Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

msn admin pop up reklame!

Anbefalte innlegg

Har begynt å få utrolig mye irriterende reklame over msn i det siste.. Er sånne såkalte admin messages, hvor det dukker opp en boks der det gjerne står at jeg må hente ned firewallen deres fordi mitt system er sårbar.. Samme med antivirus reklame osv.. Har ikke hatt dette problemet før, men skjedde nå plutselig.. Er det noe spesiell grunn til dette? Hvordan kan jeg slå av dette på msn? Husker at jeg engang i tiden så en løsning på dette.. Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du MSN 6.0 ?

I så falll må du skru av men today popupen inne i options menyen..

Men det kan virke som det er servicesen messenger som lager problemet ditt, det finnes mange løsninger, det beste er å installere en firewall på systemet ditt, evt

kan du bare stoppe servicen "messenger" i kontrolpanelet

Lenke til kommentar
Bruker du MSN 6.0 ?

I så falll må du skru av men today popupen inne i options menyen..

Men det kan virke som det er servicesen messenger som lager problemet ditt, det finnes mange løsninger, det beste er å installere en firewall på systemet ditt, evt

kan du bare stoppe servicen "messenger" i kontrolpanelet

Og hvor gjør man dette? Jeg gikk gjennom "alternativer", men finner ikke noe "today popup"..

Lenke til kommentar

Om jeg har forstått problemet ditt rett så har ad-aware har en plugin som fjerner det problemet... Det samme skjedde med meg, men etter at jeg innstallerte ad-aware sin plugin (plugin til ad-aware programmet om dette var uklart) så har ikke jeg sett snurten av beskjeder fra "admin".

Det er prosessen csrss.exe som benyttes til slike beskjeder, men den er en del av OS'et ditt, så det som gjøres er å "skru av" denne funksjonen i prosessen....

Lenke til kommentar
Har begynt å få utrolig mye irriterende reklame over msn i det siste.. Er sånne såkalte admin messages, hvor det dukker opp en boks der det gjerne står at jeg må hente ned firewallen deres fordi mitt system er sårbar.. Samme med antivirus reklame osv.. Har ikke hatt dette problemet før, men skjedde nå plutselig.. Er det noe spesiell grunn til dette? Hvordan kan jeg slå av dette på msn? Husker at jeg engang i tiden så en løsning på dette.. Takker for svar..

Den admin boksen du snakker om har ikke noe med MSN å gjøre, men en tjeneste i XP som kan sende enkle og hurtige meldinger over nettverk, men som er på som standard.(!)

For å slå den av:

Start -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy (finner du ikke denne, så velg 'classic visning' av kontrollpanelet) -> Tjenester:

Finn tjenesten med navn Messenger -> Høgre klikk, Egenskaper -> Oppstartstype: Velg Deaktivert, og trykk Stop.

(Har du problemer å finne Tjenester i kontrollpanelet, så er dette en snarvei:

Start -> Kjør: services.msc

Edit: Forresten så ser jeg noe at noen hadde startet en egen tråd om programmet; :nice:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=159697

Lenke til kommentar

Yepp funket det.. Takk for hjelpen folkens.. Brukte et program før, xp antispy.. Den slo av alle slike ekle funksjoner, men har ikke klart å finne dette programmet igjen.. Takk igjen..

edit: Det var foresten net message funksjonen som er i windows som var problemet, ikke msn.. Trodde først det var et msn problem.. Men dere klarerte dette for meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...