007JamesBond Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hei! Begynte å trene i dag. Er 17 år, veier 65kg ca. og er 180 høy. Jeg har vel egentlig et ganske godt grunnlag til å bygge muskler må jeg si, siden jeg har allerede litt muskler. Jeg tok 35kg for å bare begynne et sted og så løftet jeg 5 ganger, og deretter 30 sek pause. Dette gjentok jeg 12 ganger, altså 60 ganger. Er dette bra til å være første gang? Kan jo si at jeg hadde igjen litt krefter. Prøvde ikke å makse, siden jeg ville prøve litt forsiktig første gang. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Vi måler ikke vekta i hva som er "bra" eller "dårlig" fordi alle er helt forskjellige. 35kg er et greit sted å starte, men det høres ut som du kan nyte godt av en lineær progresjon. Altså, prøv 37.5kg neste brystdag. 40kg etter det. Osv. Antar da at du ikke er en løk som skipper legday og backday. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Den antagelsen er skummel og ta. Viss du følger stronglifts 5x5 sitt program så vil du nok få en ganske bra progresjon. Det finnes flere og viktigere muskler enn bryst og biceps på kroppen, just sayin. www.stronglifts.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå