Magnuz3 Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 I dag tok jeg et lite sykkelekspiriment og testet et par ting: Hjulstørrelse Camber Aerodynamikk. Testbanen var en 50 m rett strekning med ca 20 grader nedover og en lang 90 graders sving før det bled en helt rett strekning som var rett.. Hjulstørrelse: hjulstørrelse testet jeg med 20 og 26. Tar man ikke med camber så kom 26 sykkelen 15 meter lenger en 20. Så på olabilen kommer jeg nok til og gå med noe mitt i mellom. Små hjul er sterkere en små hjul. Så 26 er ganske stort så det blir nok noe mellom. Camber: camber testet jeg ved og først kjøre sykkelen med hjulene rett ( standard posisjon) etterpå testet jeg negative camber ved og kjøre litt på siden. Kort fortalt kom negative camber 5 meter lenger en neurtal camber. Med negative camber blir også hvor hjulene rører bakken lengre fra hverandre så bilen har mer stabilitet. Aerodynamikk: det testet jeg enten ved og sitte med ryggen rett eller og "gjemme" meg bak rattet. Når jeg gjemte meg bak rattet var det mye vanskeligere og se veien Så tenk også på det når du bygger. Bak rattet gikk det 5 meter lengre enn det gjorde når jeg satt med ryggen rett. Har du spørsmål? Bare spør! Lykke til Lenke til kommentar
Magnuz3 Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Trenger du litt inspirasjon? Sjekk ut bloggen til AIGRF sjekk også ut videone dems. De kjører olabil på offentlige veier. Sjekk også ut: svisbf sfiss og andre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå