QuickScoping1 Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Har en gammel lynksys router som jeg vil sette opp på et altibox netverk for og forsterke signalet til kjelleren. Skal kjøres gjennom ethernet så har kabel fra altibox modemet til lynksys routeren til pcen min. Vil ha samme "nettverk"fra beggw boksene hvorfan setter jeg dette opp? Har ganske lite peiling på ethernet generelt Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Sett opp samme SSID og passord/nøkkel som i Altibox-boxen. Slå av DHCP, set IP-adresse i samme range som Altibox-boxen (tipper 10.0.0.xx) koble nettvekskabelen i LAN på Linksys-boksen og restart den. Lenke til kommentar
QuickScoping1 Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Takk skal prøve Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Har nevnt dette i andre tråder: Satte opp slik i mitt hus, men oppdaget at enkelte dingser ikke likte å bytte mellom 2 AP med samme SSID, selv om det gikk greit med de fleste. Endret oppsettet til forskjellige SSIDer (for eks MittNett1, MittNett2 osv), og la inn alle SSIDer på alle dinger. Det funket på alle dingser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå