hean Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Er på jakt etter en bærbar med gigantisk skjerm som overskriften sier. Vet det fantes slike tidligere men finner ikke noen nå... noen som vet om noen? Diskusjoner om at jeg bør heller kjøpe stasjonær, at en bærbar på 19 tommer ikke er en bærbar, etc har jeg tatt før og vunnet med glans... derfor ender det på en gigantisk bærbar Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Ser ikke veldig lovende ut Regner med at det ikke er et særlig populært marked for slike, av åpenbare grunner. Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Ser ikke veldig lovende ut Regner med at det ikke er et særlig populært marked for slike, av åpenbare grunner. De åpenbare grunnene kommer vel an på personlig smak og behov og er derfor ikke så åpenbare... var åpenbare grunner også til at nettbrett ikke ville slå an. Er ganske sikker på at gigantiske bærbare PC-er med tilnærmet stasjonær ytelse har ett potensielt marked, tenker da mest på de som trenger stasjonær ytelse og stor skjerm i ett bærbar format. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 19" bærbar vil jeg si er ganske så fette åpenbart ^^ men den diskusjonen sier du du har hatt, så lar den ligge. Stasjonær ytelse i bærbar form er ikke- eksisterende med teknologien vi har i dag. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Det nærmeste jeg finner er dette gigantiske nettbrettet. Men jeg regner med prisen er langt over ditt budsjett. http://www.prisjakt.no/category.php?k=1594#rparams=m=s197074749 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Vet at Alienware skal ha bærbare med 18,4" skjerm. Tror ikke det finnes noen med større skjerm pr i dag. http://www.dell.com/us/p/alienware-18/pd.aspx Endret 4. desember 2014 av KimWhinesAlot Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg tenkte med en gang på Pavilion HDX, men denne blir vel ikke produsert i noen som helst form lengre? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) I stede for prisguiden kan man bruke prisjakt. Da kan du plotte inn nøyaktig ønsket skjermstørrelse: http://www.prisjakt.no/category.php?k=353#rparams=l=s197080272 I følge den så er det EN pc der ute med større enn 17", og det er Alienware sin 18" store bærbare maskin. Husker tiden for 6 år siden elns, hvor 20" var mulig å få tak på, men var vel ikke populært nok til at de var nødvendige. De som trengte stor skjerm og høy ytelse gikk til stasjonære, og de som trengte god ytelse, men at den var portabel nok, gikk til 17". Så da falt det nok midt mellom to stoler dessverre. Siklet selv på neon av de store, og endte opp med en på 18". Men hadde kompiser med en slik 20". Ganske konge, da man nesten fikk opplevelsen til en stasjonær maskin. Helt kurant når man ikke har mulighet til å ha en fast maskin stående. Aka. i en militærleir. Endret 5. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
tommynecro Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Tror neppe du kommer nærmere enn Alienware. Og da snakker vi seriøse penger med fortsatt dårligere ytelse enn tilsvarende stasjonær. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Som et nødalternativ kan man kanskje lage en mini-PC som man f.eks fester bak på en skjerm av ønsket størrelse. Med litt modding for å få festet den, så blir det ganske flyttbar. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Ser ikke ut til at det er mulig å få tak i større tradisjonell laptop enn den fra Dell. Så det kunne vært nyttig med litt informasjon om hvorfor du ønsker så stor bærbar for å finne alternativer. Hvilken prisklasse og ytelse ønsker du? Kan det være greit med andre operativsystemer (eks. android på ARM-prosessor? Ser at det er en del All-in-one touch-PCer som har batteri innebygd. Mange av de er mulig å få kjøpt i Norge, men kommer ofte med kun i3-prosessor selv om de kan koste rundt 7-8000kr. Finnes i skjermstørrelsene 18", 20", 21,5" og 27". Et annet alternativ kan være en bærbar med innebygd projector (eks.) Endret 5. desember 2014 av Kongeskipet Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Takker for svar folkens... ser at det blir nytteløst når den største bærbare er kun 18 tommer og koster alt for mye. Personlig vil jeg tro at hvis man hadde skapt en hybridserie med komponenter så hadde det kunne slått an ganske bra. Med det mener jeg mer kompakt design men at man ikke tar hensyn til strømforbruk... dermed kunne man kjøpt gigabærbare PC-er som man bygde selv som vanlige stasjonære. Hva med en 24 tommer "bærbar" PC med ytelser som en stasjonær (men uten batteri), der du bare klapper sammen skjermen tar den med deg der du vil... LAN-party, venner, hytta, etc. Altså en stasjonær PC i en bærbar formfaktor. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Hva med Asus sine? De må jo gå under kategorien slepbar, selv om du må være forsiktig med fronten siden det ikke er lokk på de. https://www.komplett.no/asus-et2321-23-all-in-one/816484 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 *snip Tror ikke det er marked for sånne løsninger. Datanerdene blir jo ikke å klare å løfte disse rundt på LAN og slikt. Nærmer en maskin seg 4-5kg så klarer de plutselig ikke å bære den mere å må slepe laptopen med seg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Synes det hørtes ut som en god ide jeg. Datanerder klarer vel å bære et par kilo. Ja de dytter den jo uansett rundt på stolen sin uansett. Bærbar på LAN = automatisk utestengelse fra datanerd-himmelen i hodet mitt. Da prøver du ikke en gang... Endret 6. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 *snip Tror ikke det er marked for sånne løsninger. Datanerdene blir jo ikke å klare å løfte disse rundt på LAN og slikt. Nærmer en maskin seg 4-5kg så klarer de plutselig ikke å bære den mere å må slepe laptopen med seg. Er du seriøs egentlig? Vet ikke helt om du spøker eller ikke. Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Hva med Asus sine? De må jo gå under kategorien slepbar, selv om du må være forsiktig med fronten siden det ikke er lokk på de. https://www.komplett.no/asus-et2321-23-all-in-one/816484 Takker for tipset... men det er nok ikke en slik jeg er på jakt etter. Bærbar handler ikke om vekt, det er vel formfaktoren som teller selv om den nok er veldig mye bedre å dra med seg enn en vanlig stasjonær. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Ser ikke veldig lovende ut Regner med at det ikke er et særlig populært marked for slike, av åpenbare grunner. De åpenbare grunnene kommer vel an på personlig smak og behov og er derfor ikke så åpenbare... var åpenbare grunner også til at nettbrett ikke ville slå an. Er ganske sikker på at gigantiske bærbare PC-er med tilnærmet stasjonær ytelse har ett potensielt marked, tenker da mest på de som trenger stasjonær ytelse og stor skjerm i ett bærbar format. Da er det vel bare til å kjøre på da? At det ikke finnes noe på markedet i dag, betyr vel ikke det er null interesse? Folk er vel gira på å løpe rundt med gigantiske laptoper. Personlig tror jeg folk er altfor gjerrige til slikt. Folk vil ha alt billig, og her er vi.. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 *snip Tror ikke det er marked for sånne løsninger. Datanerdene blir jo ikke å klare å løfte disse rundt på LAN og slikt. Nærmer en maskin seg 4-5kg så klarer de plutselig ikke å bære den mere å må slepe laptopen med seg. Er du seriøs egentlig? Vet ikke helt om du spøker eller ikke. Så du har ikke hørt om utrykket slepbare? Du kunne jo bygget en mini pc med en 970 eller 980 innabords, er du litt handyman så kan du nok sikkert få montert en skjerm fast i kabinettet også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå