Gå til innhold

Pilfink ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vi jo blitt bortskjemt med sylskarpe pippiper fra din hånd. Kanskje er det innstillingene - eller kanskje har du gått i fella og croppet for mye så skarpheten har tapt seg.

200 mm. er ikke all verden på disse småtassene hvis du ikke befinner deg noe sånt som 3 meter fra dem.

Den diagonale vaglepinnen skaper god spenning i bildet og bakgrunnen er lagt i godt match til hovedmotivet.

Haloen under pinnen er som seg hør og bør - det skal jo se litt vanskelig ut også.

Roar

Lenke til kommentar

Hei Albert,

ren og ryddig komp i et pent utsnitt, nydelig bakgrunn og med matchende farger over hele flata..med blender 2,8 er det ikke mye som blir skarpt og her sitter fokuset på beina/sittepinnen og da blir nok hodet litt uskarpt, men du får nok flere muligheter :)

God fotohelg!

Mvh Oddmund

Lenke til kommentar

Nå er vi jo blitt bortskjemt med sylskarpe pippiper fra din hånd. Kanskje er det innstillingene - eller kanskje har du gått i fella og croppet for mye så skarpheten har tapt seg.

200 mm. er ikke all verden på disse småtassene hvis du ikke befinner deg noe sånt som 3 meter fra dem.

Den diagonale vaglepinnen skaper god spenning i bildet og bakgrunnen er lagt i godt match til hovedmotivet.

Haloen under pinnen er som seg hør og bør - det skal jo se litt vanskelig ut også.

Roar

Hei, Roar.

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv kommentar ! :)

Du har nok rett i at 200 mm er snaut på småfugl, og det blir, ganske riktig, nødvendig å crop'e en del.

Sigma 150-500 mm-objektivet har vært lite i bruk, men nå har jeg nettopp montert det på D800'en ... .

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert,

ren og ryddig komp i et pent utsnitt, nydelig bakgrunn og med matchende farger over hele flata..med blender 2,8 er det ikke mye som blir skarpt og her sitter fokuset på beina/sittepinnen og da blir nok hodet litt uskarpt, men du får nok flere muligheter :)

God fotohelg!

Mvh Oddmund

Hei, Oddmund.

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding ! :)

Jeg sjekket fokusangivelse i View NX 2, og markeringen dekker kinn og skulder, så det er kanskje på tide å foreta en ny kalibrering,

Kanskje det er på tide å slutte med bilderedigering ved 05-tiden om "morran", også ;)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Her er du i ditt ess:-) Om Kneppen er Gudfar, så er du nok Fuglekongen....... Vi i røkla for bare se og lære:-) Har ikke vært så mye på fuglefoto, men slike som deg har pirret min nysgjerrighet på denne type foto. Får finne meg ei Skjære som er villig til å stille opp...Har ikke peiling på fugler, annet enn at de er fine å se på.

Flott skarphet på øyne og fin nysgjerrig positur på denne karen. Fin teknikk på uskarp bakgrunn.

Flottingz Albert!

Lenke til kommentar

Her er du i ditt ess:-) Om Kneppen er Gudfar, så er du nok Fuglekongen....... Vi i røkla for bare se og lære:-) Har ikke vært så mye på fuglefoto, men slike som deg har pirret min nysgjerrighet på denne type foto. Får finne meg ei Skjære som er villig til å stille opp...Har ikke peiling på fugler, annet enn at de er fine å se på.

Flott skarphet på øyne og fin nysgjerrig positur på denne karen. Fin teknikk på uskarp bakgrunn.

Flottingz Albert!

Hei, Pentaxen.

Tusen takk for koselig, fyldig kommentar ! :)

Skjære er en fin fugl å øve på, og så kan det være spennende med urokråke, bæremeis, lergjøk, lårhøne, lokkedue og snømåke, - bare tøys :)

Dersom du skulle få lyst til å begynne med fuglefotografering, er det min erfaring at det er god starthjelp å få her på forumet !

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Flottingz Albert!

Hei, Pentaxen.

Skjære er en fin fugl å øve på, og så kan det være spennende med urokråke, bæremeis, lergjøk, lårhøne, lokkedue og snømåke, - bare tøys :)

Dersom du skulle få lyst til å begynne med fuglefotografering, er det min erfaring at det er god starthjelp å få her på forumet !

Vennlig hilsen

Albert.

Du glemte yndlingsfuglen min, Dompapp(a) :-) Kan nok være jeg gjør noen forsøk på fuglefoto.....

Lenke til kommentar

Flottingz Albert!

Hei, Pentaxen.

Vennlig hilsen

Albert.

Du glemte yndlingsfuglen min, Dompapp(a) :-) Kan nok være jeg gjør noen forsøk på fuglefoto.....

Hei igjen, Pentaxen.

Skulle du få "råke opp" for arter, kan du jo supplere med geværhane, grønn stær og lommelerke ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei herr Andersson.

Ænne et fint fuglebilde av pilfink / tree sparrow :thumbup:

God helg fra Andøya i skikkelig styggevær :):hm:

Herr Olsson :xmas:

Hei, Leif.

Hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Vi får håpe at været bedrer seg raskt, - det kan vel blåse friskt på Andøya ?

Uansett vær, - ha en riktig god helg, Leif :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei herr Andersson.

Ænne et fint fuglebilde av pilfink / tree sparrow :thumbup:

God helg fra Andøya i skikkelig styggevær :):hm:

Herr Olsson :xmas:

Hei, Leif.

Hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Vi får håpe at været bedrer seg raskt, - det kan vel blåse friskt på Andøya ?

Uansett vær, - ha en riktig god helg, Leif :)

Vennlig hilsen

Albert.

Hei igjen Albert.

Ja kan blåse skikkelig på Andøya og i dag er stormbyger med hagel til og fra :-( håller meg inne og fyrer lys og i peisen :-) Blir lit av julstemning i mørkret med lys då :-)

God h....elg

Med hilsen

Leif

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...