perpyro Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Bare vær obs på at om ikke CPU kjøleren er god nok kan du grille CPUen med Prime95. Gjorde det med min første AMD 8 kjerne prosessor. De er dåg litt spesielle for dem avgir varme som en panelovn mens de samtidig ikke tåler høye temperaturer. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Bare vær obs på at om ikke CPU kjøleren er god nok kan du grille CPUen med Prime95. Gjorde det med min første AMD 8 kjerne prosessor. De er dåg litt spesielle for dem avgir varme som en panelovn mens de samtidig ikke tåler høye temperaturer. Hvilken cpu hadde du? FX 81 eller 83+ refreshen? Har kjørt mine Amd cpu'er opp mot 85C ved en litt teit feil og hadde jo selvsagt alt av kjøling avslått i bios , men det gikk jo bra takket være at NH-D14 greide å kjøle den litt passivt. Men joda, jeg kjører vel max opp mot 70 - 75C når jeg tester den på overklokking ( opp mot 4.9 på luft men det er tydelig at jeg er mer komfortabel med å kjøre den på 4.3 og 1.35 Vcore). Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Jeg hadde og har fortsatt en FX8320. Der begynte enkeltkjerner å feile første gangen på 63 grader og ved senere tester med bedre kjøler begynte feilene å dukke opp på under 60 grader også. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Ah. Kan være at jeg også sliter med det problemet nå når jeg tenker meg om ,før greide jo Cpu'en en langt høyere OC mens nå må jeg øke Vcore en god del før det blir stabilt (men temperatur øker jo). Men 4.3 er jo helt greit på 1.35Vcore , skal se om det lar seg gjøre å senke vcore et hakk eller to. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Har aldri overklokka min men kjører den stock fra Bios, men under Prime 95 kunne jeg se hvordan kjerne etter kjerne fikk feilmelding og stengte ned. Klokka den litt ned og bestilte en ny, enkelt og greit. Men ingen programmer eller spill jeg har greier å belaste kjernene like mye som Prime 95 torture test, ikke engang Crysis 3 var i nærheten. Crysis brukte aller kjernene men belastet ikke alle fullt ut. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Det belaster helt forskjellig. Det er ikke bare om å nå "100 %". Men ja, Prime95 kan, med riktig versjon og CPU være ekstremt belastende. (AVX) Og så fremt man belaster en CPU kontinuerlig med AVX til vanlig, så ser jeg ingen grunn til å teste med Prime95. Den tester da også CPUen på en annen måte enn et spill, og det kan slå begge veier. Det kan enten gi latterlig dårlig OC, fordi det er umulig å få stabil, eller så klikker den uansett i spill. Lenke til kommentar
Edma89 Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 Jeg har kjørt både prime og memtest og ikke fått noen feilmeldinger, men har forsatt samme problem: Noen ganger så henger pcen seg opp i velkomstskjermen og jeg får ikke starta pcen. Altså der man får melding om at man kan trykke f2 eller del for å komme inn i boot settings. Noen ganger så tar det litt tid og så begynner windows å loade, andre ganger skjer det absolutt ingenting. Da må jeg starte pcen på nytt. Skjønner virkelig ikke hva som er problemet :/ Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Kan virke på meg som hovedkortet har fått seg noe eller at noe har skjedd med OS disken din. Ikke godt å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå