corsa91 Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Hei Nedenfor har jeg laget en html form men jeg får ikke javascripten til å validere. Er det noe feil i koden? <form name="contactform" method="post" action="send_form_emairegl.php"> <table width="450px"> <tr> <td valign="top"> <label for="name">Navn </label> </td> <td valign="top"> <input type="text" id="name" title="Skriv inn navnet ditt" onChange ="valider_Name();" maxlength="50" size="30"> </td> <td><div id= "feilname">*</div></td> </tr> <tr> <td valign="top"> <label for="email">Epost </label> </td> <td valign="top"> <input type="text" name="email" title="Skriv inn epost adressen" onChange ="valider_Email();" maxlength="80" size="30"> </td> <td><div id= "feilemail">*</div></td> </tr> <tr> <td colspan="2" style="text-align:center"> <input type="submit" value="Submit"> </td> </tr> </table> </form> function valider_Name() { regEx = /^[a-zA-ZæøåÆØÅ ]{2,30}$/; OK = regEx.test(document.contactform.name.value); if(!OK) { document.getElementById("feilname").innerHTML="Feil, feltet må inneholde bare bokstaver fra a til å"; return false; } document.getElementById("feilname").innerHTML="Godkjent"; return true; } function valider_Email() { regEx = /^[a-zA-Z0-9\.\_]+@[a-zA-Z0-9\.\_]+\.[a-z]{2,50}$/; OK = regEx.test(document.contactform.email.value); if(!OK) { document.getElementById("feilemail").innerHTML="Feil i epost"; return false; } document.getElementById("feilemail").innerHTML="Godkjent"; return true; } Lenke til kommentar
etse Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Koden din funkerer helt fint når jeg copy-pastet den i en egen fil og åpnet opp i nettleseren. Så aner ikke hvor du får problemer. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 hmmm Når du skriver inn på får du da validert i santid. Eks at du skriver 123 i feltet navn så skal det komme opp beskjed som sier at det er "Feil, feltet må inneholde bare bokstaver fra a til å" Lenke til kommentar
etse Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Jeg får det validert når jeg forlater feltet. (som er tidspunktet onchange-events blir trigget på textinput) Endret 4. desember 2014 av etse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå