Lycantrophe Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Når har jeg kalt han et null? Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Du bruker tid på verdiløse svar, min mann. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Nei, han bruker tiden vår på verdiløse idéer. Det er det som skjer. Det er det jeg svarer på. Dessuten har jeg egentlig gitt han svaret han lurte på. Hvordan løser han problemet sitt? Han betaler noen. Endret 6. desember 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor man er så negative her på forumet med en gang noen sier de har en idé. Idéen kan være god, og den kan være dårlig. Du besvarte ikke hva TS spurte om. Jeg kan skjønne det om TS hadde kommet med en standard; "vil noen kode for meg?". Det gjorde han ikke i dette tilfellet. Virker som folk nyter å slenge dritt og bare si at en idé er verdiløs. 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Vil heller se på det som en reality check. Han kommer ikke langt ved å tro at selve idéen er verdt noe. Lykke til med å få investorer på en idé. Jeg kan ikke se å ha "slengt dritt" heller. Bare konstaterer hva som faktisk er tilfellet. Man kan ikke valse rundt og forvente å få 80% ros uansett hvor tullete det man sier og tror er. 1 Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Greit, du slenger ikke dritt. Du slenger negativitet. TS mener selv han har en god idé, du har ingen peiling på hva idéen er. Det er du som burde få deg en reality check. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Nei, men jeg vet den er verdiløs. En idé blir ikke verdifull fordi den er god. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Hvordan hjalp du TS i dette tilfellet? Ved å få han til å innse at hans idé som du ikke vet hva er, er en verdiløs idé? Du sier han bruker "tiden vår" på verdiløse idéer. Hvordan brukte han tiden din? Følte du deg kallet til å fortelle han at hans idé som du ikke vet hva er, er en verdiløs idé? 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) En ide er selvfølgelig verd noe, uten ideer ville man levd som man gjorde lenge før stein-alderen.I stedenfor å bare påstå skal jeg komme med et eksempel, "Flow".Shahinian har hverken invistert særlig penger, eller startet masseprodusjon med sine egne hender. Likevel har han fått et firma til å betale han for bruk av ideen. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7645317.ece Endret 6. desember 2014 av Evelen! 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Ved å opplyse om at selve idéen er verdiløs i seg selv, ja. Enkelt: tråden er aktiv i et forum jeg deltar. Selv om jeg kanskje ikke passer inn positivitetssirkelen der alle klapper hverandre på ryggen så prøver jeg faktisk å hjelpe her. Dersom han faktisk vil få noe av verdi ut av dette her må han legge både arbeid og penger på bordet. Ellers vil det forbli verdiløst. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 I stedenfor å bare påstå skal jeg komme med et eksempel, "Flow".Hvordan er dette "bare en idé"? Han leverte et komplett design, antagelig også med en prototyp. Du ser forskjellen på de to situasjonene, sant? 2 Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Har TS sagt at han ikke vil legge noe arbeid i å utvikle sin idé? Jeg er nok heller ikke den mest positive her til lands, men folk som deg gjør meg bare enda mer negativ. Ingen prøver å "klappe noen på ryggen" her, noen av oss bare besvarer hva TS spør om. 1 Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) I stedenfor å bare påstå skal jeg komme med et eksempel, "Flow".Hvordan er dette "bare en idé"? Han leverte et komplett design, antagelig også med en prototyp. Du ser forskjellen på de to situasjonene, sant? Mange vet ikke at det er forksjell på idé, skisser, design og prototype. Du besvarer fortsatt ingenting av det TS spør om. Jeg kan ikke fatte hvordan du selv tenker at du er behjelpelig i denne situasjonen. Endret 6. desember 2014 av iniestagram 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Nei. Har jeg påstått noe annet? Han sier han har en idé og lurer på hvordan han kan beskytte den. Løsningen er enkel: betal folk. Start en bedrift. Du må gjerne påpeke hvor jeg har vært direkte negativ. Jeg har bare uttalt meg om selve situasjonen han er i og hvilken verdi han faktisk sitter på. Nemlig null. