AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg bestilte noe Vitamin E fra iherb, og så ble det stoppet i posten pga at det er "legemiddel". Har de virkelig rett? iHerb bruker å ha kontroll på hva som er lov og sende hvor, og nekter meg å bestille enkelte ting pga at de er legemiddel i Norge. Anonymous poster hash: fdaf3...ec4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Nå ser jeg at de faktisk har så sterk e-vitamin i Norge også, da var det jo ikke så farlig. Anonymous poster hash: fdaf3...ec4 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Norge har langt lavere grenseverdier for kosttilskudd enn mange andre land. Er det over den norske grensen, regnes det som legemiddel. Det er ulovlig å importere legemidler fra land utenfor EU/EØS, og siden iHerb holder til i USA er det helt riktig at kosttilskudd derfra skal stoppes om det er over grenseverdiene. iHerb har langt fra skikkelig kontroll på dette, og det er uansett ditt ansvar. I så tilfelle bør du være glad om du ikke blir straffeforfulgt etter legemiddelloven § 13 første ledd jf. § 31 første ledd, der strafferammen er bøter og/eller fengsel inntil 3 måneder. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 De fleste proteinpulverbøtter bestilt fra utenlandske nettsider blir også stoppet i tollen pga for høye verdier av diverse stoffer. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg kjøper vanligvis slike preparater i Sverige. På boksen med E-vitaminer står det 400 IE. Jeg vet ikke hva som er vanlig styrke i Norge. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Jeg bruker å bestille ifra UK, nærmere bestemt D-vitaminer 5000IE og magnesium citrat i pulverform. Endret 4. desember 2014 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) I Norge er 400/800 helt vanlig i butikker og apoteker. IE betyr Internasjonal Enhet, det er et kjemisk tall for hvor mange granuler av virkestoff det skal være i en tablett eller gram med pulver. Endret 4. desember 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) IE = Internasjonal Enhet. Endret 4. desember 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Bestill fra EU så slipper du at det stoppes på det viset.Kan være mindre verdier fra US enn EU og det blir kassert mens det fra Eu slipper gjennom.Byråkrati huurrrrr durrrrrr..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå