UngeBuis Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Hei! Jeg er en gutt på 16 år som har trent styrke siden midten av februar i år. Veier nå ca 65 kilo og er 181 cm høy. Har holdt meg til Stronglifts 5x5, noe jeg ikke angrer et sekund på, ettersom jeg har hatt svært god fremgang med dette programmet. Men jeg har nå bestemt meg for å bytte treningsprogram for at fremgangen skal fortsette, og funnet ut at Dietmar Wolfs Nybegynnerprogram er et godt program: http://styrkeloft.no/treningsprogram/ Jeg har noen spørsmål angående dette treningsprogrammet: - I programmet står det flere ganger at jeg skal trene med under 20kg i militærpress (frontpress med stang). Men på treningsenteret hvor jeg trener, veier stangen alene 20kg. Vet at det også finnes curl stenger, men er usikker på hvor mye disse veier. Hvilken stang kan jeg bruke som veier under 20kg? - Det står også i programmet at man skal trene man-ons-fre. Er dette bare et eksempel eller må man trene disse dagene for å få omtimal fremgang? Endret 4. desember 2014 av UngeBuis Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Det er tiden mellom dagene som er avgjørende, blir like sterk på tirsdag , torsdag og lørdag De andre stengene veier 10kg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå