Gå til innhold

USB pluggen i ekstern disk løsnet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke vært borti din konkrete harddisk, men har tatt ut harddisker fra enclosure/case før, selv har jeg ikke møtt på noen problemer. Av rykter vet jeg at noen er loddet/limt fast og dermed ikke enkelt å "bare bytte case" på

Kan dessverre ikke si noe mer da jeg ikke vet hvordan din eksterne harddisk ser ut på innsiden.

men hvis usb kontakten BARE har beveget seg innover så kan det jo hende ting er intakt og etter åpning får du koblet deg til den ?

Lenke til kommentar

Hørtes ganske ekstremt ut med lim, eller lodding (blir vel nærmere sveising). Aldri vært borti noe slikt på eksterne disker, som alle har endt sitt liv som intern disk etter at elektronikken i disse møkkakabinettene alltid går adundas. Men det finner man jo raskt ut. Som regel er det noen skruer + klips.

Det som dog ofte skjer er at harddisken ønsker å formatere seg når du plugger den i maskinen. (noen få ganger har det funket å få opp all data uten videre) Det er da data recovery programmer kommer inn som et hendig verktøy. Med disse så kan du søke opp harddisken uten å formatere, eller i værste fall er du nødt å ta en kjapp formatering (ikke full), og da vil fortsatt alt være inntakt for data recovery programmet.

Hvilke programmer osm er best er jeg dog ikke kjent med. Brukt litt forskjellig der ute, og det er stor forskjell på pris og noen som kun tar betalt etter at den har funnet filene og du ønsker å kopiere over alle filene.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hørtes ganske ekstremt ut med lim, eller lodding (blir vel nærmere sveising). Aldri vært borti noe slikt på eksterne disker, som alle har endt sitt liv som intern disk etter at elektronikken i disse møkkakabinettene alltid går adundas. Men det finner man jo raskt ut. Som regel er det noen skruer + klips.

Det som dog ofte skjer er at harddisken ønsker å formatere seg når du plugger den i maskinen. (noen få ganger har det funket å få opp all data uten videre) Det er da data recovery programmer kommer inn som et hendig verktøy. Med disse så kan du søke opp harddisken uten å formatere, eller i værste fall er du nødt å ta en kjapp formatering (ikke full), og da vil fortsatt alt være inntakt for data recovery programmet.

Hvilke programmer osm er best er jeg dog ikke kjent med. Brukt litt forskjellig der ute, og det er stor forskjell på pris og noen som kun tar betalt etter at den har funnet filene og du ønsker å kopiere over alle filene.

Som jeg sa, da det virker som du skummet gjennom, har jeg heller aldri hatt det problemet, men har hørt om tilfeller der det ikke var bare bare, alt jeg ville frem til

lykke til, til OP iallefall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...