Gå til innhold

Ny laptop, 6-8k. Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger en ny laptop atm, men ser meg litt blind på komplett hva jeg bør gå for.

Sett på en del lenovo, da den som nå er død levde i over 10 år og var godt fornøyd med den.

Dette er en pc som skal kunne kjøre full HD video og ha litt batteritid, men spilling har jeg rig til. Så jobb/sofa bruk.

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den forrige er over 10 år gammel så er det nok en IBM Thinkpad (Tror ikke IBM hadde andre laptoper på den tiden), Thinkpad har generelt mye høyere kvalitet enn andre Lenovo.-laptoper, men er også en del dyrere.

Innenfor ditt budsjett foreslår jeg Thinkpad L540. Verken skjerm eller batteritid er noe særlig å skryte av. Men den har ganske god byggekvalitet selv om det stort sett bare er plastikk. Hvis du vil ha bedre batteritid kan du bytte til et større batteri som stikker ut på baksiden og har nesten dobbelt så stor kapasitet.

Lenke til kommentar

Hvis den forrige er over 10 år gammel så er det nok en IBM Thinkpad (Tror ikke IBM hadde andre laptoper på den tiden), Thinkpad har generelt mye høyere kvalitet enn andre Lenovo.-laptoper, men er også en del dyrere.

Innenfor ditt budsjett foreslår jeg Thinkpad L540. Verken skjerm eller batteritid er noe særlig å skryte av. Men den har ganske god byggekvalitet selv om det stort sett bare er plastikk. Hvis du vil ha bedre batteritid kan du bytte til et større batteri som stikker ut på baksiden og har nesten dobbelt så stor kapasitet.

Ja var en thinkpad t43 (tror jeg) , gamle skolepcn til lillebror. Som jeg arva da han gikk over til Eple.

Trenger ikke være lenovo, men var veldig fornøyd med den.

Er åpen for andre innspill også :-)

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt en titt på Microsoft Surface Pro 3. Byttet nettopp ut ASUS UX32VD i7 ultrabook med SP3 i5 128GB for bruk til skole/jobb. Bra batteritid og fantastisk skjerm.

absolutt en kandidat, har sett mye på den. Men har allerede 3 nettbrett i huset, og har derfor på en måte litt valgt den bort.

Hvordan syntes du den fungerer? Passer den bra til å ligge på sofaen og surfe med den i fanget? Kan den låses, eller er den som lillebror at den velter lett i fanget?

Lenke til kommentar

Det er jo ikke rart at forrige laptop holdt lenge når det er en t-serie Thinkpad. Du kan få en t-serie innenfor ditt budsjett.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2809164

Men nyeste Thinkpad-generasjon må du nesten opp til en T440s eller t440p/t540p for å få samme kvalitet.

Konkurentene fra HP og Dell er for det meste bare plastikk hvis ikke du går opp litt i pris. Men Dell Latitude E6440 er akkurat innenfor.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2733021

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...