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Mange vet ikke at det er forksjell på idé, skisser, design og prototype.Mange er åpenbart helt uegnede til å være gründere. Du besvarer fortsatt ingenting av det TS spør om.Jeg har allerede svart. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Les TS sitt åpningsinnlegg en gang til. Nå er du bare kverulerende for moro skyld. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Jeg har både svart på åpningsinnlegget (bla opp) og posten senere hvor han proklamerte at han burde være i stand til å selge idéen sin for noen kroner. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 I stedenfor å bare påstå skal jeg komme med et eksempel, "Flow".Hvordan er dette "bare en idé"? Han leverte et komplett design, antagelig også med en prototyp. Du ser forskjellen på de to situasjonene, sant? Jeg regner med sikkert godt kan fremlegge et komplett design. Prototype har ikke samme funksjonen her da digital kode kan kopieres i millioner av eksemplarer nesten uten kostnader. Ellers er dette veldig likt situasjonen til TS, ser ikke særlig forskjell. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Prototype har ikke samme funksjonen her da digital kode kan kopieres i millioner av eksemplarer nesten uten kostnader.LOL. Ok, da tror jeg vi er ferdige her. Ellers er dette veldig likt situasjonen til TS, ser ikke særlig forskjell.Ok. La oss faktisk se på dette. Flow er en liten tweak, en liten modifikasjon, til et allerede eksisterende produkt og design. Dette betyr at produksjonsmidler (fabrikker, 3D-printere etc) er greit å skaffe, det er lite ekstra hensyn som må tas (tar samme plass og format som vanlige stikkontakter). Det er lite testing involvert, det er egentlig bare å tegne designet på en maskin og starte produksjon. OP har en idé. Ingen skisse. Ingen prototyp. Ingenting han bare kan modifisere pittelitt og så være ferdig. Såvidt jeg kan se, med detaljene som er fremlagt, har de absolutt ingenting til felles. Check mate, atheists. 3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Prototype har ikke samme funksjonen her da digital kode kan kopieres i millioner av eksemplarer nesten uten kostnader.LOL. Ok, da tror jeg vi er ferdige her.Ellers er dette veldig likt situasjonen til TS, ser ikke særlig forskjell.Ok. La oss faktisk se på dette.Flow er en liten tweak, en liten modifikasjon, til et allerede eksisterende produkt og design. Dette betyr at produksjonsmidler (fabrikker, 3D-printere etc) er greit å skaffe, det er lite ekstra hensyn som må tas (tar samme plass og format som vanlige stikkontakter). Det er lite testing involvert, det er egentlig bare å tegne designet på en maskin og starte produksjon.OP har en idé. Ingen skisse. Ingen prototyp. Ingenting han bare kan modifisere pittelitt og så være ferdig. Såvidt jeg kan se, med detaljene som er fremlagt, har de absolutt ingenting til felles.Check mate, atheists. den første sitaten din vet jeg ikke hvor du vil med. Det er selvfølgelig mulig å starte produksjonen med en 3D printer selv, men det spørs hvor lønnsomt det faktisk hadde vært om man skal ta brukskostnadene og tiden en privat 3D printer har. Som produkt er en slik kontakt bare verd et par hundrelapper, det er masseproduksjonen man kan tjene gode penger på. En skisse kan de fleste lage, sikkert også TS. Se: "Hva om du har en god ide til en app, men ikke kan lage det selv: Her jeg arbeider, på Computas, kommer det ofte kunder som vet hva de vil ha men ikke hvordan de skal lage det. Både fra næringslivet, men også studenter. Da lager vi papir-prototyper sammen og disse kan bli brukt for å få investorer om det er behov for det. Deretter, lager vi app’ene slik kunden vil ha det. Så man kan begynne selv om man ikke har start-kapitalen i orden men kun en god idé. " http://www.tek.no/artikler/apputvikling/109227 Endret 6. desember 2014 av Evelen! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå