Gå til innhold

Ide til software/app, men kan ikke utvikle det selv.

Anbefalte innlegg

Jeg har en ide som ville hjulpet veldig mange mennesker i verden. Jeg har søkt på nett og det finnes ikke noe program som gjør dette jeg har i tankene.

Hvordan kan jeg få utviklet dette uten at ide`en blir stjelt fra meg? Jeg kan null om programering selv, og har heller ikke mulighet til og lære meg det.

Finnes det noen kontrakter etc som sikrer ide`en min om jeg presenterer denne for noen? Og finnes det firma i Norge som er veldig flinke på og omdanne folks ide`er til ett program. Dette er tenkt på alt av pc`er og mobile enheter.

Markedet er ca. 3-5% av Verdens befolkning (Utenom de landene som ikke har moderne levesett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En idé er ikke verd noe før den er utført..

Men for all del du kan ta patent på den, noe som er tidkrevende og dyrt.

Forstår. Men patent innenfor programvare kan vel være veldig innviklet vil jeg tro. Da man kan ha tilbydere som har deler av det man selv har i tankene, men ikke samme funksjonaliteter som kan være det essensielle.

jeg har sendt en mail til en jeg kjenner hos ett firma som driver med støtte til folk med ide`er. Han vet iallefall om veien å gå fra ide til realisert produkt. Hvilke metoder man kan beskytte sin ide med og samme med investorer etc.

Lenke til kommentar

En idé er ikke verd noe før den er utført..

Men for all del du kan ta patent på den, noe som er tidkrevende og dyrt.

Patent er ikke verd en dritt, iallfall ikke i hele verden. Se på Kina, de produserer akkurat hva de vil, patent eller ikke, og de kan garantert produsere det billigere enn .. ja stort sett alle.

Lenke til kommentar

Nok en Idea Guy

At du har en god idè er null verd,så enten må du brette opp ermene og prøve og gjør noe selv.

Eller som nevnt "Bla opp".

Er vel nok av disse. Men her er det faktisk ett spørsmål om det finnes firmaer i Norge som kan ta seg av å lage software. Og som er gode på det. Så om jeg hadde hatt kapasitet til og "brettet opp armene" så hadde jeg gjort det. Samme om noen hadde spurt meg om noen vet av firma som er gode på konstruksjon så hadde jeg kunne guide til flere seriøse aktører.

Lenke til kommentar

Om potensialet er 1% av de prosentene av verdensbefolkning og man klarer og få dette gjennomført så vil jeg tro at jeg kan selge ide`en min for noen kroner.

La oss si at det er 5% av 1 milliard som vil være markedet.

Og 1% av de igjen er potensielle kjøpere- Dvs 500.000 mennesker og med en kjøpspris på f.eks 500 kr pr. år så er det en god slunk penger.

Men dette kalles å drømme. Men drømmer kan bli til virkelighet det har man ofte sett ved gode ide`er.

Men ja det er ikke bare bare når man ikke kan lage det selv. men jeg har vært i kontakt med de riktige menneskene idag som faktisk kan klare å få hjulpet meg med å realisere ide`en. Og de har taushetsplikt i alle slike saker.

Lenke til kommentar

Idéen din er ikke verdt noe.

Så i programmeringsverden så er ikke en ide noe verdt før den har blitt realisert? Innenfor mitt yrke er en ide, om man klarer og presentere/visualisere den veldig attraktiv for kjøp. Og skal man lage noe så må man for å få støtte/finansiering ofte kunne si noe om markedsverdi på produktet før man i det hele tatt kan tenkte på å få midler til og få satt dette ut i markedet. Vil jo tro at innenfor software så må man kunne anslå va ett markedspotensiale er og hva er potensiell verdi på produktet.

Men at bare en ide ikke er verdt noe, det er sant. Men det spørs hva man gjør med ide`en. Og det var det denne tråden egentlig handler om, hvor kan man få hjelp i Norge for slike ide`er. Penger er bare ett tall. Og det kan man få hjelp til av ganske mange støtteordninger her i landet. Firmaet jeg jobber i har bare i år fått 900.000Kr pga unik forretningsvirksomhet.

Lenke til kommentar

Det stemmer, idéen din er verdiløs.

Penger er ikke bare et tall.

Mr positiv tror jeg at jeg skal kalle deg :) Mulig dette var feil forum for å få tips.Tips til hvordan skrinlegge en ide kan man sikkert få av deg. Det er bare å tenke at den er verdiløs så er jo den grei.

Og jo penger er bare ett tall i mange sammenhenger. Før man har tjent penger så leker man ofte med tall(kr$£). Og etterhvert vil pengene kunne komme. Men det er ikke sikkert at du treffer på det tallet du har lekt deg med. Hverken innenfor investeringer eller fortjeneste.

Lenke til kommentar

Du kan kalle meg mr. honest. Det er ingen grunn til å lure deg, og antagelig kaster du bort alles tid ved å "selge idéen din". Det er fint å ha en idé, men med mindre du er villig til å legge en million eller to på bordet for å få den til et produkt kan du like gjerne finne deg noe bedre å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan kalle meg mr. honest. Det er ingen grunn til å lure deg, og antagelig kaster du bort alles tid ved å "selge idéen din". Det er fint å ha en idé, men med mindre du er villig til å legge en million eller to på bordet for å få den til et produkt kan du like gjerne finne deg noe bedre å gjøre.

Hvorfor gidder du i det hele tatt svare i denne tråden? TS spør om en ting, og du kaller han et null. Godt jobba, tulling.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...