Gå til innhold

Kommunikasjon i musikken

kyllingvippen

Anbefalte innlegg

Jeg antar at alle her på forumet hører på en form for musikk og ting vi tenker sjeldent over er om det kommuniseres i musikken vi hører på? Hvordan kommuniseres det og hvem kommuniseres det til? Alle har jo hørt om baklengsbudskap i sanger osv. men er det kommunikasjon egentlig? Jeg vil påstå det er det, men alle har sine meninger. Er du ikke redd for hvordan du påvirkes egentlig, for det er jo litt skummelt..

Så egentlig... Grunnspørsmålet er... hvordan kommuniseres det i musikk og hvem kommuniseres det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Musikk appellerer til følelsene, til sinnet, til glede, til gode og vonde følelser av alle slag. Både gjennom tekst og melodi osv. Noe musikk kan gi lytteren nesten transedale opplevelser. Musikk kan føre med seg alt fra humor, til politiske budskap. Musikk er en av de mest virkningsfulle måter å uttrykke seg på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg antar at alle her på forumet hører på en form for musikk og ting vi tenker sjeldent over er om det kommuniseres i musikken vi hører på? Hvordan kommuniseres det og hvem kommuniseres det til? Alle har jo hørt om baklengsbudskap i sanger osv. men er det kommunikasjon egentlig? Jeg vil påstå det er det, men alle har sine meninger. Er du ikke redd for hvordan du påvirkes egentlig, for det er jo litt skummelt..

Så egentlig... Grunnspørsmålet er... hvordan kommuniseres det i musikk og hvem kommuniseres det til?

Kanskje det bare er meg, men jeg tenker ALLTID over hva jeg hører på. Hører bare ikke så mye på trash/death som jeg gjorde før.

+Derfor kjøper jeg ikke mainstream musikk. Jeg leker ikke "høre på musikk".

Jeg for min del må nå(dette gjelder skiver som er nye, for de gamle cd'ene mine har stor affeksjonsverdi og jeg tillegger dem minner) ha tekster som gir mening. Bandet bør spille instrumenter. God melodi hjelper også. Vokalistene bør synge fra hjertene deres(dette er ren kopi av Bill Hicks, sing from your fucking heart, men er man enig så er man enig).

Hvordan? ehhh....vel...noen skriver en sang m/ tekst og greier...spiller det inn og du hører på.

Hvem? Vel, som oftest prøver sanger/band å treffe deg. Men det finnes ingen regler her. Det skifter fra band til band.

Endret av rivaldo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...