Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Prøver du deg på han igjen, kommer jeg ikke til å godta vennskapet deres"

Anbefalte innlegg

Han er bare din "beste venn" fordi du er forelsket i han og du har håp. Gutter og jenter er ALDRI bestevenner og spør du meg er situasjonen slik at du burde gi opp dette vennskapet for å kunne finne din egen prins. Det blir bare rør, folk tåler ikke at man har kontakt med ekser, i alle fall ikke ekser man har prøvd seg på i årevis, hvis du begynner å date en ny fyr og han finner ut at du er bestevenn med eksen din som du egentlig har villet ha tilbake halve livet så blir dette garantert trøbbel.....

At gutter og jenter ikke kan være bare venner, er bare tull. Vi har faktisk vært bare venner også uten følelser inni bildet.. Helt til jeg innså at jeg savnet han som kjæreste. Nå har det gått en stund. Ja, jeg har hatt følelser for han, men har også innsett at han bare ønsker et vennskap. Og fordi jeg alltid har sett på han som en god venn, vil jeg fortsette å være det. Ts

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At gutter og jenter ikke kan være bare venner, er bare tull. Vi har faktisk vært bare venner også uten følelser inni bildet.. Helt til jeg innså at jeg savnet han som kjæreste. Nå har det gått en stund. Ja, jeg har hatt følelser for han, men har også innsett at han bare ønsker et vennskap. Og fordi jeg alltid har sett på han som en god venn, vil jeg fortsette å være det. Ts

Det vet du best selv :)

Bare pass på at du er så reflektert som nicket ditt tilsier at du skal være ;)

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg at jeg ikke kan få han tilbake, og går dermed videre. Men det betyr ikke at jeg ikke ønsker et vennskap til han. Er ikke så dum at jeg nok en gang prøver meg på han da.. Og det håper jeg at hun også skjønner. Er ikke sånn at jeg kaster meg over han og prøver meg på han på den måten. Respekterer at han bare ønsker et vennskap. Og det er jo henne han vil ha.. Hvorfor kan ikke hun da respektere vennskapet vårt?

Som sagt tidligere her, jeg har gitt han beskjed om at jeg har gitt opp å ringe han fordi han aldri svarer (sikkert pga henne). Er ikke som at jeg ringer han ned og sender en drøss med meldinger. Ønsker bare at vi skal fortsette å være venner. Finne på ting iblant etc. Ikke at vi såvidt skal snakke med hverandre.

Og hvorfor vi såvidt gjør det nå, når hun sier at det er ok at vi har kontakt, vet jeg ikke. Vet hvertfall at det ikke er sånn at han ikke ønsker å være venner..

Ts

Hun har jo tydeligvis sagt at det er ok at dere er venner så lenge du ikke slenger deg etter typen hennes. At han fortsatt har lite kontakt med deg burde si sitt..

Du er ikke en kompis han tar en lønningspils med og ser på fotball med, du er en jente som har hatt sex med han og som tidligere har vist at du ikke respekterer deres forhold nok til å holde dine ønsker vedrørende han for deg selv. Ikke lur deg selv, du lurer ingen andre.

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun har jo tydeligvis sagt at det er ok at dere er venner så lenge du ikke slenger deg etter typen hennes. At han fortsatt har lite kontakt med deg burde si sitt..

Du er ikke en kompis han tar en lønningspils med og ser på fotball med, du er en jente som har hatt sex med han og som tidligere har vist at du ikke respekterer deres forhold nok til å holde dine ønsker vedrørende han for deg selv. Ikke lur deg selv, du lurer ingen andre.

Morsomt at du sier det, for fotball er begges største interesse, og vi drar alltid på kamp sammen. Har kjøpt sesongkort sammen til neste år, og dette sier vel også litt om hva han egentlig vil.. Være venner og ha kontakt.

Hva hun har sagt til han og ikke, vet ikke jeg.. Men er det virkelig hennes følelser som skal ha mest å si her? Hva om han ønsker et vennskap? Akkurat som jeg vil. Er nemlig ganske sikker på at hun egentlig ikke ønsker at vi skal ha kontakt, selv om hun sier at det er ok..

Ts

## quotepyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av Reflected
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innlegg med overdreven quoting er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

.. og du ville helst vært dama hans istedet hvis du fikk velge.

