Albert Andersson Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Pilfink ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Bekir Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Beautiful!! Regards Bekir. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Beautiful!! Regards Bekir. Hei, Bekir. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Nå er vi jo blitt bortskjemt med sylskarpe pippiper fra din hånd. Kanskje er det innstillingene - eller kanskje har du gått i fella og croppet for mye så skarpheten har tapt seg. 200 mm. er ikke all verden på disse småtassene hvis du ikke befinner deg noe sånt som 3 meter fra dem. Den diagonale vaglepinnen skaper god spenning i bildet og bakgrunnen er lagt i godt match til hovedmotivet. Haloen under pinnen er som seg hør og bør - det skal jo se litt vanskelig ut også. Roar Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 For en søt liten fjærball..og liker så godt at du har harmonerende rolig bakrunn..liker de mollstemte fargene her! Hilsen Tove Lenke til kommentar
okjo Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hei Albert, ren og ryddig komp i et pent utsnitt, nydelig bakgrunn og med matchende farger over hele flata..med blender 2,8 er det ikke mye som blir skarpt og her sitter fokuset på beina/sittepinnen og da blir nok hodet litt uskarpt, men du får nok flere muligheter God fotohelg! Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Nå er vi jo blitt bortskjemt med sylskarpe pippiper fra din hånd. Kanskje er det innstillingene - eller kanskje har du gått i fella og croppet for mye så skarpheten har tapt seg. 200 mm. er ikke all verden på disse småtassene hvis du ikke befinner deg noe sånt som 3 meter fra dem. Den diagonale vaglepinnen skaper god spenning i bildet og bakgrunnen er lagt i godt match til hovedmotivet. Haloen under pinnen er som seg hør og bør - det skal jo se litt vanskelig ut også. Roar Hei, Roar. Tusen takk for hyggelig og konstruktiv kommentar ! Du har nok rett i at 200 mm er snaut på småfugl, og det blir, ganske riktig, nødvendig å crop'e en del. Sigma 150-500 mm-objektivet har vært lite i bruk, men nå har jeg nettopp montert det på D800'en ... . Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 For en søt liten fjærball..og liker så godt at du har harmonerende rolig bakrunn..liker de mollstemte fargene her! Hilsen Tove Hei, TCL Photography. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Hei Albert, ren og ryddig komp i et pent utsnitt, nydelig bakgrunn og med matchende farger over hele flata..med blender 2,8 er det ikke mye som blir skarpt og her sitter fokuset på beina/sittepinnen og da blir nok hodet litt uskarpt, men du får nok flere muligheter God fotohelg! Mvh Oddmund Hei, Oddmund. Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding ! Jeg sjekket fokusangivelse i View NX 2, og markeringen dekker kinn og skulder, så det er kanskje på tide å foreta en ny kalibrering, Kanskje det er på tide å slutte med bilderedigering ved 05-tiden om "morran", også Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Her er du i ditt ess:-) Om Kneppen er Gudfar, så er du nok Fuglekongen....... Vi i røkla for bare se og lære:-) Har ikke vært så mye på fuglefoto, men slike som deg har pirret min nysgjerrighet på denne type foto. Får finne meg ei Skjære som er villig til å stille opp...Har ikke peiling på fugler, annet enn at de er fine å se på. Flott skarphet på øyne og fin nysgjerrig positur på denne karen. Fin teknikk på uskarp bakgrunn. Flottingz Albert! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Fint bilde. Vil spesielt framheve bakgrunnsfargen, som passer godt sammen med motivet. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Her er du i ditt ess:-) Om Kneppen er Gudfar, så er du nok Fuglekongen....... Vi i røkla for bare se og lære:-) Har ikke vært så mye på fuglefoto, men slike som deg har pirret min nysgjerrighet på denne type foto. Får finne meg ei Skjære som er villig til å stille opp...Har ikke peiling på fugler, annet enn at de er fine å se på. Flott skarphet på øyne og fin nysgjerrig positur på denne karen. Fin teknikk på uskarp bakgrunn. Flottingz Albert! Hei, Pentaxen. Tusen takk for koselig, fyldig kommentar ! Skjære er en fin fugl å øve på, og så kan det være spennende med urokråke, bæremeis, lergjøk, lårhøne, lokkedue og snømåke, - bare tøys Dersom du skulle få lyst til å begynne med fuglefotografering, er det min erfaring at det er god starthjelp å få her på forumet ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Fint bilde. Vil spesielt framheve bakgrunnsfargen, som passer godt sammen med motivet. Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Hjertelig takk for hyggelig kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Her er du i ditt ess:-) Om Kneppen er Gudfar, så er du nok Fuglekongen....... Vi i røkla for bare se og lære:-) Har ikke vært så mye på fuglefoto, men slike som deg har pirret min nysgjerrighet på denne type foto. Får finne meg ei Skjære som er villig til å stille opp...Har ikke peiling på fugler, annet enn at de er fine å se på. Flott skarphet på øyne og fin nysgjerrig positur på denne karen. Fin teknikk på uskarp bakgrunn. Flottingz Albert! Hei, Pentaxen. Tusen takk for koselig, fyldig kommentar ! Skjære er en fin fugl å øve på, og så kan det være spennende med urokråke, bæremeis, lergjøk, lårhøne, lokkedue og snømåke, - bare tøys Dersom du skulle få lyst til å begynne med fuglefotografering, er det min erfaring at det er god starthjelp å få her på forumet ! Vennlig hilsen Albert. Du glemte yndlingsfuglen min, Dompapp(a) :-) Kan nok være jeg gjør noen forsøk på fuglefoto..... Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Her er du i ditt ess:-) Om Kneppen er Gudfar, så er du nok Fuglekongen....... Vi i røkla for bare se og lære:-) Har ikke vært så mye på fuglefoto, men slike som deg har pirret min nysgjerrighet på denne type foto. Får finne meg ei Skjære som er villig til å stille opp...Har ikke peiling på fugler, annet enn at de er fine å se på. Flott skarphet på øyne og fin nysgjerrig positur på denne karen. Fin teknikk på uskarp bakgrunn. Flottingz Albert! Hei, Pentaxen. Tusen takk for koselig, fyldig kommentar ! Skjære er en fin fugl å øve på, og så kan det være spennende med urokråke, bæremeis, lergjøk, lårhøne, lokkedue og snømåke, - bare tøys Dersom du skulle få lyst til å begynne med fuglefotografering, er det min erfaring at det er god starthjelp å få her på forumet ! Vennlig hilsen Albert. Du glemte yndlingsfuglen min, Dompapp(a) :-) Kan nok være jeg gjør noen forsøk på fuglefoto..... Hei igjen, Pentaxen. Skulle du få "råke opp" for arter, kan du jo supplere med geværhane, grønn stær og lommelerke ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Hei Albert ! Rett og slett vakkert. Vennlig hilsen Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Hei Albert ! Rett og slett vakkert. Vennlig hilsen Alec Hei, Alec. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Hei herr Andersson. Ænne et fint fuglebilde av pilfink / tree sparrow God helg fra Andøya i skikkelig styggevær Herr Olsson Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Hei herr Andersson. Ænne et fint fuglebilde av pilfink / tree sparrow God helg fra Andøya i skikkelig styggevær Herr Olsson Hei, Leif. Hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding ! Vi får håpe at været bedrer seg raskt, - det kan vel blåse friskt på Andøya ? Uansett vær, - ha en riktig god helg, Leif Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Hei herr Andersson. Ænne et fint fuglebilde av pilfink / tree sparrow God helg fra Andøya i skikkelig styggevær Herr Olsson Hei, Leif. Hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding ! Vi får håpe at været bedrer seg raskt, - det kan vel blåse friskt på Andøya ? Uansett vær, - ha en riktig god helg, Leif Vennlig hilsen Albert. Hei igjen Albert. Ja kan blåse skikkelig på Andøya og i dag er stormbyger med hagel til og fra :-( håller meg inne og fyrer lys og i peisen :-) Blir lit av julstemning i mørkret med lys då :-) God h....elg Med hilsen Leif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg