dominus Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 halla.. jeg må desverre formatere min gode gamle HP Kayak med NT4. jeg har ikke en eneste driver og det gamle PR440FX brikkesettet er litt odd..for å si det sånn.. noen som kan hjelpe meg? Så er det en legacy Adaptec scsi kontroller som jeg ikke helt finner ut av... igjon..noen som ka....... tusen takk Arnfinn Lenke til kommentar
dominus Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 sorry det vakke meninga å poste to ganger... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hva slags drivere tenker du på? Hovedkortet? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det kan jo hende at NT4.0 har driverene da? Eller måtte du instalere dem fra egne filer? Husker du? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 NT4 trenger ikke egene brikkesett drivere. Husker alle "previews" av willamette (og P4) kom på NT4 nettopp siden alt annet trengte drivere som ingen hadde. Uansett, snakker du om et Intel's PR440FX hovedkort eller bare et hovedkort med 440FX chipsettet? På adaptec kontrolleren din, se på selve "scsi chippen" og se hva som står der. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 drivere ja... bordet er et propretiært intelbord "laget" av HP. bikkesettet er FR440FX. SCSIkontrolleren er en adaptec 2940 og den er integrert på bordet, av alle ting:-( har et par 2940 kontrollere liggende her men driverene funker ikke.. når jeg satte opp maskinen første gang måte jeg bruke et lass med disketter fra HP til brikkesett, scsi og skjermkortet som er fra CornerStone. (CornerStone er en amerikansk produsent av DAC/DTP skjermer med egne skjermkort..sært? JA, men gud som det funker ) Disken er en Quantum SCSI. takker for svarene Lenke til kommentar
LoS Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hvis det er en ren HP maskin så er jeg ganske sikker på at du finner driverene på http://www.hp.no Lenke til kommentar
dominus Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Hvis det er en ren HP maskin så er jeg ganske sikker på at du finner driverene på http://www.hp.no boksen er "discontinued" ser du sendte en mail til HP og der var det fint lite hjelp å få.. men takk for innspillet.. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Riktig, du bruker det typenummeret som står på den klistrelappen på siden av maskinen, og søker på hp sine sider, og alt kommer opp. Dette har jeg gjort drøss ganger. funker fett. Du finner alt der. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Gå til http://www.aida32.hu og last ned programmet. Her vil du få mye informasjon om datamaskinen og linker til drivere til de forskjelige enhetene i PC-en. Du trenge rikke ha installert enheten for at aida skal finne den. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 takk..det har jeg faktisk ikke tenkt på inni hodet ringte det en bjelle når du nevnte den klistrelappen ja.. ja ja...godt jeg er flink til å puste da..ettersom hjernen ikke funker så veldig godt for tiden takk til dere alle for innspill... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå