Gå til innhold

Betalingsutsettelse på lefdal

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med og bruke Betalingsutsettelse fra lefdal ?

Jeg trenger et produkt til heimen men jeg tenkte og betale den 10. Desember. og trenger ikke Betalingsutsettelse på 3 måneder for og få til det.

Noen som har noen erfaringer med slikt ? Altså bare utsette en uke istedenfor og betale gebyr på 200 kroner for 3 måneder ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal kunne betale ned akkurat når det passer deg. Innenfor fristen selvfølgelig. Jeg gjorde nettop det på komplett. 3 måneders utsettelse og betalte bare ned alt etter en måned.

Edit: Eventuelle gebyr vil du jo ikke slippe unna. Komplett hadde ingen gebyr.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Kredittkort er jo et alternativ?

Jeg har ikke kredittkort og er ikke veldig kjent med hvordan det fungerer. Har aldri brukt det og jeg har lovet meg selv og aldri kjøpe mer en ett produkt av gangen på slike vilkår. Men jeg så at de hadde 10 dager faktura om jeg kjøpte produktet på nett. Jeg skal høre med de om de har mulighet for og få til dette i butikken også. Uansett så er ikke 3 måneder utsettelse så veldig ille når jeg tenker over det siden lønn nå i desember er høyere en vanlig så jeg kan jo alltids betale halvparten hvertfall og dele resten på måned 2-3 for eks.

Lenke til kommentar

Kredittkort og betalingsutsettelser er velig greit. Men man må bare ikke gå i fella ved å gjøre om til finansiering. Betaler man "litt" hver måned blir det voldsomt dyrt. Ta f.eks. Klarna faktura. Når du får regninga får du også et tilbud om å gjøre om til finansiering med kun 200kr. pér måned å betale! :D Det er jo ingenting! Det har jeg råd til! Og så ser man ikke den bittelille skriften nederst hvor det står "effektiv rente: 48,9%".

(Jeg tuller ikke med 48,9%! Det var det det stod på min regning)

Lenke til kommentar

Kredittkort og betalingsutsettelser er velig greit. Men man må bare ikke gå i fella ved å gjøre om til finansiering. Betaler man "litt" hver måned blir det voldsomt dyrt. Ta f.eks. Klarna faktura. Når du får regninga får du også et tilbud om å gjøre om til finansiering med kun 200kr. pér måned å betale! :D Det er jo ingenting! Det har jeg råd til! Og så ser man ikke den bittelille skriften nederst hvor det står "effektiv rente: 48,9%".

(Jeg tuller ikke med 48,9%! Det var det det stod på min regning)

Jeg er veldig flink med slike ting men det blir så mye lettere og si "ja hvorfor ikke" med et kredittkort.

Jeg tenkte med 3 måneders betalingsutsettelse kan du betale beløpet over 3 måneder for 200 kr og det er greit. lønna er ikke kjempehøy og 25-3000 kr vil ta ut en god del av den lønna så om jeg betaler halvparten nå som lønna er litt høyere en vanlig vil jeg fortsatt ha penger igjen til litt mer annet :p

Lenke til kommentar

Jeg vet åssen selve Betalingsutsettelsen fungerer jeg bare lurte på om noen kanskje hadde erfaringer med og få Betalingsutsettelse i en kortere periode en 3 måneder selv om det er det minste de tilbyr. Jeg er også klar over at det ikke koster mer en 50 kr ( etableringsgebyr ) og 150 kr for selve utsettelsen om man ikke betaler innenfor de 3 månedene som er avtalt. Jeg går aldri over slike tidsfrister, Kanskje fordi jeg også har den regelen at jeg aldri kjøper mer en ett produkt av gangen på slike vilkår.( Hvis slike løsninger er nødvendig ). Og jo jeg har råd til produktet og det er nødvendig for huset og ha. Jeg finner ut alt i morgen regner jeg med :p

takk for svar =)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

200kr i gebyr for å utsette betaling for en ting til 2500kr er absurd høy rente. Det er nesten dobbel effektiv rentekostnad sammenlignet med kredittkort...

Et kredittkort med 25% årlig effektiv rente blir ca 1,73% månedlig effektiv rente. Hadde du handlet med kredittkort og kun betalt ned minimum hver måned (normalt 3% av utestående) vil kostnaden ligge på rundt 120kr for 3 mnd.

BankNorwegian har gratis kredittkort, og du får tilogmed bonuspoeng for hvert kjøp :)

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Det beste er uansett å ha ett vanlig Mastercard elns til slike kjøp.

Vanlige betingelser er 45 dager renterfritt, og årsgebyret er ihvertfall lavere enn 300kr.

Er det i det hele tatt årsgebyr på kredittkort i Norge? Jeg har 8-10 stykker (både Visa og MC) og ingen av dem er det årsgebyr på....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...