Gå til innhold

Nvidia Shield

Alyssa

Anbefalte innlegg

Har lyst på nettbrett, skal brukes til å se på twitch, lese forum, nyheter og evt. spill, håper noen her kan gi meg litt tips til hva jeg bør se etter.

Synes Nvidia Shield sin ser veldig flott ut, men da jeg ikke har hatt nettbrett før vet jeg ikke om 8" er en komfortabel størrelse for å se på f.eks streaming av spill? (dota, lol, cs)

Trenger jeg 32 eller er 16 nok? Skal ikke lagre bilder/filmer men fint å ha plass til operativ system + oppdateringer, firefox, skype, og muligens et par spill.

Får man kjøpt minnekort til disse om man trenger plass? Skal kun brukes med wifi, så trenger ikke 3g/4g og alt det der- derfor tenker jeg at 16 versjonen bør være nok. Hva er egentlig forskjellen på 16 GB vs 32 GB utgaven bortsett fra lagringsplassen?

Er veldig glad i gamle konsoll spill, som adventure island II og yoshi's island, kan man laste ned android utgaven av disse og spille med controlleren? Vet ingen av disse er listet på nvidia sine sider, men kanskje noen har shield tablet og kan teste? (begge spillene er gratis)

Dette brettet skal ha en stream funksjon, jeg har ikke nvidia kort i pcn enda, men dersom jeg skaffer det kan jeg streame gjennom nettbrettet og ut på twitch? Uten at det tar ressurser fra pcn? (får fps drop når jeg streamer nå) Mulig jeg har missforstått hvordan dette virker, så hadde vært supert om noen kan fortelle!

Noen andre nettbrett jeg bør se på? De jeg kjenner som har nettbrett, har fra apple, og det har jeg egentlig ikke lyst på!

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei sann Alyssa, eier Shield 16GB selv og kan dermed svare på et par av spørsmålene dine.

Personlig vil jeg si at skjermstørrelsen passer meget fint til og se på forskjellig materiale, jeg bruker selv tableten en god del til og se på forskjellige programmer, så 8 tommer skal nok gå fint.

Forskjellen mellom nettbrettene er ikke stor i grunn, hovedforskjellen er at 16GB ikke kommer med LTE mens 32GB brettet har dette. Utenom LTe er den eneste forskjellen mer intern lagringsplass.
Angående minnekort: Disse brettene støtter minnekort helt fint, bruker et 64GB kort selv. Hvis du ønsker en anbefaling vil jeg peke deg mot Samsung sin PRO serie, dette kortet er meget bra for eks. (Har selv to i bruk)

Angående spillene er jeg ikke sikker på hvilke spill og hvor man finner dem for best mulig testing, post gjerne en link så kan jeg fint teste det for deg.e

Twitch streaming fra tablet tar ingen ressurser fra datamaskinen, slik streaming tar bare nettbrettet sine ressurser og ganske lite sådan. Har spilt en del Trine 2 mens jeg streamer uten noe merkbar lag.

andre nettbrett kommer an på hva du vil ha egentlig, Jeg kan anbefale Nexus serien til Google samt de høyere modellene innenfor Samsung sine nettbrett. Bare spør for mer konkrete eksempler.

Håper dette hjalp noe. Det er bare og spørre hvis det er noe annet du lurer på.

Endret av CastleLord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :)

Pcn jeg har nå får ganske stort fps drop om jeg streamer så det høres ut som et bra alternativ!

Her er spillene jeg tenkte på (NB usikker på om dette er bra sider å laste ned fra, er en del andre linker også om man søker spillnavn + android)

http://www.happybay.mobi/games/212

http://m.luoriyuhui1978.store.aptoide.com/app/market/com.com.realmst.spbmbx.supermarioworld2yoshisisland/1/4341667/Super%20Mario%20World%202%20-%20Yoshi%27s%20Island

Et spørsmål til, kan man koble brettet til tvn via hdmi om man vil se på større skjerm?

Tror jeg går for 16GB versjonen og minnekortet du linket til, LTE har jeg ikke bruk for uansett. Samsung og Nexus kan man ikke streame med direkte sant? Isåfall blir nok shield bedre for meg selv om den har mindre skjerm enn samsung (var å så på en 10,5 samsung i forrige uke, som så veldig fin ut men frister for mye med controller og gamle spill, om det funker!)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :)

Pcn jeg har nå får ganske stort fps drop om jeg streamer så det høres ut som et bra alternativ!

Her er spillene jeg tenkte på (NB usikker på om dette er bra sider å laste ned fra, er en del andre linker også om man søker spillnavn + android)

http://www.happybay.mobi/games/212

http://m.luoriyuhui1978.store.aptoide.com/app/market/com.com.realmst.spbmbx.supermarioworld2yoshisisland/1/4341667/Super%20Mario%20World%202%20-%20Yoshi%27s%20Island

Et spørsmål til, kan man koble brettet til tvn via hdmi om man vil se på større skjerm?

Tror jeg går for 16GB versjonen og minnekortet du linket til, LTE har jeg ikke bruk for uansett. Samsung og Nexus kan man ikke streame med direkte sant? Isåfall blir nok shield bedre for meg selv om den har mindre skjerm enn samsung (var å så på en 10,5 samsung i forrige uke, som så veldig fin ut men frister for mye med controller og gamle spill, om det funker!)

Jeg testet akkurat Yoshi's Island og det fungerte perfekt med Shield kontrolleren.

Brukte denne emulatoren

Samt denne Snes fila

Fungerte perfekt som sagt.

Ja, du kan sende video til Tv'n, nettbretten kommer med en HDMI mini port for og sende full HD 1080p. (Til de stunder man vil bruke brettet som spillkonsoll eller mediaspiller da det støtter 4 kontrollere)

Kan og nevne at etter Android 5.0 oppdateringen fikk denne porten og støtte for 4K ut. (dog kun 24Hz aka vanlig TV hastighet)

Og nei, du kan ikke som jeg har forstått og lest streame på samme nivå med Samsung sitt nettbrett. Samsung nettbrettet har muligens MHL ut, men dette blir ikke det helt samme som man får med Nvidia sin tablet.

Nexus 9 er jeg ikke helt sikker på, Gamestream/Twitch finnes ikke til tablet i samme forstand som jeg har lest, det er mulig det kommer, men det kan jeg ikke garantere. Det er og greit og nevne at Nexus 9 støtter ikke minnekort og har heller ikke HDMI port.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan også skrive under på at Nvidia Shield Tablet er en god investering og du får veldig mye nettbrett for pengene. For min del stod det mellom Nvidia Shield Tablet og Nexus 9 men jeg angrer ikke på valget da Nexus 9 er dyrere, støtter ikke minnekort og 4:3 formatet er jeg ikke så glad i.

Ulempen med Tegra-baserte nettbrett er at det en del spill som ikke støttes uten MYE styr. Samtidig er det så vanvittig mange bra spill ute på Play Store nå at det egentlig ikke er noe stort problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...