myhken Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Stue pcen min kjører på et Asus P5B-Plus Vista Edition, P965, S775 hovedkort som begynner å dra på åra. Husker det måtte gjøres noe for å få 3 TB disker til å virke på kortet. Nå er det slik at pcen begynner å bli full igjen, etter at jeg gikk over til å kun legge inn bluray filmer på den. Pcen har jo 7 disker, (den 8 er en SSD OS disk) så vi snakker litt plass. Neste naturlige oppgradering for å få litt mer plass er å bytte ut 3 TB med 6 TB (i alle fall mest økonomisk ser man på GB per KR og økning i ledig plass) Vil kortet støtte 6 TB? (før jeg kjøper en masse 6 TB disker) Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) No skal det i allefall ikkje i teorien vere noko begrensing å gå frå 3 til 6 TB... Men eg er faktisk ikkje sikker, finn ikkje noko tydleg svar på google. Kan hende at du må prøve kjøpe ein 6TB disk å teste Endret 5. desember 2014 av sogndal94 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Nærmeste jeg finner: http://support2.microsoft.com/kb/2581408 Så sant man ikke skal bruke harddiskene som systemharddisk burde det fungere om man velger GPT partisjon. 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Da blir det vel til at jeg bare kjøper en 6 TB disk først på nyåret for å se, så kjøpe det antallet jeg tenker å bytte ut. Liker ofte å bytte ut alt når jeg først knoter inne i kabinettet med å få ut og inn disker. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Korleis det gjekk? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Ikke så hast. Har en 3 TB disk og en 1.5 TB disk som står på en av serverne mine som jeg har dedikert til stuepcen. Tror ikke det blir noen 6 TB disk(er) før utpå nyåret en gang. Er jo veldig avhengig av hvor mye filmer og serier jeg kjøper, og nå har jeg brukt alt for mange tusen på serier spesielt siste tiden. Så nå er det stopp en periode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå