herzeleid Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Jøss, en rapport i følge vg sier at SD' velgere er "ekstremt intolerant" Er så dumt xD Leste den samme. Regner med at det er en god grunn til at de hverken tar med spørsmålsformuleringen eller andelen som har svart hva. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Jøss, en rapport i følge vg sier at SD' velgere er "ekstremt intolerant" Er så dumt xD De mest intolerante er vel lederne i de andre partiene som ikke vil snakke med SD. Noe verre en det er det vel ikke mulig og bli. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg er ganske fersk innen svensk politikk, men hvilke grunnlag har folk til å kalle partiet SD for rasister, nynazister og det som verre er? Jeg har forstått det sånn at partiet ønsker å skrenke inn innvandringen til Sverige, men det er uholdbart å trekke slike slutninger på bakgrunn av det. Fremgår det av partiprogrammet at de er en gjeng rasister? De har vel fått slike negative stempler fordi de har gjort seg fortjent til det. Det er derfor helt misvisende å fremstille SD's tilnærming til innvandring som kun en renhårig diskusjon om matematikk & antall innvandrere i seg, slik enkelte forsøker på. For SD's del er det mye mer enn det, noe som er avslørt utallige ganger i svensk media. SD er gjennomsyret av en grunnholdning til fremmedkulturelle som består av nedsettende karakteristikker, generaliseringer og hatefull retorikk, uavhengig av om de som angripes befinner seg i Sverige eller ei. All denne personlige aggresjonen og fremmedfiendtligen som er utbredt blandt SD'ere, manifesterer seg så i et politisk partiprogram, som er eneste legale måten de kan hevne seg mot gruppen mennesker de misliker så sterkt. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg er ganske fersk innen svensk politikk, men hvilke grunnlag har folk til å kalle partiet SD for rasister, nynazister og det som verre er? Jeg har forstått det sånn at partiet ønsker å skrenke inn innvandringen til Sverige, men det er uholdbart å trekke slike slutninger på bakgrunn av det. Fremgår det av partiprogrammet at de er en gjeng rasister? De har vel fått slike negative stempler fordi de har gjort seg fortjent til det. Det er derfor helt misvisende å fremstille SD's tilnærming til innvandring som kun en renhårig diskusjon om matematikk & antall innvandrere i seg, slik enkelte forsøker på. For SD's del er det mye mer enn det, noe som er avslørt utallige ganger i svensk media. SD er gjennomsyret av en grunnholdning til fremmedkulturelle som består av nedsettende karakteristikker, generaliseringer og hatefull retorikk, uavhengig av om de som angripes befinner seg i Sverige eller ei. All denne personlige aggresjonen og fremmedfiendtligen som er utbredt blandt SD'ere, manifesterer seg så i et politisk partiprogram, som er eneste legale måten de kan hevne seg mot gruppen mennesker de misliker så sterkt. Ingen politiske partier med god støtte i folket, slik SD har, fortjener og ikke bli tatt på alvor. Hvordan vi, du og jeg mener SD fremstiller innvandring og syn på innvandrere, er ikke viktig. SD er det tredje største partiet i Sverige og skal selvsagt bli tatt med i varmen. Sverige er et demokrati og det er folket som bestemmer sammensetningen i Riksdagen. Uansett hvilke partier vi her I Norge og i andre land nær oss vil møte, så må vi akseptere folkets valg. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 "nedsettende karakteristikker, generaliseringer og hatefull retorikk" Er ikke det som kalles "Innvandringsmotstand", uavhengig av grader? Du prater veldig døve ord her. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Her er hva SD faktisk mener om innvandring. Vis gjerne til hvor de er så ekstreme og fiendtlige. Sverige har genom århundradena upplevt ett antal invandringsvågor. Främst har det rört sig om ett begränsat antal invandrare från kulturellt och geografiskt närliggande nationer, vilket gjort att dessa invandrare har kunnat assimileras in i den svenska nationen. Trots att problem inte har saknats har denna historiska invandring i flera fall haft en positiv nettoinverkan på samhället Tendensen i modern tid har varit en oerhört omfattande invandring från avlägsna länder och kulturkretsar. Trots att det inte saknas exempel på enskilda individer som på ett positivt sätt anpassat sig och bidragit till det svenska samhället under senare tid, så är ändå den sammanlagda nettoeffekten av massinvandringen från avlägsna länder starkt negativt, såväl ekonomiskt som socialt. Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet. Sverigedemokraterna värnar om asylrätten, men vill samtidigt betona att rätten att söka asyl inte är detsamma som rätten att bli beviljad asyl. Flyktinginvandringen bör vara begränsad till en mindre mängd flyktingar som uppfyller kraven i FN:s flyktingkonvention och som endast beviljas tillfälliga uppehållstillstånd under den period som de livshotande konsekvenserna av den konflikt eller naturkatastrof man har flytt ifrån varar. Flyktingpolitiken skall annars primärt vara inriktad på att hjälpa flyktingar på plats, i krisområdenas närhet. Detta ger oss förutsättningar att nå de allra mest nödlidande och medför dessutom att vi kan hjälpa betydligt fler flyktingar för samma summa pengar jämfört med en modell där stora grupper av flyktingar hjälps i Sverige. Reglerna för anhöriginvandring måste vara utformade på ett sådant sätt att de inte bidrar till att skapa ökad segregation eller andra sociala och ekonomiska problem. Att av ekonomiska skäl tvingas stanna i ett land där man inte trivs och inte vill leva är destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen. Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer. http://sverigedemokraterna.se/var-politik/invandringspolitik/ Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 "nedsettende karakteristikker, generaliseringer og hatefull retorikk" Er ikke det som kalles "Innvandringsmotstand", uavhengig av grader? Du prater veldig døve ord her. Utfordringen blir og finne dette hatet. Sosialistene tyr til tøv og løgner. Dette har vi i Norge opplevd med FrP på 80 tallet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 SD https://www.youtube.com/watch?v=2_MCk93IUJY https://www.youtube.com/watch?v=Vtl4GDU_HNY https://www.youtube.com/watch?v=6MAhUkqHpjE https://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM https://www.youtube.com/watch?v=Kze8TwaIAps Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 NRK har en kortversjon av intervjue av store redde statsminister, tydligvis utført i Skavlan. Helt siden valget i september har han forsøkt å finne fram til en slik tverrpolitisk mulighet med de borgerlige for å hindre at det innvandringsfiendtlige vippepartiet Sverigedemokraterna får innflytelse. ******************** – Jeg skal ta mitt ansvar. Det er viktig. Mitt ansvar er å se til at det er kontakt med de andre partiene, å diskutere med dem, og spørre: «Er dere beredt til å samarbeide med oss for å få til et budsjett?». Hva er det de er så livredde for? Og hvorfor er Löfven helt ute å kjører? Hvorfor skal søsterpartiene, som har litt annet ståstød økonomisk, lage et budsjett som går mot sine fanesaker, uavhengig av at SD finnes? Eneste SD har gjort så langt er å avdekke av svensk politikk består av partikrangling, og en manglende debatt om innvandring. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) SD .... Er det alt du klarer å finne? Du har funnet to hendelser av Erik Almqvist og noen lokalpolitikere som har skrevet noe på internet. Erik Almqvist er en fyr som har blitt kastet ut av partiet og har flyttet til Ungarn. Det er egentlig ganske irrelevant om SD er litt rasistisk eller ikke. Det er ikke SD som skal være medlem av noen regjering. At SD ikke er et perfekt parti er ikke en god grunn til å ikke begrense innvandringen. Det er heller ikke en god grunn til å skape en regjeringskrise. Ikke bare det, men regjeringskrisen viser at socialdemokratene setter innvandring foran alt annet. De vil heller la alliansen få igjennom sitt budsjett enn å ha noen små begrensinger i innvandringspolitikken. Man sier SD bryr seg bare om innvandringen, men det er de ikke alene om. Hva tror du er grunnen til at Sverige mørklegger statistikk om innvandringen? Historisk sett, årsaken til at man vil mørklegge statistikk er fordi man vil hindre folk i å vite sannheten. Hva tror du er grunnen til at de andre partiene, er så redde for å møte SD i debatt? BTW: Jeg tar heller en jernrørskandale enn fjols som putter klær på statuer. http://www.mp.se/ronneby/just-nu/pressinfo-nakenprotest-fran-miljopartiet-i-ronneby og som har en leder som holder en terrortale mot hvite hetroseksuelle menn. Merkelig at dette er helt okay, mens det blir en skandale om noen sa det samme om innvandre eller homofile. https://www.youtube.com/watch?v=72d4E3Qencs Endret 5. desember 2014 av Camlon 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 SD https://www.youtube.com/watch?v=2_MCk93IUJY https://www.youtube.com/watch?v=Vtl4GDU_HNY https://www.youtube.com/watch?v=6MAhUkqHpjE https://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM https://www.youtube.com/watch?v=Kze8TwaIAps Som forventet klarte du ikke og finne noe hat ved SD. Det du fant er totalt uinteressant. Hva medlemmer av partier har gjort, sier ingen ting om partiet. Eller mener du det tidligere ordfører i Vågå har gjort representerer AP? Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hva SD-medlemmer har gjort eller ikke gjort, er egentlig ganske ubetydlig, i hvertfall når disse ikke lenger i noen toppledelse i partiet eller kanskje ikke er med lenger. Det blir det samme som at Senterpartiet skal fortsatt skal straffes for Quisling eller at Øygaard skal være representativ for Arbeiderpartiets holdninger til pedofili.. Innvandringsmotstandere blir det flere og flere av i vestlige land, og det er helt naturlig. I Norge har vi en viss mulighet for debatt om dette temaet, men det er fortsatt veldig tabubelagt. Og Sverige, off.. De som er for innvandring elsker å bruke historisk negativt ladede ord mot sine meningsmotstandere. Rasist er nå et begrep som nærmest er uten betydning, grunnet dets flittige bruk. Det må være lov å være motstander av innvandring, da det faktisk er utrolig viktig i dagens politiske situasjon. Uavhengig av hva man mener om innvandringen bør alle være enige om at debatten er viktig å ta. SD har økt kraftig i sin oppslutning de siste årene, og det er ikke uten grunn. Det må også de andre partiene ta sitt ansvar for, da de gir SD vann på mølla. Det vil fortsette helt til de endrer sin politikk. Tiden der man kan ignorere debatten og stemple motstandere for rasister er forbi. Så får vi se hvordan de andre partiene takler dette. Det er klart, de har satt seg selv i en elendig posisjon ved sin retorikk rundt SD og innvandring. At de var så naive at man trodde SD skulle la budsjettet gå gjennom er for meg helt utrolig. At de skylder på dem nå er helt utrolig. Hvorfor i all verden skulle de gjøre det? En ting jeg ikke klarer å forstå er hvorfor innvandringspolitikken er SÅ ekstremt viktig for de andre partiene, og da spesielt Sosialdemokratarne som lar budsjettet sitt gå til helvete pga. denne saken? Er det idealene som er bygd opp over så mange år som er viktige, eller det at de faktisk ønsker økt innvandring? Er det fordi det er vanskelig å gå tilbake på noe man har sagt lenge i forhold til SD? Det er i hvertfall godt å se at demokratiet virker. Gleder meg til å se innvandringen gå ned på grunn av de andre partienes holdning til SD endres. Det vil skje, og det blir ganske komisk å se på. 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Hva SD-medlemmer har gjort eller ikke gjort, er egentlig ganske ubetydlig, i hvertfall når disse ikke lenger i noen toppledelse i partiet eller kanskje ikke er med lenger. Det blir det samme som at Senterpartiet skal fortsatt skal straffes for Quisling eller at Øygaard skal være representativ for Arbeiderpartiets holdninger til pedofili.. Innvandringsmotstandere blir det flere og flere av i vestlige land, og det er helt naturlig. I Norge har vi en viss mulighet for debatt om dette temaet, men det er fortsatt veldig tabubelagt. Og Sverige, off.. De som er for innvandring elsker å bruke historisk negativt ladede ord mot sine meningsmotstandere. Rasist er nå et begrep som nærmest er uten betydning, grunnet dets flittige bruk. Det må være lov å være motstander av innvandring, da det faktisk er utrolig viktig i dagens politiske situasjon. Uavhengig av hva man mener om innvandringen bør alle være enige om at debatten er viktig å ta. SD har økt kraftig i sin oppslutning de siste årene, og det er ikke uten grunn. Det må også de andre partiene ta sitt ansvar for, da de gir SD vann på mølla. Det vil fortsette helt til de endrer sin politikk. Tiden der man kan ignorere debatten og stemple motstandere for rasister er forbi. Så får vi se hvordan de andre partiene takler dette. Det er klart, de har satt seg selv i en elendig posisjon ved sin retorikk rundt SD og innvandring. At de var så naive at man trodde SD skulle la budsjettet gå gjennom er for meg helt utrolig. At de skylder på dem nå er helt utrolig. Hvorfor i all verden skulle de gjøre det? En ting jeg ikke klarer å forstå er hvorfor innvandringspolitikken er SÅ ekstremt viktig for de andre partiene, og da spesielt Sosialdemokratarne som lar budsjettet sitt gå til helvete pga. denne saken? Er det idealene som er bygd opp over så mange år som er viktige, eller det at de faktisk ønsker økt innvandring? Er det fordi det er vanskelig å gå tilbake på noe man har sagt lenge i forhold til SD? Det er i hvertfall godt å se at demokratiet virker. Gleder meg til å se innvandringen gå ned på grunn av de andre partienes holdning til SD endres. Det vil skje, og det blir ganske komisk å se på. Veldig enig med deg i ditt innlegg. Hva medlemmer i et parti gjør eller har gjort, er ikke interessant og sier ingen ting om partiet. Det ser ut til at flere og flere våkner og forstår at den innvandring vi har og Sverige har ikke er positivt og vil på sikt ødelegge våre land. Derfor veldig bra at det vokser opp partier som vil sette innvandring på dagsorden. Vi trenger det. Jeg vil kalle den miljødebatt som så mange er opptatt av. For det handler om miljøet vårt. Hva slags miljø ønsker vi for våre barn og barnebarn? Vi som lever nå må ta et ansvar for dem som kommer etter oss. Vi skal overlate et land videre. Derfor er innvandring muligens det viktigste politiske tema i årene fremover. For det begynner å haste. Det vi først og fremst trenger er, politikere som våger og stå i protester og hyling fra PK eliten. Vi ser nå en justisminister og en arbeidsminister her i landet som faktisk våger å utfordre etablerte maktfaktorer i Norge. Det er gledelig, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig. 3 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Når man har enkeltpolitikere i partiet som beklager seg over at man ikke lenger har "avlusningsleire" i polen mer, er det mer en god nok grunn til å rette kritikk mot partiet i sin helhet og være aktsom med hvem man faktisk velger inn som folkevalgt. Hvis ikke media og venstresiden i Sverige hadde bragt opp disse tilfellene ville slikt avskum nå muligens sittet ved makten og de sterkt rasistiske og høyreekstreme strømningene i partiet hadde fortsatt hatt feste der og til dels diktert politikken. Jeg tviler på at SD har fått den oppslutningen de har fått på grunn av slike ekstremister dog. Det skyldes nok mer at Svenskene ikke har tatt innvandringsproblematikken på alvor og imøtegått meninger med en åpen debatt. At SD har fått den makten de har er minst like mye venstresiden sin feil slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Når man har enkeltpolitikere i partiet som beklager seg over at man ikke lenger har "avlusningsleire" i polen mer, er det mer en god nok grunn til å rette kritikk mot partiet i sin helhet og være aktsom med hvem man faktisk velger inn som folkevalgt. Hvis ikke media og venstresiden i Sverige hadde bragt opp disse tilfellene ville slikt avskum nå muligens sittet ved makten og de sterkt rasistiske og høyreekstreme strømningene i partiet hadde fortsatt hatt feste der og til dels diktert politikken. Jeg antar du snakker om en lokalpolitiker som egentlig mente noe annet, siden du verken nevner navn eller sitat, og dette er ikke en kjent hendelse. SD har 1500 representanter i landstingene og kommunene. Er det virkelig så rart at media klarer å finne noen lokalpolitikere som sier noe galt? Og jeg tror svensker er utrolig lei av slike "skandaler". Det er en klar dobbeltmoral, da lederen for miljøpartiet utrykket seg hatfylt mot hvite hetroseksuelle menn så er det helt greit, men hadde man sagt det samme om muslimer eller homofile så blir det en skandale. Skandaler er heller ikke et godt argument mot noe parti. Skandaler er ikke et godt argument for å skape en regjeringskrise og det er ikke et godt argument for å føre en ekstrem innvandringspolitikk uten en gang å evaluere konsekvensene. SD er kanskje ikke perfekte, men de er faktisk de eneste som foreslår begrensinger i den syke innvandringspolitikken de har i Sverige. Her er forresten noen skandaler fra andre partier https://www.flashback.org/sp50284208 Endret 5. desember 2014 av Camlon Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Jeg antar du snakker om en lokalpolitiker, siden du verken nevner navn eller sitat, og dette er ikke en kjent hendelse. SD har 1500 representanter i landstingene og kommunene. Er det virkelig så rart at media klarer å finne noen lokalpolitikere som sier noe galt? Det er altså en gradsforskjell her. Å finne noen lokalpolitikere som sier noe "galt" er nok ikke vanskelig uansett parti, men dette er snakk om ytringer som er ekstreme, relativt unike (for en politiker å ytre i offentligheten) og stammer fra en destruktiv ideologi som ikke hører hjemme i et vestlig sivilisert samfunn. Nå vet jeg ikke hvordan sakene gjøres i Sverige. Men i Norge er det jo heller ikke uvanlig at man ser lokalpolitikere representere partiet de står for i stortinget dersom partiet får nok oppslutning. Det er altså ikke utenkelig at denne mannen fort kunne bli et vanlig møbelmang i riksdagen. Og jeg tror svensker er utrolig lei av slike "skandaler". Det er en klar dobbeltmoral, da lederen for miljøpartiet utrykket seg hatfylt mot hvite seksuelle menn så er det helt greit, men hadde man sagt det samme om muslimer eller homofile så blir det en skandale. Det er en ganske grov feilkobling fra din side å blande inn hva en eller annen person fra et annet parti har uttalt inn i dette. Hva er poenget ditt? Siden noen sa noe horribelt i et annet parti så har SD-medlemmer tilgode å uttale slike håreisende ting uten at det skulle løfte noen øyenbryn? Jeg kjenner ikke til miljøpartiet. Jeg bryr meg ikke hva noen fra miljøpartiet har uttalt, det er fullstendig irrelevant. Endret 5. desember 2014 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Har du noe link til saken du snakker om da, Vonfaff? Kanskje greit å komme med det, så folk vet hva du snakker om.. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg snakker spesifikt om video nr. 3 i Mr. Ms innlegg Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 http://www.ystadsallehanda.se/ystad/tommy-jonsson-har-lamnat-sd/ Ikke lenger medlem av SD, med andre ord, ingen sak. Innvandringskritiske partier vil alltid tiltrekke seg rasistene også, selvfølgelig, og alle partier har mennesker som står for og gjør tvilsomme og ulovlige ting. Anders Behring Breivik var vel en gang i tiden Frp'er, men hvis man tror at Frp står for å myrde mennesker på den måten er man ganske blåst. Det man må forstå at i Sverige er det enormt tabu være kritisk til innvandring, og i det hele tatt ønske eller ta initativ til en debatt rundt temaet. Det er en heksejakt fra blant annet de andre partiene og media som er med på å skape dette. Man aksepterer rett og slett ikke andre meninger enn sine egne, og det er rett og slett smålig. Derfor er det vanvittig gøy det som skjer nå, at det blir nyvalg fordi regjeringen ikke trodde de skulle gå mot dette. Blir så vanvittig patetisk å se hvordan de klarer å få dette til å se ut som det er SD sin feil, et parti de ikke vil prate med, forhandle med eller invitere til noe som helst samarbeid. Blir litt som at en mobber skal forvente stemmer fra et mobbeoffer ved et elevrådsvalg på skolen. Det fine ved dette er jo at SD viser sin styrke og feller regjeringen her, og samtidig beviser overfor velgerne sine at de viser alvor og takker for tilliten de har vist dem. Man kan like eller ikke like hva de står for, det er ikke så viktig, men det viktige her er at det er en seier for demokratiet, at det de tredje største partiet i Sverige faktisk har noe makt overfor hva som foregår, når de andre ikke klarer å bli enige. Sverige har en lang vei å gå når det gjelder retten til å ytre seg, og nå åpner det seg sannsynligvis litt. 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Det er altså en gradsforskjell her. Å finne noen lokalpolitikere som sier noe "galt" er nok ikke vanskelig uansett parti, men dette er snakk om ytringer som er ekstreme, relativt unike (for en politiker å ytre i offentligheten) og stammer fra en destruktiv ideologi som ikke hører hjemme i et vestlig sivilisert samfunn. Interessant det du her skriver. Ytringer som er ekstreme og stammer fra en destruktiv ideologi som ikke hører hjemme i et vestlig sivilisert samfunn. Det får meg til å tenke på muslimer og islam. En ideologi som på ingen måte hører hjemme i et vestlig sivilisert samfunn. SD ønsker å begrense denne ideologien. Hvordan vil du stille deg rundt dette? For her har venstresiden et stort troverdighetsproblem. De aksepterer på den ene siden, ytringer som ikke hører hjemme i et sivilisert vestlig samfunn, mens de samtidig fordømmer det når gruppen de selv ikke liker bruker slike ytringer. Som altså ikke hører hjemme. Nå forventer jo jeg selvsagt en hel masse tøvete bortforklaringer, eller taushet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå