halloiluken1 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Skal kjøpe en skjerm til guttungen(14 år). Han har 2 skjermer og vil ha den tredje. De 2 han har fra før er: Benq 24" GL2450 HE. Tenkte å kjøpe en litt bedre skjerm som han kan ha i midten å game på. De på sidene bruker han ofte til facebook, skype , spotify osv. Nå har han MSI gtx 970 kort så kan vel hende han drar gaming ut på alle tre skjermer da, men men,,, Det er 2 skjermer jeg vurderer (linker lenger ned) det er : Har mest lyst til å kjøpe den billigste, sparer litt kr. Er det noe vesentlig forskjell? Benq rl2455hm pris kr 1.499,- eller xl2420z pris kr 2.099,- (bestilte på nedsatt black friday pris, men ikke hentet enda. Jeg bor i sandefjord og kan hente selv i hentebua.) https://www.komplett.no/benq-24-led-rl2455hm/779953 https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420z/807105 Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Skal kjøpe en skjerm til guttungen(14 år). Han har 2 skjermer og vil ha den tredje. De 2 han har fra før er: Benq 24" GL2450 HE. Tenkte å kjøpe en litt bedre skjerm som han kan ha i midten å game på. De på sidene bruker han ofte til facebook, skype , spotify osv. Nå har han MSI gtx 970 kort så kan vel hende han drar gaming ut på alle tre skjermer da, men men,,, Det er 2 skjermer jeg vurderer (linker lenger ned) det er : Har mest lyst til å kjøpe den billigste, sparer litt kr. Er det noe vesentlig forskjell? Benq rl2455hm pris kr 1.499,- eller xl2420z pris kr 2.099,- (bestilte på nedsatt black friday pris, men ikke hentet enda. Jeg bor i sandefjord og kan hente selv i hentebua.) https://www.komplett.no/benq-24-led-rl2455hm/779953 https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420z/807105 Kan sterkt anbefale XL2420z, hvis guttungen din spiller mye skytespill/bilspill. Det vil være en helt annen verden med 144 hz. Ved å benytte denne skjermen avhenger det at han kun spiller på 1 skjerm av gangen for å utnytte potensialet til skjermen, mens han er ingame. Multiscreen med 60/144/60hz skjermer, tror jeg ville sett ganske rart ut, hvis det i det hele tatt er mulig. Ut av boksen kommer 2420z med forferdelige farger, så kan lønne seg å bruke litt tid på å stille dem inn. 1 Lenke til kommentar
halloiluken1 Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Skal kjøpe en skjerm til guttungen(14 år). Han har 2 skjermer og vil ha den tredje. De 2 han har fra før er: Benq 24" GL2450 HE. Tenkte å kjøpe en litt bedre skjerm som han kan ha i midten å game på. De på sidene bruker han ofte til facebook, skype , spotify osv. Nå har han MSI gtx 970 kort så kan vel hende han drar gaming ut på alle tre skjermer da, men men,,, Det er 2 skjermer jeg vurderer (linker lenger ned) det er : Har mest lyst til å kjøpe den billigste, sparer litt kr. Er det noe vesentlig forskjell? Benq rl2455hm pris kr 1.499,- eller xl2420z pris kr 2.099,- (bestilte på nedsatt black friday pris, men ikke hentet enda. Jeg bor i sandefjord og kan hente selv i hentebua.) https://www.komplett.no/benq-24-led-rl2455hm/779953 https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420z/807105 Kan sterkt anbefale XL2420z, hvis guttungen din spiller mye skytespill/bilspill. Det vil være en helt annen verden med 144 hz. Ved å benytte denne skjermen avhenger det at han kun spiller på 1 skjerm av gangen for å utnytte potensialet til skjermen, mens han er ingame. Multiscreen med 60/144/60hz skjermer, tror jeg ville sett ganske rart ut, hvis det i det hele tatt er mulig. Ut av boksen kommer 2420z med forferdelige farger, så kan lønne seg å bruke litt tid på å stille dem inn. Takk for svar. Han spiller ikke så mye skytespill som call of duty og slikt. Han liker assassins creed, noe gta, og spiller fortsatt en del minecraft. Bilspill spiller han ingentingen av. Ja må nok spille på en skjerm når han er ingame siden det et forskjell 60/144/60... Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Med unntak av av minecraft, er dette spill som kjører på rundt 50 - 80 fps på full oppløsning, så da vil egentlig ikke 144 hz være nødvendig(144hz vil si den har mulighet til å vise 144 fps, 60 hz vil si den er cappa på å vise 60 fps hele tiden uavhengig om du har mer). Det er en utrolig god skjerm uavhengig av om den kjøres på 60 hz eller mer. Har du fått den til 2100 kroner, har du gjort en god deal og dette er en skjerm som vil være god i mange år fremover! Lenke til kommentar
halloiluken1 Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Ok, kjøper da xl2420z. Leste i en anmeldelse under produkten på komplett.no følgende: "Men som du sikkert vet så må du jo bruke DVI for og få 144Hz fordi HDMI capper på 60Hz." Stemmer dette? Så vi skal bruke DVI. Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Ok, kjøper da xl2420z. Leste i en anmeldelse under produkten på komplett.no følgende: "Men som du sikkert vet så må du jo bruke DVI for og få 144Hz fordi HDMI capper på 60Hz." Stemmer dette? Så vi skal bruke DVI. Ja dette stemmer. Du kan bruke displayport eller DVI kabel for 144hz, hvorav DVI kabel er inkludert. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Skal kjøpe en skjerm til guttungen(14 år). Han har 2 skjermer og vil ha den tredje. De 2 han har fra før er: Benq 24" GL2450 HE. Tenkte å kjøpe en litt bedre skjerm som han kan ha i midten å game på. De på sidene bruker han ofte til facebook, skype , spotify osv. Nå har han MSI gtx 970 kort så kan vel hende han drar gaming ut på alle tre skjermer da, men men,,, Det er 2 skjermer jeg vurderer (linker lenger ned) det er : Har mest lyst til å kjøpe den billigste, sparer litt kr. Er det noe vesentlig forskjell? Benq rl2455hm pris kr 1.499,- eller xl2420z pris kr 2.099,- (bestilte på nedsatt black friday pris, men ikke hentet enda. Jeg bor i sandefjord og kan hente selv i hentebua.) https://www.komplett.no/benq-24-led-rl2455hm/779953 https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420z/807105 Kan sterkt anbefale XL2420z, hvis guttungen din spiller mye skytespill/bilspill. Det vil være en helt annen verden med 144 hz. Ved å benytte denne skjermen avhenger det at han kun spiller på 1 skjerm av gangen for å utnytte potensialet til skjermen, mens han er ingame. Multiscreen med 60/144/60hz skjermer, tror jeg ville sett ganske rart ut, hvis det i det hele tatt er mulig. Ut av boksen kommer 2420z med forferdelige farger, så kan lønne seg å bruke litt tid på å stille dem inn. Enig med deg, jeg har selv 3x XL2420Z i nvidia surround med 3dvision, å 144hz er bare en fryd å spille med! Det denne skjermen kan er: 1:Spille i 144hz 2:tilte opp eller ned 3:Dreie til den er i portrett modus 4:2x hdmi 1x DVI-D 5:2x usb 2.0 og headset jack på siden 6:Utgang til firewire som skal inn i usb porten på pcen som tar i bruk usb på siden 7:Endre på høyden 8:støtte for nvidia 3dvision til å spille eller se film i 3d 9:egen liten fysisk kontroller til å justere skjerm instillingene med 10:toutch menyer på høyre side 11:blur reduction som fjerner blur i de fleste spill 12:Har ingen interlaced forstyrrelser i de fleste spill (altså at du ikke ser forstyrrende striper når noe beveger seg fort selv med v-sync deaktivert Så det han da kan er for eksempel bruke DVi for å få 144hz til pcen og da også koble til 2 hdmi enheter som spill maskiner eller bluray spiller i hdmi koblingene Endret 6. desember 2014 av Gintoki Lenke til kommentar
halloiluken1 Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Takk for gode svar her. Setter pris på det. Og da er det enkelt å velge, kjøper da XL2420Z. Gleder meg til å gi ha den i gave og kan fortelle hvor stor forskjell det er i forhold til andre skjermer. Det blir gøy å se når den er koblet opp :-) 2 Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Takk for gode svar her. Setter pris på det. Og da er det enkelt å velge, kjøper da XL2420Z. Gleder meg til å gi ha den i gave og kan fortelle hvor stor forskjell det er i forhold til andre skjermer. Det blir gøy å se når den er koblet opp :-) Bare hyggelig! Du får ha masse lykke til Når du får skjermen kommer den i gaming-modus. Den vil da være preget av svært høy lysstyrke, men ikke la deg skremme. Hvis du setter den i standardmodus og justerer litt på brightness, contrast og skrur ned gamma, så vil du raskt se hvor god skjermen faktisk er! Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Takk for gode svar her. Setter pris på det. Og da er det enkelt å velge, kjøper da XL2420Z. Gleder meg til å gi ha den i gave og kan fortelle hvor stor forskjell det er i forhold til andre skjermer. Det blir gøy å se når den er koblet opp :-) Bare hyggelig! Du får ha masse lykke til Når du får skjermen kommer den i gaming-modus. Den vil da være preget av svært høy lysstyrke, men ikke la deg skremme. Hvis du setter den i standardmodus og justerer litt på brightness, contrast og skrur ned gamma, så vil du raskt se hvor god skjermen faktisk er! Eller å sette picure mode til movie eller photo, da blir det gode farger Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Takk for gode svar her. Setter pris på det. Og da er det enkelt å velge, kjøper da XL2420Z. Gleder meg til å gi ha den i gave og kan fortelle hvor stor forskjell det er i forhold til andre skjermer. Det blir gøy å se når den er koblet opp :-) Bare hyggelig! Du får ha masse lykke til Når du får skjermen kommer den i gaming-modus. Den vil da være preget av svært høy lysstyrke, men ikke la deg skremme. Hvis du setter den i standardmodus og justerer litt på brightness, contrast og skrur ned gamma, så vil du raskt se hvor god skjermen faktisk er! Eller å sette picure mode til movie eller photo, da blir det gode farger Smak og behag Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Kjøp 4k skjerm Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Kjøp 4k skjerm 4k til gaming er ikke anbefalt i dag. 4k skjermer kjører ikke i mer enn 30hz i de fleste tilfeller, å de er altfor dyre. Om man skal ha 4k skjerm til gaming, så er det bedre å vente til BenQ kommer med demmes gaming skjermer i 4k For du kan få "4k" med 1080p skjermer også via nvidia's DSR som nedskalerer 4k til 1080p som gjør alt mye klarere å dreper grunnen til å bruke antialiasing. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Til 4k "gaming" bør man ha hardware som ikkje er lansert enda. Selv 3 GTX 980 blir for lite i de nyeste tittlene. Med dagens hardware er det 1440p som er tingen. Noe mere så blir det ofte "lagfest" Endret 7. desember 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå