Gå til innhold

Ide til software/app, men kan ikke utvikle det selv.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prototype har ikke samme funksjonen her da digital kode kan kopieres i millioner av eksemplarer nesten uten kostnader.

LOL. Ok, da tror jeg vi er ferdige her.

Ellers er dette veldig likt situasjonen til TS, ser ikke særlig forskjell.

Ok. La oss faktisk se på dette.

Flow er en liten tweak, en liten modifikasjon, til et allerede eksisterende produkt og design. Dette betyr at produksjonsmidler (fabrikker, 3D-printere etc) er greit å skaffe, det er lite ekstra hensyn som må tas (tar samme plass og format som vanlige stikkontakter). Det er lite testing involvert, det er egentlig bare å tegne designet på en maskin og starte produksjon.

OP har en idé. Ingen skisse. Ingen prototyp. Ingenting han bare kan modifisere pittelitt og så være ferdig. Såvidt jeg kan se, med detaljene som er fremlagt, har de absolutt ingenting til felles.

Check mate, atheists.

Hva vet du om TS har en skisse i dette tilfellet? For alt vi vet sitter han med en nøye vurdert skisse som han vil dele med folk, men ikke tør, i redsel for at noen skal stjele idéen/skissen.

Du tillegger hele tiden informasjon for å dekke dine svar. Nok en gang, les åpningsinnlegget, TS har aldri gitt infoen du sier han sitter på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vet du om TS har en skisse i dette tilfellet?

Jeg antar at han da hadde sagt at han hadde en skisse, ikke en idé.

For alt vi vet sitter han med en nøye vurdert skisse som han vil dele med folk, men ikke tør, i redsel for at noen skal stjele idéen/skissen.

Fint. Betal de, problem solved. Som jeg har sagt hele tiden.

Og han nevnte ikke noen skisse da han snakket om å selge.

Du tillegger hele tiden informasjon for å dekke dine svar. Nok en gang, les åpningsinnlegget, TS har aldri gitt infoen du sier han sitter på.

Har du i det hele tatt lest tråden forbi åpningsinnlegget? Jeg foreslår at du slutter å bruke disse triksene hvor du legger ord i munnen og analyserer hvordan jeg "dekker over ting" (hvor du gjerne må faktisk være konkret (for en gangs skyld), fordi jeg har vært både konsekvent og på topic hele veien).

Det er nemlig du, ikke meg, som har gått mer eller mindre på hva jeg har sagt og ikke OP de siste, hva, 20? innleggene.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Noe som dette ville vært et svar til TS.

Tegn skisse av idéen din, finn ut om det er behov for produktet ditt gjennom analyser og om så er tilfellet, gå i gang med prototype. Sistnevte har du kanskje ikke råd til selv, av en hi-fi type, men du kan alltids dele dette med personer med peiling gjennom fortrolighetsavtaler. En annen løsning kunne vært å lage en mer lo-fi prototype for å demonstrere for eventuelle investorer for å se om de har troen på din idé. Selv om det er lite sannsynlig, så er det verdt et forsøk om du mener idéen er verdt tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Etter å ha tatt entrepenørskaps fag, snakket med vellykkede grundere og entrepenører vet jeg at en idé ikke er verd en dritt. Det er realisering som er verd noe, risikoen.

Lenke til kommentar

Ideen er å å lage en app hvor du kan bestille kildevann med ett trykk så kommer det vann levert ifra oven.

Det er jo tydelig at du ikke har lagt planer for ideen din. Husk, det er kun deg selv som kan realisere din egen idé. Din idé handler jo ikke om å lage en app, men å levere vann! Du må finne ut av logistiske behov og hvilke firmaer, eventuelt myndigheter du må kontakte for å få i stand avtaler. Så kan du skissere oppsett av hvordan du vil at appen din skal se ut og fungere ned til minste detalj for deretter å overlevere disse ønskene til en bedrift som lager apper.

Din idé er ganske luftig, du trenger ikke bare IT-eksperter, men også eksperter innen logistikk og behovs- og kravanalyse (med mindre dette er ditt felt).

Endret av Milmo
Lenke til kommentar

ITT: Kverulanter og whining mellom forumbrukere pga. at noen har en íde de til få gjennomført.

@OP Fortell meg ideen din. er student/programvareutvikler

EDIT: Vann levert fra oven? Usikker på om dette er sarkastisk. Snakker vi logistikk eller en knapp som får det til å regne?

Endret av BeGj
Lenke til kommentar

Jeg har en ide som ville hjulpet veldig mange mennesker i verden. Jeg har søkt på nett og det finnes ikke noe program som gjør dette jeg har i tankene.

Hvordan kan jeg få utviklet dette uten at ide`en blir stjelt fra meg? Jeg kan null om programering selv, og har heller ikke mulighet til og lære meg det.

Finnes det noen kontrakter etc som sikrer ide`en min om jeg presenterer denne for noen? Og finnes det firma i Norge som er veldig flinke på og omdanne folks ide`er til ett program. Dette er tenkt på alt av pc`er og mobile enheter.

Markedet er ca. 3-5% av Verdens befolkning (Utenom de landene som ikke har moderne levesett)

Om ideen din er noe å satse på, og du har troen på den selv, så tar du bachelor, eller til og med bare noen helt grunnleggende kurs i Java/C og lager en app på null komma niks. Kan til go med lære det selv på internet.

Lenke til kommentar

Alle gode app-ideer er ikke nødvendigvis veldig inntekst-skapende

Da er det ikke en god ide. Og han sier selv den er det. Men han har jo null peiling og er jo abre ide-fyren.

Jeg har og en ide. Kald fusjon. Og en annen... Facebook uten alt det dårlige, og med mange bedre funskjoner.

Begge er geniale, men totalt verdiløse :p

Lenke til kommentar

Fin konklusjon, Evelen.

Men du bommer på et par ting.

#1: Gratisprogrammer eller free software trenger ikke være en ny idé.

#2: De kan fortsatt være intektsskapende, men ikke nødvendigvis for utvikleren.

#3: Du kan fint ha inntekter på gratis software.

Hvordan kan du bomme så mye i en og samme tråd? Genuint nysgjerrig.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Fin konklusjon, Evelen.

Men du bommer på et par ting.

#1: Graitsprogrammer eller free software trenger ikke være en ny idé.

#2: De kan fortsatt være intektsskapende, men ikke nødvendigvis for utvikleren.

#3: Du kan fint ha inntekter på gratis software.

Hvordan kan du bomme så mye i en og samme tråd? Genuint nysgjerrig.

Det er en grunn til at jeg pressiserte "Ikke inteksskapende". og da dekker jeg #2 og #3.

Freeware er ikke nødvendigvis en ny ide, men det kan være en ny ide

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...