Disco Stu Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hei Jeg tror jeg har en god idè til en bedrift som jeg vil prøve å forfølge. I den forbindelse vil jeg opprette et enkeltmannsforetak, slik at det er lettere å bli tatt seriøst når jeg skal henvende meg til leverandører for å se om jeg har noe å bygge videre på. Hvis jeg ikke har noen utgifter eller inntekter, får jeg skatteoppgjøret i April som normalt? Eller er det på høsten i og med at jeg har et foretak knyttet til meg? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Det enkleste er vel å ringe Skatt Øst (eller den regionen du tilhører) og spørre. De har god oversikt, og så slipper vi å si feil. Tror ikke de har særlig ventetid på telefonsupport nå for tiden Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) får jeg skatteoppgjøret i April som normalt? Det er ikke normalt å få oppgjøret i april. Det som er normalt er juni. (Det som kommer i april er den forhåndsutfylte selvangivelsen, og den vil komme til samme tid.) Næringsdrivende får det endelige oppgjøret en eller annen gang mellom juni (edit: begynnelsen av august) og midten av oktober. For enkeltmannsforetak uten aktivitet i foretaket er det nok sannsynlig at du får oppgjøret ganske tidlig. Endret 5. desember 2014 av Inge Rognmo 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Den som leverer selvangivelse for næringsdrivende (ikke selvangivelse for lønnstakere og pensjonister) vil tidligst få skatteoppgjør 6. august. Det spiller ingen rolle om du har inntekter eller ikke, det kommer an på hvilken selvangivelse du leverer/skal levere. 2 Lenke til kommentar
Disco Stu Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Den som leverer selvangivelse for næringsdrivende (ikke selvangivelse for lønnstakere og pensjonister) vil tidligst få skatteoppgjør 6. august. Det spiller ingen rolle om du har inntekter eller ikke, det kommer an på hvilken selvangivelse du leverer/skal levere. Så hvis jeg oppretter et enkeltmannsforetak som er "dødt" så er jeg uansett å betralte som næringsdrivende? Lenke til kommentar
toadtje Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Nix. Hvis du har et dødt ENK, så si fra til Skatteetaten så gir de deg personlig skatteoppgjør i stedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå