Gå til innhold

Har et problem med Finn.

Anbefalte innlegg

Hei. Vet ikke om jeg har postet feil sted, men samma. Jeg har akkurat solgt iPad Minien min på finn. Kjøper sier at vi skal bruke "Trygg Betaling". Kjøper sier at meldingen er sendt og at jeg skal ha fått en melding fra finn/payex. Det har jeg ikke. Hva kan være problemet? Det er 5 timer siden hun sendte den. Vær så snill og hjelp. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet med PayEx finn.no er gamle og kjente problemer.

Når jeg brukte finn I / PayEx jeg alltid ventet 7-12 dager til å kjøpe ting.

Dine penger vil gå til den første utenlandske banken-PayEx. og de holder dem til de får en rapport fra mottakeren av pakken hjemme. mottaker og sender deretter en melding til PayEx de kan sende penger. og når han har hjemme pakken er åpen !! så dette kan skade kassen når du installerer den, og da vi sende den tilbake. uten å oppgi noen grunn. og på din bekostning.

Når du sender din pakke ved innspilt postopkr. vil oppnå samme effekt som den PayEx.

Pakke få MOTTAKER bare betale den første Postkontoret.

Noen argumenterer mottakeren kan deretter sende pakken tilbake eller ikke ta pakker fra Postkontoret. men jeg har ikke hørt om et slikt tilfelle.

hvis finn.no og deres bruk se noen undersøkende journalist fant hun ville være stor sak ..

Hvorfor bruke PayEx når ingen garanti?

alt gjennom PayEx ta lengre tid og det er ikke gratis.

gjennom posten du har mottatt pakken fra nord i fire dager, og du som selger får pengene så snart som mottaker kortet til å betale Postkontoret. eller neste morgen hvis du har annen bank.

Det samme garanti for at du vil få pengene som PayEx til finn.no
Lenke til kommentar

http://freak.no/forum/showthread.php?t=251452

Hva hvis det oppstår en situasjon som jeg kjøper macbook pro via PayEx.
Etter de første timene av bruk kan finne at noen ganger starter av seg selv eller på annen måte defekt.
Jeg skriver en melding til selger av en MacBookPro dårlig.
han skrev var av god som har videoen til å fungere godt.
Jeg betaler dyrt analyse av en verksted med advokatens vurdering og hvorvidt det var egentlig ikke lenger vedvarende feil på en MacBook? selv om det var noe som bevist selger kan likevel kreve feilene ble forårsaket av mottaker.
Lenke til kommentar

Hvem er det som krever slikt? Etter å ha gjennomført flere handler som selger på langt høyere beløp enn dette har jeg tilgode å høre kjøpere be om finns betalingsløsning. Personlig ville jeg hevet både ett og to øyebryn om en eller annen plutselig skulle kreve dette.

Slik jeg leser FAQ'en til PayEx har ikke de selv myndighet til å løse saken, i motsetning til f.eks. paypal. Blir man ikke enig går det til forliksrådet. Hvis du nå er smart og får videofilmet at du pakker og sender varen, samt at den fungerer, har du nok svært gode kort på hånden i en eventuell sak. Hvordan en kjøper skal overbevise en instans om at selger rev opp pakken etter at den var levert til posten, fjernet/ødela "dingsen", for så å sende den igjen er beyond me :p

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...