Gå til innhold

Alle som har Abit KA7 eller Abit KA7-100 Hovedkort. XP probl

Anbefalte innlegg

Er det noen som har greid å installere XP på et abit KA7 eller KA7-100. Så vær snill og gi beskjed!!

Jeg har gjort ALT. Det er klin kokkos umulig.

(Har fått en del tips fra tidligere innlegg, null resultat)

Tror ikke at hovedkortet kan benyttes til windows XP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg innstallerte det. Har den siste biosen de ga ut til kortet . jeg hadde problemer med at highpointen ikke vierka. så nå må harddisken stå på standarkontrolleren for å virke. Det er litt drop i ytelsen til harddisken men xp er innstallert og funker som en varm kniv i smør.

Ka7-100 750@950

256 apacer 133mhz

Asus 7700gts geforce 2

Creative live platinum

pioneer 16x dvd Yamaha 16:10:32 brenner

ibm 15gb disk

[ Denne Melding var redigert av: noosphere på 2001-10-26 23:48 ]

Lenke til kommentar

Når en installerer XP så må en ha klar drivere på en diskett for raidkontrollen. trykk f6 helt i starten av installasjonen, jeg brukte siste win2k driverene og det funket. hvis ikke dette gjørs må du bruke de vanlige kontrollerene for hardiskene. men jeg fikk ikke til å få driverene til raidkontrollen etter at xp var installert på denne måten. derfor installer driverene i starten av installasjons prosessen. mitt kort ka7 100

Lenke til kommentar

Ingen grunn til at ikke WinXP skulle la seg innstallere på KA7. Du oppgir ingen andre spesifikasjoner, så dette blir mest spekulasjon: Forsøk å fjern alle tilleggskort bortsett fra skjermkort. Oppdater til siste bios (TY). Forsøk fail-safe innstillinger i bios. Om du overklokker, så forsøk uten. Ellers kan det være du finner noe informasjon på http://www.viahardware.com/faq/ka7/ka7faq.htm

Forsøk gjerne også et "KA7 XP"-søk på http://groups.google.com/groups?hl=no&grou....mainboard.abit

mvh

Morten

Lenke til kommentar

Prøv dette, vet det høres tungvint ut men, alt er verd et forsøk vet du :wink: jeg hadde ingen tro på at det skulle fungere, men det virket faktisk for meg..

1. Ta ut GeForce kortet og sett inn et gammelt AGP eller PCI kort (kan ikke være basert på noen av GeForce brikkene)

2. Installer Windows XP

3. Sett inn GeForce kortet igjen....

GeForce kortet gjør at maskinen ikke kommer seg igjennom en liten del av installasjonen av windows...

bare prøv, så skal du se... :smile:

Problemet er ikke hovedkort relatert, så ikke skyld på abit...

[ Denne Melding var redigert av: apollox på 2001-10-29 21:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:

GeForce kortet gjør at maskinen ikke kommer seg igjennom en liten del av installasjonen av windows...

bare prøv, så skal du se... :smile:

Problemet er ikke hovedkort relatert, så ikke skyld på abit...

Jeg har både Geforce og KA7-100.

Det funker som F.. det, men jeg får heller ikke Highpoint greiene til å virke men det er en annen sak

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-29 21:57, Sindre skrev:

Jeg har både Geforce og KA7-100.

Det funker som F.. det, men jeg får heller ikke Highpoint greiene til å virke men det er en annen sak

Ok, men da gjelder det sikkert bare noen kombinasjoner GeForce - Abit.... jeg surfa utrolig lenge for å finne løsningen til dette problemet... og det å ta ut geforce kortet var det eneste som fungerte for meg... (prøvde mye rart)

Det som skjedde til meg var at jeg satte i xp cd'en, brukte boot-install... så på status-linja (nederst) at xp loada alle drivere... helt til det sto "starting, xp install" eller.no... da blinket først Num lock, caps lock & scroll lock lysa, en gang før de sluktes.. deretter var det ingen respons fra verken tastatur eller pc... Høres dette kjent ut Kingpinx?? i så fall bør du prøve det jeg har anbefalt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...