Gå til innhold

Få tilgang til Mobile Norway basestasjon?


Anbefalte innlegg

Min slektning bor i blokkleilighet, og kan ikke bruke Telenor innendørs.

Har sjekket, og deres basestasjoner er langt unna, selv om han bor sentralt.

Men det er en basestasjon like i nærheten som det står "Property of Mobile Norway" på.

Tanken er å bytte til dem for å få tilgang til deres basestasjon.

 

Mulig jeg må ha det inn med teskje, men har jeg forstått det riktig at han da kan bytte til Onecall?

 

Jeg vet noen har trøbbel med roamingen deres. Men tanken her er at deres basestasjon faktisk er best, ettersom den er myyye nærmere.

 

Vil bytting til Onecall gi tilgang til denne Mobile Norway-merkede basestasjonen?

 

Hvis det ikke funker, så er det fremdeles mulig å låse telefonen til å bruke kun Telenor-nettet, hvis all roamingen spiser batteri og oppleves ustabilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tele2 kjøpte Network Norway i august 2011 og er nå eier av Mobile Norway. Tele2s kunder ble flyttet til Mobile Norway i Q4 2011. Tele2s kunder dekkes av NetComs mobilnett der det ikke er dekning for Mobile Norway ennå.

 

Dog :

 

Per april 2011 er det hovedsakelig kunder av Network Norway (som også eier One Call og MyCall), som benytter nettet til Mobile Norway som sitt primære mobilnett. Utenfor Mobile Norways dekningsområde roamer disse på Telenors nett. Da har de også tilgang til Telenor Mobils UMTS-nett. Ved utgangen av 2010 går ca. 30% av trafikken til disse selskaper i Mobile Norways nett, mens resten går i Telenors nett.

 

Wikipedia.

 

Så nå kan det jo se litt usikkert ut, jeg ville hørt med OneCall / Tele2 om hvordan det faktisk er nå. Nå ryktes det jo også om oppkjøp av Tele2, der Netcom skal gå inn og ta over, så hva som skjer da er jo vanskelig å si.

Endret av iNzzain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Han må bytte til OneCall eller MyCall. Da får han tilgang til Mobile Norways nett (så lenge det varer), og dermed denne basestasjonen, forutsatt at den faktisk er best for ham, rent radiomessig.

 

Edit: det raskeste er å gå til Narvesen og kjøpe en startpakke fra MyCall, da er han på nett etter noen få minutter.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...