Gå til innhold

bytte operativsystem på Toshiba Satelitt A20


Anbefalte innlegg

har kjøpt en Toshiba A20 laptop med WinXP Home og ønsker å bytte til Win2000. Har formatert maskinen og startet installeringen av win2000, alt går fint til ca halv-veis, da stopper det opp og skjermen står bare å flimrer. Har prøvd å overføre install cd'en til harddisken ved hjelp av xcopy, for så å installere derfra, men det samme skjer... noen med erfaring eller tips?

 

mvh Christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har kjøpt en Toshiba A20 laptop med WinXP Home og ønsker å bytte til Win2000. Har formatert maskinen og startet installeringen av win2000, alt går fint til ca halv-veis, da stopper det opp og skjermen står bare å flimrer. Har prøvd å overføre install cd'en til harddisken ved hjelp av xcopy, for så å installere derfra, men det samme skjer... noen med erfaring eller tips?

 

mvh Christoffer

Hvorfor vil du bytte til win2000 og ikke bare beholde winxp?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Senere i Instalasjonen til Windows 2000 pro så skal det flimre. Det står til og med advarsjel om det i viduet du får opp. Det bruker og kje når det blåe har dekket ca 75% av feltet, Det ståpper og flimre etter en stund og da starter pcen og instalere tilgjenglige drivere, slette midlertidige filer OSV...

 

Jeg har en Toshiba Satelitte Pro 4600 series og har instalert windows 2000 mange ganger på den og har aldre hvær plaget med noe uten om da Dvd-Romet sluttet og lese hvilken som helst plate :yes:

 

Men jag kan ta feil om at det er virkelig et problem...

Lenke til kommentar
hvorfor det. ja du kan jo gjette. XP Home er jo noe shit da. du kan ikke en gang legge inn Remote Desktop på Windows XP HOME, ikke etter det jeg har sett iallefall, det kan du derimot på Win 2000, jeg digger 2000 villt.

Jeg vet at det er remote desktop i Win XP Pro :thumbup: Se link:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/usi...top/default.asp

 

Har du erfaring med Remote Desktop? Hvordan fungerer den?

Lenke til kommentar
hvorfor det. ja du kan jo gjette. XP Home er jo noe shit da. du kan ikke en gang legge inn Remote Desktop på Windows XP HOME, ikke etter det jeg har sett iallefall, det kan du derimot på Win 2000, jeg digger 2000 villt.

Jeg vet at det er remote desktop i Win XP Pro :thumbup: Se link:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/usi...top/default.asp

 

Har du erfaring med Remote Desktop? Hvordan fungerer den?

Det hjelper jo ikke om XP Pro har remote desktop - hvis ikke XP Home Edition, som er det eksisterende alternativet til 2000, har ... :p

 

Min erfaring med Remote Desktop fra 2000/XP Pro klienter inn mot 2003 Server er helt glimrende :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...