Gå til innhold

Er wii u noe du anbefaler ?

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe meg Wii U.

Jeg har ikke hatt konsoll siden jeg kjøpte en Xbox 360 for 900 kr samme året den kom ut som jeg igjen solgte etter 2 måneder :p

Det jeg tenkte var og kjøpe meg Wii u, Og 2-3 spill. Mario kart og sikker smash bros.

Men må jeg ha en god tv ? Har en halvgammel LG tv nå men igjen så koster ikke en 32-40 tommer så alt for mye heller, det kan jeg evt kjøpe senere

Og går det an og spille online ? For eks i mario kart ? Eller må jeg spille hjemme med venner ?

Og hva er Wii u premium vs ikke premium ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii U Premium er 32GB HDD, mens Basic er 16GB HDD.

Man kan spille online på Mario Kart 8 og Smash Bros. Kan også spille 8 player i hjemmet i Smash Bros om man har kontrollere til dette.

Man trenger ikke en god tv for å dra nytte av Wii U. Bare den har HDMI og er 720p eller mer så får du den oppløsningen spillet støttes.

Enkelt og greit, kjøp deg Wii U. Min soleklare andre favoritt i den nye konsollgenerasjonen, med masse konge eksklusiver! :)

Endret av Infamous Toman
Lenke til kommentar

Kan man kjøpe spill direkte via nettet og laste ned på konsollen som for eks steam ? Siden man kan tydeligvis bruke Eksterne harddisker,minnepenner og minekort. Tenkte jeg kanskje kjøper en ny tv og Nintendo Wii u til meg selv i jula :p

Ja, i Nintendo eShop kan man kjøpe både nye retail-spill, indiespill og gamle klassikere. Men du trenger en ekstern harddisk og fortrinnsvis en med egen strømforsyning.

Kan anbefale Wii U, og den vil nok passe dine spillpreferanser ganske bra.

Hvis du ikke har det for travelt dukker det opp gode tilbud dann og vann; f.eks kjøpte jeg min på denne tiden i fjor til 1990kr.

I sommer var den til 1990kr med Mario kart 8.

Et tilbud med smash bros er derfor ikke utenkelig.

Lenke til kommentar

Kan man kjøpe spill direkte via nettet og laste ned på konsollen som for eks steam ? Siden man kan tydeligvis bruke Eksterne harddisker,minnepenner og minekort. Tenkte jeg kanskje kjøper en ny tv og Nintendo Wii u til meg selv i jula :p

Ja, i Nintendo eShop kan man kjøpe både nye retail-spill, indiespill og gamle klassikere. Men du trenger en ekstern harddisk og fortrinnsvis en med egen strømforsyning.

Kan anbefale Wii U, og den vil nok passe dine spillpreferanser ganske bra.

Hvis du ikke har det for travelt dukker det opp gode tilbud dann og vann; f.eks kjøpte jeg min på denne tiden i fjor til 1990kr.

I sommer var den til 1990kr med Mario kart 8.

Et tilbud med smash bros er derfor ikke utenkelig.

Med mindre den kommer på tilbud innen den 10. Desember kjøper jeg den nok uansett. Ultimate med mario kart 8 koster 2495. Blir enten det eller et nytt skjermkort men det koster mer. trur jeg får mer morro ut av en Wii U

Lenke til kommentar

Er det noen måte man kan finne ut om slike tilbud kommer på markedet ?

Jeg ville bare sjekket prisjakt.no/prisguide.no jevnlig.

Merk: Wii U Basic har 8 GB lagringsminne (og ikke 16, som det ble hevdet over). Jeg tror uansett ikke denne varianten er i salg lenger. 32 GB er forøvrig et must, ikke minst om du skal laste ned et spill eller to.

Lenke til kommentar

Er det noen måte man kan finne ut om slike tilbud kommer på markedet ?

Jeg ville bare sjekket prisjakt.no/prisguide.no jevnlig.

Merk: Wii U Basic har 8 GB lagringsminne (og ikke 16, som det ble hevdet over). Jeg tror uansett ikke denne varianten er i salg lenger. 32 GB er forøvrig et must, ikke minst om du skal laste ned et spill eller to.

Jeg regner med at det blir premium uansett siden premium koster 4-500 kroner mer bare og du får med bedre spill også.

Lenke til kommentar

Tilbud er spesifikt for de enkelte kjedene så det er vel ingen "total" oversikt. Annet enn prisjakt, men der betaler jo kjedene for å være med, så hvis en ikke betaler står de ikke der.

Anbefaler absolutt Wii U både til voksen og liten. First party-spillene deres er fortsatt gull. Third party spill er ikke så mye å skryte av, mest halvdårlige ports fra andre systemer.

Det som er så genialt med Nintendo er at spillene er overfladisk ofte enkle så småunger kan komme seg gjennom dem, men det er myyyyyyyyye dybde for oss over 30 som liker å sitte og utforske og finne hemmeligheter og utnytte spillsystemer også.

Men Nintendo sine egne ekslusive merker er knallgode på WiiU også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Sjølv om Wii U blir uglesett av ein del, bl.a. fordi konsollen ikkje har next-gen maskinvare, er for barnsleg og andre "saklegheitar", så er det ein heilt nyyydeleg konsoll du fort blir glad i!

Eg har dei fleste konsollar, og kan med handa på hjartet seie at WiiU blir brukt mest. Hovedgrunnen til dette er enkelt og greit dei ultradeilege eksklusive spela til konsollen: SM3Dworld, NSMBWiiU, Mario Kart 8, Smash Bros, Pikmin 3, Wind Waker HD, Bayonetta 2, (snart) Captain Toad TT, Donkey Kong TF med meir! Fytti katta som eg har kosa meg med gode spel på denne konsollen!

I tillegg kan du spele Wii-spel på den.

Det er sjølvsagt noko å utsetje på WiiU. Virtual Console-biblioteket er heilt latterleg tragisk! Det irriterar meg inn til margen at Nintendo ikkje har betre vet enn dette. -Ein treng ikkje vera ein rakettforskar for å innsjå at eit suverent bibliotek til VC ville auka salet til konsollen.

Og, joda - ein kan spele det herlege VC-biblioteket som Wii hadde i Wii-menu. Og det hadde vore fint nok. Men: Nintendo har ein million forskjellige handkontrollerar, og sjølv om eksempelvis PC kunne funka til det meste, så MÅ ein ha dei og dei kontrollerane for å utføre forskjellige handlingar til einkvar tid. Misforstå meg rett; eg har sjølv desse kontrollerane som trengs, men det er ultra-tungvint!

Bortsett frå VC og kontroller-kaoset, så er WiiU kanon! 5/6!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...