Hva jeg innerst inne vil, har vel ikke stort å si når vi nå bare er VENNER. Er inneforstått med at det bare er vennskap, og det er greit for meg. Oppfører meg ikke mot han som at jeg vil noe mer heller, når han har sagt at han ikke er interessert i noe mer.. Ts

Lenke til kommentar

Hva jeg innerst inne vil, har vel ikke stort å si når vi nå bare er VENNER. Er inneforstått med at det bare er vennskap, og det er greit for meg. Oppfører meg ikke mot han som at jeg vil noe mer heller, når han har sagt at han ikke er interessert i noe mer.. Ts

Det er denne delen du ikke helt får med deg, du forstår ikke at du ikke synes at det er greit. Ja du vil være med venn med han, men du vil egentlig noe mer. Og det vil ikke gå da han ikke har følelser for deg på den måten lenger og han vil heller ha hu andre. Jeg tror selv at dette er noe du må innse for at du skal komme deg over han, du tviholder på gamle følelser og et håp om at han skal komme inn døra og komme tilbake. Men det vil ikke skje, for følelsene hans er ikke der for deg lenger. De har blitt erstattet av ei ny ei, det er hardt men det er virkeligheten du må igjennom og ikke en drømmeverden som du håper på. Hadde du ville vært venner med han så hadde du ikke brydd deg så mye som du gjør, du er kjempe lei deg og sitter med et håp om at det skal bli som før igjen. Håper bare du slutter å pine deg selv som du gjør og begynner å se fram mot andre og andre ting. Alt annet hadde gjort deg godt nå, prøv å dra ut med venner osv.. for å dempe litt på den tunge tiden.

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Snu det rundt og forestill deg at du møter "prince charming", og det er bare en dans på roser. Så kommer hans eks inn i bildet og sier at hun vil være bestevenn med din "prins", og sier også at hun angrer på at hun gjorde det slutt og ønsker han tilbake......

Og da hadde du akseptert at de fremdeles skulle være "bestevenner" og kunne finne på ting sammen?

Helt ærlig så tror jeg ikke at du hadde akseptert det, og det hadde i hvert fall ikke jeg gjort!

Dette er nr. inntil dødfødt, la det ligge for både din egen, men ikke minst også for forholdet mellom din eks og hans kjæreste.

Har du ikke tenkt på at det er en grunn til at han ikke besvarer dine samtaler eller mld?

Du er ikke hans bestevenn lenger, for det er damen hans som er.

Her blir du, for å si det litt stygt, kun femtehjulet på vogna......

La han komme videre uten deg, og viktigst av alt, kom deg videre du også.

Dette gjør deg ikke godt i lengden, og tar opp alt for plass i tankene dine, det synes også på startinnlegget ditt.

Tror du gjør best i kun akseptere at dere kun er venner som kun kan snakke sammen om dere tilfeldigvis møtes, noe annet enn det blir ikke naturlig slik som dette har utviklet seg.

Det synes også på dine andre svar her at du fremdeles ikke er helt ferdig med ham, du har innsett at det ikke blir noe mer mellom dere, men om du virkelig har akseptert dette er jeg ikke helt overbevist om......

• Liker 6
Lenke til kommentar

Snu det rundt og forestill deg at du møter "prince charming", og det er bare en dans på roser. Så kommer hans eks inn i bildet og sier at hun vil være bestevenn med din "prins", og sier også at hun angrer på at hun gjorde det slutt og ønsker han tilbake......

Og da hadde du akseptert at de fremdeles skulle være "bestevenner" og kunne finne på ting sammen?

Helt ærlig så tror jeg ikke at du hadde akseptert det, og det hadde i hvert fall ikke jeg gjort!

Dette er nr. inntil dødfødt, la det ligge for både din egen, men ikke minst også for forholdet mellom din eks og hans kjæreste.

Har du ikke tenkt på at det er en grunn til at han ikke besvarer dine samtaler eller mld?

Du er ikke hans bestevenn lenger, for det er damen hans som er.

Her blir du, for å si det litt stygt, kun femtehjulet på vogna......

La han komme videre uten deg, og viktigst av alt, kom deg videre du også.

Dette gjør deg ikke godt i lengden, og tar opp alt for plass i tankene dine, det synes også på startinnlegget ditt.

Tror du gjør best i kun akseptere at dere kun er venner som kun kan snakke sammen om dere tilfeldigvis møtes, noe annet enn det blir ikke naturlig slik som dette har utviklet seg.

Det synes også på dine andre svar her at du fremdeles ikke er helt ferdig med ham, du har innsett at det ikke blir noe mer mellom dere, men om du virkelig har akseptert dette er jeg ikke helt overbevist om......

Skjønner hva du sier. Men nå er ikke greien at jeg plutselig bare dukket opp på døren og skulle ha kontakt igjen. Vi har så og si hatt god kontakt og vært gode venner helt siden det ble slutt. Vi har kjent hverandre i nærmere 10 år, og da synes jeg det er trist hvis vi ikke skal kunne ha kontakt mer pga henne. Skjønner at det var dumt av meg å spørre om jeg hadde noen sjans på han, da dem var sammen. Men vi har alltid hatt et godt vennskapsforhold, og det synes jeg ikke er verdt å kaste bort.

