Bjergo Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Hei! Jeg har en renault kangoo 2004 disel som jeg nettopp har kjøpt.Bilen starter noen ganger på første forsøk, men ikke alltid.Men viss jeg vrir rundt på nytt starter den.Jeg lurer på hva som kan være feil med den, og om det kan gi mer skadepå bilen viss jeg ikke fikser det?? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Hei! Jeg har en renault kangoo 2004 disel som jeg nettopp har kjøpt. Bilen starter noen ganger på første forsøk, men ikke alltid. Men viss jeg vrir rundt på nytt starter den. Jeg lurer på hva som kan være feil med den, og om det kan gi mer skade på bilen viss jeg ikke fikser det?? Jeg har samme bil selv, dog 2007 - modellen. Det mest åpenbare spørsmålet er om du gløder den riktig? Nå når kulden er på vei blir den fort tungstartet om du ikke gløder den tilstrekkelig. Skal være et ikon for dette i dashbordet når du slår på tenningen. Må avvente med å starte til ikonet forsvinner. Ikke gi gass når du starter. Om det ikke blir bedre av dette kan du sjekke serviceheftet som forhåpentligvis var med bilen hvilket intervall glødepluggene skal skiftes. Synes å huske at dette er rundt 80 000 km på mion 1,5 DCI motor (65 hk). Tviler uansett på at dette er årsaken. Videre bør du finne ut om andre motorservicer er utført i henhold til servicemanualen. F.eks. om dieselfilteret er skiftet når det skal. På min skal det skiftes på 40 000 km. Forøvrig er skifte av dieselfilter en veldig billig service, også på merkeverksted. Endret 3. desember 2014 av ostenxx Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Har samme symtom og fikk tips om at dette som regel skyldes kamakselsensoren som sitter forran på registerdekselet. koster noen hundrelapper. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå