Gå til innhold

Meny problematikk...

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva slags meny jeg burde bruke. De siste årene har jeg brukt iframes. Men så har jeg lest her at det ikke er helt bra. Men hva skal jeg bruke da? Er helt blank, og har ikke greid å finne noen andre alternativer. Frames er jo helt utelukket. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er litt kjipt at ikke alle servere støtter php...

Ja, vel... Kjipt og kjipt. Det er vel en grunn til at ikke alle gratis hosterne støtter det...

Installer det på din egen PC og bruk den som web-server, eller bestill hos noen andre.

Inntil det er iframes et bra alternativ...

Det er ikke bare det det står på. Resten av oppsettet er viktigere.

Lenke til kommentar

Står litt om php, som etter min mening er desidert best av det jeg har prøvd (imagemap er leimt, skal du skifte ut noe, må du gjøre om på mappet i alle filene. Unless du bruker javascript elns til å ha mappet i. Uansett, vil alle forandringer utenom de på menyen måtte gjøres manuelt.) her.

Lenke til kommentar
Står litt om php, som etter min mening er desidert best av det jeg har prøvd (imagemap er leimt, skal du skifte ut noe, må du gjøre om på mappet i alle filene. Unless du bruker javascript elns til å ha mappet i. Uansett, vil alle forandringer utenom de på menyen måtte gjøres manuelt.) her.

Ok, skal prøve å se om jeg får noe ut av dette... takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Et alternativ er jo å bare kopiere opp mange eksemplerar av designet, og bytte ut innholdet i hovedruta. Det var hvertfall metoden jeg brukte, før jeg begynte med php.

Og det er vel, unskyld meg, kanskje den dårligste metoden. ;)

Tenk deg hvis du skal gjøre en forandring..? Satan!, også må du gå gjennom å gjøre om på alle sidene.. :love:

Lenke til kommentar
Hehe, jeg er klar over det. Derfor lærte jeg meg først ssi, og deretter php :)

Yeah.. We've all been there med 45 sider der man skal ha noe ekstra i menyen og ingen form for hjelpemidler.. Bare plain HTML i alle filene ;)

*grøsse*

Husker det alt for godt :lol:

_Masse_ copy'n'paste arbeid... :p

godt eg oppdaga iframe, og i seinare tid php :D (takk til mikka btw :))

Lenke til kommentar

Hmmm... mulig jeg er litt treig... men er det sånn at index.php er den fila som inneholder menyen(e)? Eller er menyene også egne filer? (jeg skjønner forsåvidt opplegget med den php-include fila Mikka linka til)

Hjernen er ikke helt i gir for øyeblikket, beklager om spørsmålet er helt hinsides. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...