Gå til innhold

Utfordrer til 600D mtp innen- og utendørsfilming med Flycam?

Anbefalte innlegg

Fikk meg nylig en flycam 5000 som jeg tenkte å skaffe kamera til.. Har blinket ut 600D som en ypperlig kamera til mitt forbruk, men er veldig nysgjerrig på utfordrere til Canon 600D eller kameraer som passer mine kriterier:

- pris: 4500-6000kr

- flipskjerm

- mulighet for mikrofon

- må/bør tåle filming i minusgrader (sånn minus 10'ish)

- meget godt egnet til filming innen- og utendørs (skal hovedskalig filme mennesker i noe aktivitet, men ikke noe sportslige aktiviteter, litt natur, byer, steder, nordlys osv.)

- en som fungerer finfint til å ha med på reiser til øst og vest

Så ja, er det noen utfordrere til 600D eller fungerer 600D ypperlig til mitt forbruk? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil en god oppgradering av 600D være da..? Hva syns dere om 70D? Da tenker jeg på kamera under 9000kr..

Veldig bra pris for 600D. Hvis du skal holde deg til Canon er 700D en veldig liten oppgradering og neppe verdt å betale mer for. 70D er neste skritt opp som gir en signifikant forskjell med til dels brukbar kontinuerlig autofokus mens man filmer. 7DII er ennå et skritt opp med blant annet 60 bilder i sekundet ved Full HD og mer konfigurerbar autofokus, men 7DII har ikke justerbar skjerm. Fullformat gir selvsagt noen fordeler på høy ISO, men har heller ikke justerbare skjermer og ikke like avansert videofunksjon som 7DII.

Lenke til kommentar

Glemte å si at prisen var for kit pakken med IS II-linse.. Var det en bra pris da, kanskje?

Vel...nå er det slik at jeg er veldig glad i en roterbar skjerm, men så får jeg 70D til 6900kr med kit-utgaven og 7DMKii kit-utgaven til 12500kr... så jeg vet ikke om litt bedre autofokus samt 60fps er verdt til den prisen kontra 70D som jo matcher min beskrivelse veldig bra samt at den er nesten dobbel så billig som 7DMKii.. hva mener du om saken? Mye peker vel på 70D som en passende oppgradering, sant?

Så forresten også på Nikon D7100.. hva mener du om den kontra 70D?

Som du jo vet, så er jeg ikke SÅ opptatt av stillbilder selv om jeg skal bruke kameraet til litt av det også, men ja, det blir seff mest filming det gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...