Nå er det ikke sånn at han ignorer meg totalt, er bare mye mindre kontakt. Har ikke møttes på lenge for å finne på noe. Selvsagt er jeg lei meg for det, dermed tar kanskje jeg selv litt avstand. Han vet jeg blir såret om han nok en gang kutter kontakten med meg. Og jeg vet at han ikke har noen intensjon om å såre meg. Vet at han setter pris på vennskapet vårt han og, derfor vil jeg prøve å bevare vennskapet selv om dem er sammen igjen. Mener ikke at vi skal møte 4-5 ganger i uken. Men å finne på noe i blant, kan vel ikke skade? Og selv om jeg kanskje helt innerst inne skulle ønske at det var noe mer, betyr ikke det at jeg vil miste han som venn.. Ts

Lenke til kommentar

Det er denne delen du ikke helt får med deg, du forstår ikke at du ikke synes at det er greit. Ja du vil være med venn med han, men du vil egentlig noe mer. Og det vil ikke gå da han ikke har følelser for deg på den måten lenger og han vil heller ha hu andre. Jeg tror selv at dette er noe du må innse for at du skal komme deg over han, du tviholder på gamle følelser og et håp om at han skal komme inn døra og komme tilbake. Men det vil ikke skje, for følelsene hans er ikke der for deg lenger. De har blitt erstattet av ei ny ei, det er hardt men det er virkeligheten du må igjennom og ikke en drømmeverden som du håper på. Hadde du ville vært venner med han så hadde du ikke brydd deg så mye som du gjør, du er kjempe lei deg og sitter med et håp om at det skal bli som før igjen. Håper bare du slutter å pine deg selv som du gjør og begynner å se fram mot andre og andre ting. Alt annet hadde gjort deg godt nå, prøv å dra ut med venner osv.. for å dempe litt på den tunge tiden.

Har gått nesten ett år nå hvor vi har fungert fint som venner (den tiden dem ikke var sammen), selv om han har visst at jeg var interessert i noe mer. Så hvorfor ikke fortsette som venner? Er ikke som at han er utro mot henne.. Og selvsagt er jeg redd for å miste kontakten med han, når han har vært en del av livet mitt i mange år.. Både som kjæreste og venner. Ts

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
Lenke til kommentar

Men det begynner å bli en stund siden nå. Var før det ble slutt mellom dem. Hun må vel være forbi det nå?? Ts

Jeg hadde IKKE glemt det, og det hadde gnagd i bakhodet hver gang de var sammen. Jeg er litt sånn at "eks er eks" og det er ikke naturlig for meg å være venn med eksen, og hvertfall ikke finne på ting sammen med eksen bare vi to alene, når jeg har ny kjæreste/samboer.

Hadde dere kun vært venner og aldri kysset en gang så hadde saken vært en annen (for meg).

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på han. Han sier han vil ha kontakt og ikke vil miste kontakten igjen, har til og med spurt henne om det er greit at vi er venner. Hun har sagt ja.. Hvorfor i verden spør han bare om å møtes når hun er bortreist? Noe som ikke er så ofte. Blir oppriktig skuffet over at det er sånn her. Som en venn vel og merke.

Ts

Endret av Reflected
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på han. Han sier han vil ha kontakt og ikke vil miste kontakten igjen, har til og med spurt henne om det er greit at vi er venner. Hun har sagt ja.. Hvorfor i verden spør han bare om å møtes når hun er bortreist? Noe som ikke er så ofte. Blir oppriktig skuffet over at det er sånn her. Som en venn vel og merke.

Ts

Du tviholder på det som var engang. Er du ute av stand til å forstå at mannen nå har en kjæreste han er opptatt av og vil være sammen med og at du må finne deg i å komme i bakgrunnen? Konsentrer deg heller om å bygge din tilværelse for deg selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kanskje han spør deg når ho er bortreist for da har han mindre å gjøre. Når ho er hjemme foretrekker han vell å møte henne, ikke deg.

Skjønner selvfølgelig at vi ikke kan være med hverandre flere ganger i uken når han er sammen med henne. Men skal vi være venner (noe jeg vet han vil), må han jo nesten kunne ha kontakt med meg selv om hun er tilstede. Virker som han prøver å holde vennskapet vårt skjult for henne, og da er jeg redd hun blir mistenkelig og kanskje ikke godtar at vi har kontakt lengre.

Anonymous poster hash: 93684...736

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...