insomeseriousproblems Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg får utbetalt min første lønn på jobben den 10-ende denne mnd. Betyr det at jeg får utbetalt for jobb gjort frem til den 10, eller vil jeg kun få penger som var tjent forrige mnd?Har satt opp budsjett for hva jeg skal bruke pengene på, men ble litt usikker på hva som er medregnet? Noen med et raskt svar Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Før fikk jeg lønn hver 15. og da var det arbeid utført før den 1. Grunnen til dette ifg. min arbeidsgiver er at når det er mange ansatte, mange timelister, tall osv som skal gåes igjennom er det fint å ha de 2 ukene på å legge riktig beløp til utbetaling til alle de ansatte. Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Det var det jeg også fryktet. Da blir det en litt fattigere jul i år en det jeg hadde regnet med Lenke til kommentar
j-- Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Om du ikke har gjort det, så husk å regn med halv skatt på desemberlønna Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Var slik hos oss også, men for å gjøre det enda mer komplisert har de nå begynt å avregne månedene fra 26-25, og utbetale lønn den 8. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg får utbetalt min første lønn på jobben den 10-ende denne mnd. Betyr det at jeg får utbetalt for jobb gjort frem til den 10, eller vil jeg kun få penger som var tjent forrige mnd? Har satt opp budsjett for hva jeg skal bruke pengene på, men ble litt usikker på hva som er medregnet? Noen med et raskt svar Dette er umulig for oss å svare på da det er forskjellig "alle" plasser. Sjekk i avtalen din eller med din leder. Forøvrig har vi lønn den 30 hver måned. Da får vi fastlønn for denne måneden men overtid er det en måned "etterslep" på, altså 30.12 får jeg fastlønn for desember og all overtid/tillegg/osv fra November. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Du må sjekke arbeidsavtalen din, eventuelt må du spørre sjefen/lønnsansvarlig. Som nemnt er det forskjellige ordningar ute å går. I det offentlige er det vanlig med lønningsdag den 12 der ein får etterbetalt for arbeidet som er utført mellom den 1. og den 11. og etterbetalt frå den 12. til ut måneden. I mange private virksomheiter er det vanlig med ei liknande løysning med litt etterbetaling og litt forskuddsbetaling berre at det då ofte er lønningsdag den 20 i måneden. Husk også at du kan be arbeidsgiver om å få utbetalt forskudd på lønn. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Vi har forskudd/etterskudd. Får lønn 17.-20. og det gjelder for inneværende måned. Det varierer stort. Enkelte statsansatte ligger over en måned på etterskudd. Det er artig når man starter i jobben.. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Jeg får lønn den 20. og da gjelder lønna forrige kalendermåned. Veldig mange måter å beregne lønn på, spør sjefen din, du får trolig halv skatt på denne og be om et evt forskudd for å lande jula Endret 5. desember 2014 av Ham 550 Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg får lønn den 20. og da gjelder lønna forrige kalendermåned. Veldig mange måter å beregne lønn på, spør sjefen din, du får trolig halv skatt på denne og be om et evt forskudd for å lande jula Fikk ordnet med forskudd, så da blir det jul i år også takk for bidragene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå