Gå til innhold

Er wii u noe du anbefaler ?

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Noen her som spiller Wii U på en 50 mhz tv ? Fikk beskjed i butikken at det var like greit og ikke kjøpe ny tv til spilling om jeg ikke kjøpte en tv som hadde 100 Mhz.

Og selvom tv`n din har 100 mhz er det ikke nødvendigvis "ekte" 100 mhz,

Um... hæ? :p PAL tv er riktignok 50hz (ikke Mhz), noe som ikke har noen betydning nå lenger da alle spillkonsoller har output i 60hz (1080p60). Når en tv blir oppgitt å ha 100 hz, 240 hz, 600 hz osv så er det bare interpolering som skjer med signalet som blir sendt inn fra kilden (konsoll, tv tuner, etc). Konsollen sender fortsatt ut signalet i en gitt frekvens (60 hz) for all nye konsoller, inkl Wii U, og hvis man vil så kan man sette tven til å interpolere bildet for å få det til å se ut som det er en jevnere oppdatering (gjelder spesielt hvis man vil ha bort små hakking i panorering). Personlig så hater jeg de interpolering settingene, synes de ser helt forferdelig ut :p

Kjøper du deg en ny HD tv så vil i det store og hele hz-tallet ikke ha mye å si for konsollspilling i hvert fall.

(Ikke helt dreven på alt det der med hz og interpolering på tver, men ganske sikker på at jeg skrev nogenlunde riktig i hvert fall xD)

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det var bare i gamle dager at 32GB lagringsplass var mye. Nå tar selv savegames mange megabytes. Og et nytt spill som Bayonetta 2 eller Super Smash Bros tar 17-18GB

Ett problem er at Nintendo anbefaler bare HD'r med egen strømforsyning. Det er det nesten ingen eksterne disker som har lengre. Men man kan kjøpe et Y-ledd til USB-ledninga så du får brukt begge USB-kontaktene på Wii U'n til strøm til harddisken. Tungvindt.

USB-sticks funker på et vis men de har jo begrenset mengde overskrivinger før de slutter å funke, og Wii skriver mye kontinuerlig så det er absolutt ikke anbefalt med mindre man tør å sjanse på å miste savegames eller spill plutselig. De er også mye tregere enn en harddisk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Enig, men noen ganger er det jævlig praktisk å bare browse rundt på eshop, finne et spill og laste det ned på et par timer og spille, etter at butikkene har stengt på en lørdag.

F.eks. Bayonetta 2 fikk jeg ikke spilt fordi jeg hadde 10GB for lite plass på Wii'en, og jobbet ettermiddagsskift så jeg rakk ingen butikker. Måtte vente over en uke, istedet for å bare lasta det ned på dag 1 og gamet ivei. Pluss at det koster 90kr mindre på eshop enn fysisk.

Jeg har også en lei tendens til å ikke legge plater tilbake i coveret, så det ligger en stabel med CD'r og støver ned foran TV'n til enhver tid.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg regner med at jeg kanskje kommer til og kjøpe noen få mindre spill på E-shop og heller kjøpe spill som Super smash bros og ha det fysisk. Har ikke eid eller hatt fysiske spill siden 2006-2007 ish :p + At jeg kan låne de bort eller bytte de inn i andre spill på EB games. Jeg kan også kjøpe brukt spill der =)

Har foresten allerede bestilt en Wii u via lefdal som jeg får neste onsdag =)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Gratulerer, blir staselig jul nå!

Har du bestilt med noen spill ?

Nei, Har ikke kjøpt noen spill enda. Men mario kart 8 følger med. Skal kjøpe Super smash bros og Noen mario spill. Blir sikkert en hel del spill siden jeg pleier og kjøpe de brukt og da har man ofte råd til litt fler =)

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe meg Wii U.

Jeg har ikke hatt konsoll siden jeg kjøpte en Xbox 360 for 900 kr samme året den kom ut som jeg igjen solgte etter 2 måneder :p

Det jeg tenkte var og kjøpe meg Wii u, Og 2-3 spill. Mario kart og sikker smash bros.

Men må jeg ha en god tv ? Har en halvgammel LG tv nå men igjen så koster ikke en 32-40 tommer så alt for mye heller, det kan jeg evt kjøpe senere

Og går det an og spille online ? For eks i mario kart ? Eller må jeg spille hjemme med venner ?

Og hva er Wii u premium vs ikke premium ?

Du kan spille så å si alle spillene til Nintendo Online, kun med unntak av Mario 3d world og mario bros U. Smash bros og mario kart og den slags kan spilles online.

Kjøp premium, har mer intern lagringsplass. Jeg anbefaler deg å skaffe wiiU, uten tvil. Spillene på konsollen kjører i 60hz, så du treng nok ikke tenke så mye på den tv delen, tror det går helt fint.

Kjøp wiiU og kos deg ;)

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe meg Wii U.

Jeg har ikke hatt konsoll siden jeg kjøpte en Xbox 360 for 900 kr samme året den kom ut som jeg igjen solgte etter 2 måneder :p

Det jeg tenkte var og kjøpe meg Wii u, Og 2-3 spill. Mario kart og sikker smash bros.

