kclindbak Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hei og god desember! Jeg skal bestille PC-deler fra komplett.no og bygge den selv. Jeg har valgt følgende varer: PSU: Corsair HX850i Hovedkort: ASUS ROG Maximus VII Hero Prosessor: Intel i7 4790K GPU: 2x EVGA GTX 980 Superclocked RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1866 16 GB SSD: Samsung SSD 840 EVO Kabinett: Corsair 760T - Kommentarer på denne? Stor nok? CPUkjøler: Corsair H100i Vifter til å erstatte de i CPUkjøleren: 2x Noctua NF-F12 PWM Har også valgt Windows 8.1 OEM, mus, tastatur og multimediaspiller, men tror ikke jeg trenger hjelp med disse Jeg har valg å gå for 2 stykker GPUér, men det jeg er litt bekymret for er hvor stor/liten åpningen mellom disse er. De er, fra det jeg har sett, litt "tjukkere/høyere" enn andre GTX 980ér jeg har sett og er da usikker på om det er nok mellomrom mellom de til å unngå unødig høy temperatur. Kanskje noen har et slikt oppsett på en Maximus VII Hero eller lignende? Tror dere strømforsyningen jeg har valgt vil kunne kjøre dette oppsettet og fortsatt ha litt "overhead"? Håper noen har tid til å sjekke litt på valgene mine og om alt passer sammen? Har lest en del omtaler om produktene, men det er ingenting som slår personlige erfaringer og tips fra forumet! Hilsen Kristofer Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Ville kanskje byttet ut rammen til en enda raskere en: Feks: https://www.komplett.no/corsair-vengeance-pro-ddr3-2400mhz-16gb/794946 https://www.komplett.no/hyperx-beast-ddr3-2400mhz-16gb/825039 Ellers ser det ut som et monster av en PC. Strømforsyningen er mer enn nok og er i tillegg en platinum utgave, så den er veldig effektiv. Du kan jo velge å gå for referancecooled 980`er, ettersom disse har en radialvifte som er mer egnet for sli. Plass er det, men det er ikke sikkert at kjølingen vil være like god. Du har jo valgt et bigtower kabinett, og dette er mer enn stort nok. Du hadde klart å dytte dette inn i et miditower hvis du hadde hatt behov for det... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Ser greit ut! Håper du har en fin skjerm som kan utnytte dette her Lenke til kommentar
kclindbak Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Hei og takk for innspill! Fateless: Jeg har forsøkt å forstå hva som er "best" mtp timings versus hastighet, uten stor suksess, men forstår jeg deg rett i at du tenker at hastighet trumfer lavere timings? Og hva mener du med radialvifte? Suger ikke de to viftene inn og så ut på baksiden av kabinettet som vanlig? Om jeg forstår deg rett, og du sier de blåser lufta "ned" mot PSUèn (da innstallert i et oppreist kabinett), så endrer jo det en del.. Christian: Har en helt ok skjerm (Eizo S2411W - 1080p). Tenkte å se det litt an og lese meg opp på skjerm etterhvert. Kanskje kjøpe ny på nyåret. Mitt første kjøpsutkast var med x99 socket og 5820K med DDR4 ram, men tenkte at siden PC'n blir i hovedsak brukt til spill, kunne jeg "downgrade" og dermed få råd til 2x 980'er. Jeg tenker at PC`n da vil ha mer å gå på for fremtidige spill, selv etter 2-3 år er gått. Uenig? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg har idag et ASRock Z87 Formula OC (Som kom idag) og en delidded I7 4770K som skal selges Skal oppgradere til 5820K selv pga har lyst, gir meg mindre bottleneck for fremtidige kort også. Jeg mener det er verdt det, det skal kjøres sammen med 1stk Gigabyte G1 980 kort. Jeg er delvis enig, om du kun skal game går du for Z97/87, Skal du redigere X99, Er du litt entusiastisk av deg også X99 Har også en Ok 1080P, 60Hz ips skjerm som skal byttes i Mai, ingen gode skjermer atm for meg heller, jeg må vente på konfen til å få råd, Ser bra ut Lenke til kommentar
kclindbak Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Takk for info Christian Tipper jeg kjører z97 Men som jeg spurte Fateless, vet du noe om dette? Hvor blåses luften på GPUène jeg har valgt? Regnet med at de blåste ut av kabinettet (bak), men nå ble jeg usikker. Finner ikke noe svar in the google-land :-/ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 De blåses rundt i kabinettet, skal du ha de som blåser ut bak så skal du ha disse Lenke til kommentar
kclindbak Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Takk! Det hadde jeg ikke fått med meg! Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Du kan ta å regne på dette på rammen ved å ta : (Cas latency/(mhz/2)) *1000 = nanosekunder reaksjonstid. I ditt tilfelle: 1866mhz = (9/933)*1000 = 9,646302 ns 2400mhz = (11/1200)*1000 = 9,16667 ns Som du ser her er 2400 mhz ca 5% raskere. Ser grafikkortspørsmål er besvart Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Ikke noe problem, dog skal sies de er varmere, bråker mer og overklokker mindre. Så anbefaler førstevalg av kort Lenke til kommentar
kclindbak Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Takk til dere begge for videre svar og oppklaring! Christian: Men om jeg kjører de to kortene i SLI så blir det vel veldig varmt inne i kabinettet? Tenker å ha 2 vifter i toppen (vannkjølingen til CPU) og standardvifte toppen bak. Jeg tenker at dette standardoppsettet ikke holder for å fjerne varmen fra disse 2. Derfor er jeg litt ivrig på å endre til "standardvifte-utgaven". Synes det er litt merkelig at det kun er MSI som leverer GTX 980 uten dual/trippelvifter på komplett.no og Gigabyte på netonnet og Gainward + ASUS på PS.no. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Var flere før, men folk vil helst ha 3 parts kjøler pga Oc og lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå