Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Video/stream henger seg opp i 1 sek, og følges av en rar "bzzz" lyd fra tid til annen,

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bygget akkurat ny PC (2 dager siden), og jeg brukte rundt 11K på den.

Så den skal ha godt med kraft.

Men det oppstår et problem fra tid til annen som gjør meg litt urolig, siden jeg ikke klarer å finne årsaken til dette.

Det skjer når jeg streamer Youtube videoer, eller klipp på facebook etc.

Det skjer ikke ved faste tidspunkt, men bare sånn helt tilfeldig, helt uten videre.

Det som skjer er at lyden og bildet i videoen fryser opp i et lite sekund, samtidig som en kraftig "bzzz" lyd høres i headset'et (lyden er lyden fra klippet som henger seg opp). Men så gir det seg like fort som det startet og filmen fortsetter som vanlig. Alle drivere er installert, og maskinen er helt ny som sagt.

Så jeg klarer ikke sette fingeren på hva som gjør at dette skjer.

Maskinvaren er som følger:

CPU: i-7 4790K

RAM: Kingston HyperX 16Gb

PSU: XFX Black Edition 750W

GPU: Nvidia GTX 760 OC 2GB

HK: Asus Z97-A

SSD: Samsung EVO 250Gb

Har vannkjøling på CPU, og 2 vifter ellers i kabinettet.

Så temperaturen skal det ikke være noe galt med.

Alt virker normalt eller når jeg sitter på datan. Det er bare av og til at den fryser seg slik når jeg streamer.

Håper noen har en formening om dette.

På forhånd takk!

-SP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tok litt tid før jeg svarte på denne.

Det kan se ut som at streamen og lyden hang seg opp slik fordi jeg brukte ca alt av kapasitet nettet mitt hadde å gi. For jeg satte meg ned og tenkte over de 4-5 gangene jeg hadde opplevd dette, og en fellesnevner for alle gangene var at jeg lastet ned store filer på max hastighet. For i ettertid når jeg har streamet youtube, netflix osv. så har jeg ikke benyttet meg av nettet til annet enn dette, og da har det gått helt fint.

Samtidig, så er det litt rart, for jeg har 40mbit linje fra Altibox, som jeg bruker helt alene. Og jeg må si jeg er meget imponert over meg selv at jeg faktisk klarte å bruke opp det. Men jeg har også tenkt tanken at det muligens kan være nettverkskortet som står i maskinen. Det er et T-Link 300mbs trådløst nettverkskort jeg kjøpte billig for noen år siden. Så over nyttår blir det nytt kort og ny router.

Men problemet jeg hadde ble borte så fort jeg var ferdig med å laste ned store driverfiler osv.

- SP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...