Nylon Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hei, Overtok nettopp et surroundanlegg som består av en reciever og 5 satelitthøyttalere. Tenker at jeg vil jazze opp lyden litt med en subwoofer. Saken er den at jeg er rimelig grønn når det kommer til dette. Hvilken type subwoofer må jeg da kjøpe? Aktiv eller passiv? Er det andre ting jeg må passe på? Har lagt ved et bilde av baksiden på forsterkeren, og lurer på om jeg kan kjøpe denne subwooferen: LINK Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Du trenger en standard aktiv subwoofer. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Ja, det skal fungere fint. Du har en kontakt merket "subwoofer pre out", som ikke er forsterket. Subwooferen du linker til er aktiv (den har altså sin egen forsterker), og har kontakt bakpå for uforsterket (line-level) signal inn. Alt du trenger er en RCA-kabel. Lenke til kommentar
Nylon Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Suverent. Hvilke innganger skal jeg da koble rca-kabelen til på forsterkeren? Edit: Der det står CEN/Subwoofer - regner jeg med? Endret 4. desember 2014 av Nylon Lenke til kommentar
Djn Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) "Subwoofer pre out". Den subwooferen har to innganger (for stereo), men såvidt jeg kan se er den ene (venstre?) også merket "mono", så jeg antar det blir riktig å bare koble til den og la den andre stå åpen. Endret 4. desember 2014 av Djn Lenke til kommentar
Nylon Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Ok, flott! Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå