Schreiber Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Ser bedre ut en jeg forventet. https://www.youtube.com/watch?v=CN__WyMfEKw 1 Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Nei i hel******! Håper de har tenkt gjennom dette, jeg hater tidsparadox. Jeg har sett alt for mye MST3K, HISHE, EWW og YMS til at jeg kan slå av hjernen når jeg ser film. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Synes det plutselig dukket opp mange franschiser som rebooter i det siste, Star-trek og x-men for å nevne noen. For min del var de to første terminator filmene klassikere, alt i etterkant har bare vært tull. Sarah Connor Cronicles kunne ha blitt noe, men falt helt gjennom da den ble kansellert. Mest skuffa ble jeg av den siste terminator filmen - hører rykter om at story`n egentlig var helt anderledes, og til tross for at de filma mesteparten av den så endte de likevel opp med å endre historien i klipperommet i etterkant. Synes filmen bærer preg av det. http://www.chud.com/19577/exclusive-what-went-wrong-with-terminator-salvation/ For meg virker stemninga i traileren som en miks mellom T-3 og Salvation. Forventningene mine er lave, så jeg håper selvfølgelig at den nye filmen overgår disse, men tviler på at den leverer såpass bra at den gjør opp for at det tullet serien har vært gjennom den siste tiden. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Nei i hel******! Håper de har tenkt gjennom dette, jeg hater tidsparadox. Jeg har sett alt for mye MST3K, HISHE, EWW og YMS til at jeg kan slå av hjernen når jeg ser film. Så vidt jeg har fått med meg er historien en ny versjon av både Terminator 1 og 2. T-800 dro tilbake til da Sarah Connor var en liten jente, og selv om den er udødelig har huden blitt eldre. Det forklarer hvorfor Arnold er mye eldre nå, selv om robotene ikke blir eldre. Kyle Reese drar tilbake (som han gjorde i den første filmen) for å redde Sarah Connor, men fordi Arnold dro tilbake før ham har enkelte ting endret seg ganske mye fra forrige gang. Dermed blir det strengt tatt ikke noe paradoks, siden de andre filmene foregår i en annen tidslinje. Eller noe sånt. Vi får se på det på samme måte som Predator 3. De tenkte først å lage en Predator reboot, men mente det var alt for mye bra lore til å bare droppe alt sammen. Dermed blir neste film uavhengig fra resten, men det vil ikke være en reboot. Sist jeg hørte, i alle fall, men det begynner å bli en stund siden. For meg virker stemninga i traileren som en miks mellom T-3 og Salvation. Forventningene mine er lave, så jeg håper selvfølgelig at den nye filmen overgår disse, men tviler på at den leverer såpass bra at den gjør opp for at det tullet serien har vært gjennom den siste tiden. Ironisk nok har de hentet mest inspirasjon fra de to første. 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Spent på hvordan Emilia Clarke håndterer rollen som Sarah Connor jeg altså 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Billig reboot. $170 millioner billig estimeres det. (bare for å ta deg helt bokstavelig) 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Billig reboot. Billig? Nope. Reboot? Nope. 1 Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Ser ingenting positivt i traileren, og jeg er blodfan (av de to første filmene). 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Billig reboot. $170 millioner billig estimeres det. (bare for å ta deg helt bokstavelig) Billig reboot. Billig? Nope. Reboot? Nope. Billig as in, dritdårlig at de driter på alle de andre filmene ved å gjøre de irrelevant og heller starte serien på nytt. Elendig. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jalla å putte "I'll be back" i trailieren. Tipper det blir en helt grei film på nivå med T3 og Salvation. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Så vidt jeg vet er plottet noe sånn som dette: Terminator 1: Skynet holdt på å tape i fremtiden, derfor sendte den en terminator tilbake i tid for å prøve å drepe Sarah Connor, og dermed hindre at John Connor ble født. Skynet feilet. Terminator 2: Sarah Connor er nå innlagt på psykiatrisk sykehus fordi hun prøver å advare folk om dommedag og terminatorene. Skynet prøver igjen, og sender en ny terminator tilbake i tid for å drepe John Connor denne gangen. Skynet feiler. Igjen. Som resultat av de to første (og kanskje spesielt denne) klarer Sarah & John å utsette dommedag, men ikke stoppe den fullstendig. Terminator 3: Skynet sender enda en terminator tilbake i tid for å drepe John Connor. Men nå handler det ikke bare om å overleve. John må prøve å stoppe dommedag en gang for alle. De feiler. Skynet blir født, terminatorene begynner invasjonen, og dommedag er faretruende nær. Terminator: Genisys: Dette er ikke en reboot eller reimagening, så slik jeg forstår det foregår det etter Terminator 3. John Connor vet nå mye mer om det Skynet planlegger, så han sender en T-800 tilbake i tid til Sarah Connor er en liten jente. Dette er delvis for å være sikker på at Skynet ikke har lært og sender en terminator tilbake for tidlig, og delvis for å gjøre henne mer forberedt på fremtiden. Den opprinnelige tidslinjen foregår likevel som planlagt, så Skynet sender en terminator tilbake i tid for å drepe Sarah Connor (som du ser i traileren har vi en ung Arnold også. Vil tro det er den som sendes tilbake først.) De har bekreftet at filmen vil foregå over flere tidsepoker, så høyst sannsynlig vil vi få enda en tidsreise, så vi hopper frem til da John Connor er en ung mann også, før krigen starter. Men hvorfor? Hvordan? Uansett, Genisys vil ikke bare droppe de forrige filmene fullstendig, men bygge videre på dem. Vi ser det f.eks når Sarah Connor sier: "Come with me if you want to live." til Kyle Reese. Hvis hun ikke aner noe om Skynet, hvorfor er det ikke han som sier det til henne? tl;rd: Høyst sannsynlig vet John Connor mye mer om det som skjedde i fortiden enn forrige gang, så han sender en terminator enda lengre tilbake i tid, og endrer dermed tidslinjen. Men det kunne han ikke ha gjort om de andre filmene var irrelevante. Endret 5. desember 2014 av Schreiber 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Jalla å putte "I'll be back" i trailieren. Tipper det blir en helt grei film på nivå med T3 og Salvation. Like jalla som å la Ash si "Hail to the king" i tv-serien. Det kalles catch phrase. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jalla å misforstå poenget mitt. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Nope. Du har forhåndsdømt filmen, men det gidder jeg ikke kaste bort tid på. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg har ikke forhåndsdømt noe som helst. Jeg synes bare det er teit å putte "I'll be back" i traileren. Man putter ikke "yippi ki yay" i en Die Hard-trailer heller. Man vil jo ikke vite når disse kommer. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Dette er første Terminator-film på mange år, og mange ble skuffet over den forrige av mange grunner. Så jo, det er helt klart logisk å putte inn både "I'll be back" og "Come with me if you want to live" for å vise at de har gått tilbake til røttene. Lenke til kommentar
NikkeNakkeNei Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg må innrømme at jeg faktisk er positivt innstilt til denne. Det vil naturligvis aldri nå de to første til anklene, men jeg kan lett forestille meg at jeg kommer til å like den bedre enn både T3 og Salvation (ikke at det skal så mye til). Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Tja, personlig synes jeg ikke Terminator 2 er så bra som alle vil ha det til. Det er for mye rot med familier, for lite vold og for mye fokus på moral og alt sånt piss. Den første handlet om en ustoppelig drapsmaskin med ett eneste mål: Å drepe Sarah Connor. Å ta den samme drapsmaskinen i oppfølgeren og nekte ham å drepe noen som helst ble bare teit. Det blir jo som å lage en ny Rambo-film og nekte ham å drepe folk. Ikke at jeg "krever" vold for å synes en film er bra, men i filmer som Terminator og Rambo bør vold absolutt være over the top. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Blir vel ikke så mye mer brutal vold og ille språkbruk i denne heller. Som så mye annet i dag stemples vel denne med PG-13 ratingen desverre. Endret 15. desember 2014 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå