Gå til innhold

Er wii u noe du anbefaler ?

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Jeg har sett skylanders rundt om kring men hva er det egentlig ?

Er det flere en ett spill ? Er det nødvendig og spille de tidligere spillene for og få noe ut av de nye ? (Om det finnes flere en ett spill )

Jeg liker stilen og det ser gøy ut men jeg skjønner ikke helt hva det er for noe :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er tredje persons utforsker/action spill. Mest type hack n slash, det er sånn at figurene er delt inn i forskjellige elements som earth, fire, wind, water og du må ha riktig type Skylander for å låse opp nye områder som er beskyttet av portaler med elementet. Det kommer hele tiden nytt content også.

Du leveler dem opp akkurat som i en RPG med å skyte fiender og får XP, og dette blir lagra i figuren sitt minne.

Hopper rundt og skyter/slår og plukker opp penger og collectibles osv. Det er visst veldig stor spillverden som ekspanderes kontinuerlig. Sjekk noe skylanders-vids på youtube da.

De har forskjellige typer angrep og egenskaper, f.eks. en liten kar er kjapp og skyter masse men svak damage, mens en annen kan være stor og ha masse helse men beveger seg sakte etc etc.

Med en gang du setter en figur på portalen blir den aktiv for å spille i spillet. Sånn er ikke amiiboene (enda)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er tredje persons utforsker/action spill. Mest type hack n slash, det er sånn at figurene er delt inn i forskjellige elements som earth, fire, wind, water og du må ha riktig type Skylander for å låse opp nye områder som er beskyttet av portaler med elementet. Det kommer hele tiden nytt content også.

Du leveler dem opp akkurat som i en RPG med å skyte fiender og får XP, og dette blir lagra i figuren sitt minne.

Hopper rundt og skyter/slår og plukker opp penger og collectibles osv. Det er visst veldig stor spillverden som ekspanderes kontinuerlig. Sjekk noe skylanders-vids på youtube da.

De har forskjellige typer angrep og egenskaper, f.eks. en liten kar er kjapp og skyter masse men svak damage, mens en annen kan være stor og ha masse helse men beveger seg sakte etc etc.

Med en gang du setter en figur på portalen blir den aktiv for å spille i spillet. Sånn er ikke amiiboene (enda)

Jeg har sett litt på youtube. Så om jeg vil spille dette så må jeg kjøpe med figurer osv ? Vet det er litt pengesluk men det ser og høres morro ut :p

Lenke til kommentar

Det er helt OK actionspill i korte perioder. Masse å utforske og masse ting å samle på. Og du trenger såklart ikke MASSE figurer for å spille. Bare en for hvert element egentlig. Men siden de er så forskjellige i spillestil får man lyst å kjøpe flere for å prøve noe annet enn "heavy tank som skyter bomber"

Classic game room på youtube har vist og testa masse figurer og skylanders-spill, du kan søke han opp. Dette er ikke skylanders-tråden anyway så jeg skal ikke linke masse greier :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Takk for svar =)

Noen som har gått noe mer inn i dette Club nintendo greiene ? såvidt jeg så kan man registrere spill osv og få noen poeng/stjerner og etterhvert få noe for dette ?

Altså, jeg har ikke eid en konsoll siden 2006-2007 og har aldri i mitt liv eid en nintendo eller et spill fra ninentendo :p så det er derfor jeg spør og graver litt om alt :p

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe meg Wii U.

Jeg har ikke hatt konsoll siden jeg kjøpte en Xbox 360 for 900 kr samme året den kom ut som jeg igjen solgte etter 2 måneder :p

Det jeg tenkte var og kjøpe meg Wii u, Og 2-3 spill. Mario kart og sikker smash bros.

Men må jeg ha en god tv ? Har en halvgammel LG tv nå men igjen så koster ikke en 32-40 tommer så alt for mye heller, det kan jeg evt kjøpe senere

Og går det an og spille online ? For eks i mario kart ? Eller må jeg spille hjemme med venner ?

Og hva er Wii u premium vs ikke premium ?

Hvilken som helst 60hz tv vil fungere da flere wii-u spill kjører i 60 fps (anbvefaler en tv med game mode for å få best responds tid)

Den støtter online og lokal co-op i ganske mange spil. Mario kart har lokal, online lokal (europa) og worldwide online som da er racing fra folk verden rundt

Forskjellen på premium og ikke premium er lagringen. Premium har 32GB, å basic versjonen har 8GB (selv om 32gb rett og slett ikke hjelper stort, så anbefaler en ekstern harddisk til den. Har selv min gamle ps3's 300GB til wii-uen nå med 8 spill nedlastet)

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Man kan spille online på Mario Kart 8 og Smash Bros. Kan også spille 8 player i hjemmet i Smash Bros om man har kontrollere til dette.

Lite tips: Har du Smash Bros på 3DS kan det linkes mot Smash Bros på Wii U, så du kan bruke 3DSen som håndkontroll. Du kan også overføre karakterer (kostymer, move set osv) fra Wii U til 3DS, og den andre veien. Har du derfor en kamerat som har Smash Bros på 3DS kan dere spille mot hverandre på Wii U, så dere slipper å bruke en ekstra håndkontroller bare for det (han spiller også på TVen, btw.) Har bare testet det med en Wii U og en 3DS, men det skal gå å ha opp til 7 3DSer koblet til en Wii U.

Jeg har sett skylanders rundt om kring men hva er det egentlig ?

Det er faktisk hele tolv spill så langt, om jeg ikke tar feil. Vi har de "ekte" spillene til de store konsollene: Spyro's Adventure, Giants, Swap Force og Trap Team. Men vi har også fire spill til 3DS med samme navn som på de store konsollene, men selve spillene er helt annerledes, med annerledes historie, brett og gameplay (de kan f.eks hoppe allerede i det første spillet i 3DS, mens de ikke kunne det før i Trap Team på de store konsollene.) Ellers har vi Battleground, Cloud Patrol og et eller annet Island-greier på iPad, samt Skylanders Universe på PC.

Som det er nevnt tidligere er figurene delt inn i åtte elementer, så du trenger en fra hvert element for å fullføre det første spillet 100%. Det andre, Giants, slenger på giganter du vil trenge for å fullføre spillet 100%. Men en av disse kommer med i startpakken, så den saken er grei. :) Det er først i neste spill (Swap Force) ting begynte å skli ut, da det nye her er å dele figurene i to og sette sammen to elementer. Dermed kreves mange flere figurer, for å kunne få en kombinasjon av alle duo-elementene. Etter det tok det helt av med Trap Team. Nå trenger man mange flere figurer for å fullføre 100%. Vi snakker mange vanlige figurer, mange av de store Trap Master-figurene (bare én følger med, og jeg tror vi trenger ca seks eller syv minst - til over en hundrelapp hver), samt flere feller for å fange de fiendene. Jeg tør nesten ikke tenke på hva de gjør neste gang. :p

Når det er sagt er spillene veldig gode i seg selv, og du kan fullføre historien med startpakken. Ellers har vi kamparenaer, små utfordringer osv man kan gjøre, så det er ganske mye å gjøre selv med bare startpakken. Nettopp derfor kan jeg trygt anbefale Giants (enten til storkonsoll eller 3DS, eller gjerne begge) og se om du liker det. Giants burde være ganske billig nå uansett, og figurene der kan brukes i de neste spillene, om du skulle føle for mer.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt demoen av Bayonetta 2, kan jeg anbefale å få det spillet. Jeg vet jeg skal. :D Og jeg liker egentlig ikke sjangeren en gang.

Jeg kjøpte bayonetta 2 på dagen den lanserte, game of the year på den der! :D

Ja når nye spill og demoer ligger på 10-20gb er det ikke så mye man får plass til.

Bayonetta 2 = 17.2GB

Super Smash Bros 17 GB

etc.

Småspill som toads adventures og zelda remake tok ikke mer enn maks 1.8GB, mens større spill kan ta 8-12 til og med 17GB.

Wii U Basic har 8GB mener du vel.

Uansett er det jo latterlige størrelser begge to.

Haha ja, redigerte det nå :p

Jepp, bruker min ps3's gamle 300GB i et billig externt kabinett til wii-u'en for å få de beste spillene digitalt å installert :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...