Men må jeg ha en god tv ? Har en halvgammel LG tv nå men igjen så koster ikke en 32-40 tommer så alt for mye heller, det kan jeg evt kjøpe senere

Og går det an og spille online ? For eks i mario kart ? Eller må jeg spille hjemme med venner ?

Og hva er Wii u premium vs ikke premium ?

Du kan spille så å si alle spillene til Nintendo Online, kun med unntak av Mario 3d world og mario bros U. Smash bros og mario kart og den slags kan spilles online.

Kjøp premium, har mer intern lagringsplass. Jeg anbefaler deg å skaffe wiiU, uten tvil. Spillene på konsollen kjører i 60hz, så du treng nok ikke tenke så mye på den tv delen, tror det går helt fint.

Kjøp wiiU og kos deg ;)

Har uansett kjøpt meg en 100hz full hd tv =) Så nå er alt klart til sene kvelder med mario og co :p

Husker jeg alltid hadde lyst på nintendo da jeg var yngre siden vi alltid storkoste oss med mario kart og smash bros :p så nå blir det kos og få nintendo til heimen :p

Lenke til kommentar

Har uansett kjøpt meg en 100hz full hd tv =) Så nå er alt klart til sene kvelder med mario og co :p

Husker jeg alltid hadde lyst på nintendo da jeg var yngre siden vi alltid storkoste oss med mario kart og smash bros :p så nå blir det kos og få nintendo til heimen :p

Du går en fin juleferie i vente- det er sikkert. Når det gjelder Mario-spill kan jeg varmt anbefale 3D world.

Jeg ville også (hvis du ikke har noen Wii-kontrollere) gått til innkjøp av en Pro Controller. Wii U er best sammen med andre - uansett spill. Husk: Det er bedre å spise grøt sammen enn biff alene.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å gjøre det jeg alltid gjør når jeg skaffer en konsoll som har vært ute en stund.

Gå på youtube og søk etter "top 10 best wii u games" og slikt, da får du lister fra masse folk, også bare prøver ut spillene som går igjen på alle sine lister. Jeg pleier å gjøre ganske mye research så jeg ikke kjøper drittspillene med en gang.

Amiibo er mest for pynt (figurene er veldig forseggjorte og fint malt), men det er også en slags permanent DLC, spill som støtter det gir deg kostymer, i super smash bros blir den en egen AI du kan levele opp og gi forskjellige stats og skills til, i Mario Kart gir den ekstra kart-deler og kostymer, og det kommer nok fast funksjonalitet i fremtidige spill også til amiiboene. Akkurat nå er de litt pointless med tanke på hvor dyre de er. Fant til 150,- på platekompaniet på lørdag.

Det er ikke som Skylander eller Disney Infinity der det er et eget spill de brukes i, men konseptet er det samme. De inneholder en minnebrikke som lagrer alt du har gjort med de.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å gjøre det jeg alltid gjør når jeg skaffer en konsoll som har vært ute en stund.

Gå på youtube og søk etter "top 10 best wii u games" og slikt, da får du lister fra masse folk, også bare prøver ut spillene som går igjen på alle sine lister. Jeg pleier å gjøre ganske mye research så jeg ikke kjøper drittspillene med en gang.

Amiibo er mest for pynt (figurene er veldig forseggjorte og fint malt), men det er også en slags permanent DLC, spill som støtter det gir deg kostymer, i super smash bros blir den en egen AI du kan levele opp og gi forskjellige stats og skills til, i Mario Kart gir den ekstra kart-deler og kostymer, og det kommer nok fast funksjonalitet i fremtidige spill også til amiiboene. Akkurat nå er de litt pointless med tanke på hvor dyre de er. Fant til 150,- på platekompaniet på lørdag.

Det er ikke som Skylander eller Disney Infinity der det er et eget spill de brukes i, men konseptet er det samme. De inneholder en minnebrikke som lagrer alt du har gjort med de.

Har nettopp skaffet meg Wii U selv (fikk den på lørdag) og er storfornøyd!

Amiiboene er fine som pynt, veldig morsomme å ha med i smash bros mot vennene dine etter du har trent den opp litt (da spiller den mer likt som deg). Ofte blir det utrolige comboer mellom deg og amiiboen din :) (jeg har Link).

PS: Alle Zelda-relaterte amiiboer fungerer med Hyrule Warriors; som også er et morsomt tidsfordriv :)

De gir deg våpen og materialer i spillet (Link amiiboen gir Link i spillet Spinneren fra Twilight Princess som våpen :grin2:)

Lenke til kommentar

Det som er teit med amiibo er jo at kun har kapasitet til ett spill av gangen, dvs man mister det man har bygd opp i SSB hvis man vil prøve den i mk8 eller hw.

Så du må egentlig kjøpe en amiibo og bestemme deg for hvilket spill den skal være i ? Jeg syntes de figurene ser litt kule ut men kommer nok bare til og kjøpe en for og prøve i smash bros, skal kjøpe smash i morgen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...