DjengisFaen Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hei, Min far har ytret et ønske om en smarttelefon men vil helst ikke ha noen "mobil for retarderte" slik han selv beskriver Doro. Hans nåværende telefon er en Nokia 6210 som er vel over 10 år gammel og denne har han brukt til jobb og privat uten at den har gått i stykker. (Synes det er såpass imponerende at jeg velger skryte av det) Er altså ute etter en rimelig og brukervennlig mobil noen som har noen tips? Fikk anbefalt Samsung Galaxy Trend pluss, men alltid litt skeptisk til mobiltelefoner under 1000-lappen med tanke på varighet? På forhånd takk! Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hva skal den brukes til? Utav billige smarttelefoner ville jeg valgt en Windows Phone hvis den ikke treffes av de app begrensningene som finnes der. Lenke til kommentar
FurrFoxer Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Om jeg skulle kjøpt en mobil til rundt 1000kr hadde jeg gått for Windows Phone. Nokia Lumia 630 gir etter min mening, veldig mye for pengene. Endret 4. desember 2014 av FurrFoxer Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Windows Phone er utvilsom det beste for en som skal ha sin første smart-telefon. Lenke til kommentar
DjengisFaen Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Hva skal den brukes til? Utav billige smarttelefoner ville jeg valgt en Windows Phone hvis den ikke treffes av de app begrensningene som finnes der. Han skal vel for det meste ringe og sende meldinger. Sånn sett trenger han vel ikke en smarttelefon, men han har vel lyst til å hoppe på bølgen da. Ingen som har noen tanker om samsung galaxy trend plus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Det OS-et som funker best på low-end hardware er Windows Phone. Ulempen er app-utvalget, som er dårligere enn hos konkurrentene. For en som kommer fra mobilsteinalderen er dette neppe viktig. Kjøpte Windows Phone (Lumia 1320) til en slektning som er over 70, og det funker fint. Android billig-telefoner er som regel trege, eller blir det etter en stund, selv om det kan være unntak. Det er ikke ofte man finner noe bra til under et par tusen, med mindre forventninger og krav er lave. Førstegangs Android-brukere trenger assistanse for å få satt opp telefonen slik at den er enkel å bruke for dem. iOS får du bare fra Apple, og da er prisen noe høyere (selv om jeg så ny 4S 8GB til under 1000-lappen sist helg). For førstegangsbrukere er imidlertid iOS et like bra alternativ som Windows Phone. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hvis du absolutt vil ha Android ville jeg kjøpt Motorola MotoG. http://m.netonnet.no/art/mobil/motorola/telefoner/motorola-motog2ndgenblack/209611.6808/ Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Ingen som har noen tanker om samsung galaxy trend plus? Grei rimelig mobil, mye funksjon er for av lav pris, og har også helt greit kamera til den prisen. Samsung har også noe de kaller "Enkel modus" som er en forenklet hjem skjerm, for folk som ikke er vandt med smarttelefoner, den har også har litt større ikoner og bedre lesbarhet, kan aktiveres under oppstarten eller under innstillinger, kan være fint å bruke i starten. Bruker han Telenor er den også på kampanjepris om dagen. Endret 5. desember 2014 av esoteric Lenke til kommentar
DjengisFaen Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Tusen takk for nyttige tips karer! Fremdeles ikke helt sikker på hva jeg ender opp med å kjøpe med dette var nyttige tips! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hva skal den brukes til? Utav billige smarttelefoner ville jeg valgt en Windows Phone hvis den ikke treffes av de app begrensningene som finnes der. Han skal vel for det meste ringe og sende meldinger. Sånn sett trenger han vel ikke en smarttelefon, men han har vel lyst til å hoppe på bølgen da. Ingen som har noen tanker om samsung galaxy trend plus? Da jeg jobber som servicemedarbeider, og hjelper. bla. også en del eldre folk med smart tlf, så er samsung sine telefoner et godt alternativ, så fremt man velger "Enkel modus". Galaxy Trend Plus er nok en grei telefon ja har dog ikke veldig mye erfaring med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå