vil se det du vil se (kjærlighet gjør som kjent blind) er det helt meningsløst å spørre andre om råd. Spesielt på internett. Neste gang: oppsøk psykolog. Er absolutt ikke eiesyk eller sykelig betatt. Ønsker bare å beholde vennskapet vårt, da det gikk i grus sist dem ble sammen. Vil bare unngå at det ikke skjer igjen -fordi han er en veldig god venn som jeg setter pris på å ha i livet mitt. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Du opptrer som sykelig betatt. Jeg skjønner at det å gi slipp på noen man er glad i er vanskelig, men det er faktisk noe som må gjøres en eller flere ganger i livet. Og dette mener vi fleste her inne er det beste å gjøre i denne situasjonen. Men vi kan ikke annet enn å gi råd. Kan jeg spørre hvor gammel du er? For mentalt sett opptrer du på ungdomsskolealder og den reaksjonen du har nå er slikt jeg forbinder med når den første kjærligheten tar slutt. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Du opptrer som sykelig betatt. Jeg skjønner at det å gi slipp på noen man er glad i er vanskelig, men det er faktisk noe som må gjøres en eller flere ganger i livet. Og dette mener vi fleste her inne er det beste å gjøre i denne situasjonen. Men vi kan ikke annet enn å gi råd. Kan jeg spørre hvor gammel du er? For mentalt sett opptrer du på ungdomsskolealder og den reaksjonen du har nå er slikt jeg forbinder med når den første kjærligheten tar slutt. Jeg er 25. Når han har vært en del av livet mitt i nærmere 9 år, er det selvsagt trist om det skal ta slutt pga dama hans og hennes sjalusi. Hun har ingenting å være sjalu for. Vi er VENNER, selv om jeg er en eks og har vært interessert i han i ettertid og kanskje vært dum og villet hatt han tilbake da dem var sammen. Men nåtid er nåtid, fortid er fortid. Jeg skulle bare ønske at dette ikke var et problem for henne, og at vi kunne ha kontakt som vanlige venner uten at hun satt han i en vanskelig posisjon. Han ønsker et vennskap til meg, og det har han sagt til henne og. Hun har sagt at det er ok, men jeg tror hun innerst inne ikke synes det er så greit. Ts Anonymous poster hash: 93684...736 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Ser for meg at det snart kommer en tråd av en annen anonym bruker: "Hei! Kjæresten min og jeg har et godt forhold, bortsett fra én ting: eksdama hans vil finne på ting med han hele tiden, uten at jeg er med. Jeg vet at han har lite kontakt med henne til vanlig fordi jeg syns det er ukomfortabelt, men når jeg er borte har de mer kontakt. Hun prøver å unngå meg og en gang vi tilfeldigvis møttes på kjøpesenteret stakk hun av så fort hun fant ut at jeg var der også, og ikke bare kjæresten min. Jeg syns det er ukomfortabelt at han skal dra på middag med eksen alene, selv om de begge påstår at de kun er venner og ikke noe mer. Har prøvd å prate med han om dette, men det har ikke løst noe." Trådstarter; Det er nok HAN som eventuelt må være den som setter ned foten og bryter kontakten her, for alle sin skyld. Ta hensyn til kjæresten sin og også innse at mest sannsynlig vil ingen av hans fremtidige kjærester ønske at han drar på middag med eksen alene.. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg