Elgjeger1976 Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 WOW, her har det skjedd saker og ting Har ingen hard feelings for "manglende" svar fra Lycantrophe. Eller jo jeg fikk svar og vi er begge enige om at en ide er verdiløs. Så får vi jo selv bedømme om det var ett godt svar. Ikke særlig hjelpende må vel jeg inrømme. Årsaken til at jeg spurte her på programmerings forumet var at jeg kjenner ikke bransjen. Og var først og fremst ute etter tips til firmaer/personer i Norge man kan oppsøke. Og eventuelt hvordan man kan besytte sin ide. Jeg har nok både undersøkt hva det potensielle markedet er og begynt og lage skisser over funksjonalitet. Funksjonaliteten er egentlig det som gjør denne ide`en unik. Og det var det første som skapte ide`en. Det er ikke noe sånn jeg har en ide, la meg bli rik i en fei. Jeg skal neste uke i møte med ett selskap som jobber tett med innovasjon Norge og skal da legge frem ide`en min og tenkt funksjonalitet og forhåndsvurdering av marked. Er dette noe som det overhode ikke er mulig å få finansiell støtte for så kan jeg like greit legge ut ide`en. Da jeg ikke har millioner selv. Og som nevnt har ikke kapasitet til og lære meg programmering selv. Og dette er nok mere komplekst enn hva en hobby programmerer klarer å få til pga funksjonaliteten. Dette med vann fra oven var selvfølgelig ironi, da jeg ikke vil legge ut ide`en min på nåværende tidspunkt. 1 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Selv om ideen din er strålende mrroy76, så betyr det ikke nødvendigvis at en programmerer ønsker å bytte ut jobbstabilitet eller konsulentvirksomhet med den type grundervirksomhet du satser på. Det er forbundet en viss risiko å satse på en idé. Om jeg var frilanser så har jeg allerede ett produkt, og det er å selge utviklertjenester til blant annet grundere som deg. Det ville ikke være i min interesse å handle uredelig ovenfor mine kunder, da din suksess eventuelt vil lede til flere oppdrag til meg. Jeg kan ikke snakke for andre, men du kan stole på at ideen din ville blitt tatt vare på om du var min kunde. Det er forbundet en stor usikkerhet å satse på en idé, det er derfor grundere tar større risikoer og også sitter igjen med større fortjeneste dersom ideen blir realisert og blir en suksess. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Etter mine år her på forumet har jeg lært at du bare må ignorere Lychantrope. Det er en person som lever for å kverulere og snakke tull. Jeg vil også si at dessverre på grunn av slike som denne brukeren så er ikke dette forumet du leter etter, men det er enkelte her som er interessert i å høre mer. Send meg gjerne en pm så ja vi ta opp tråden på et annet forum som er mer passende /Dan-Levi 3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Fant denne hos dnb https://www.dnb.no/bedrift/tema/starte-as/nyheter/150409-inspirasjon-rubenstein.html?WT.mc_id=SOME_oppstart_na_facebook.com_image_Dominans_na_15-feil-investorer_Generell sikkert grei å lese igjennom Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Jeg håper JanTerje en dag innser hvilken kreft slike tråder er og hvor mange som dukker opp. Bare se på forsiden, og de slutter aldri. Og det blir aldri noe utav de. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 De er grei for slike som JanTerje voer her som er på jakt etter gode ideer å stjele? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå