Gå til innhold

geforce 210 hvordan få lyd til HDMI?


Stigma

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har ikke brukt mye HDMI ut fra ikke-innebygde skermkort før - og nå oppgraderer jeg en litt eldre maskin med en SSD og en geforce 210 for at den skal støtte hardware-decoding, men spørsmålet er - hvilke krav stilles for at jeg skal kunne få lyden til å fungere gjennom HDMI?

 

Maskinen er jo ikke satt opp slik i utgangpunktet (hadde integrert skjermkort), og jeg tror ikke det finnes noen lyd-input bakpå kortet, men når jeg leser litt om dette så høres det ut som det skal gå ann å få ut lyd på HDMI via å ha riktige Nvidia drivere installert.

 

Gjelder det alle geforce 210 kort, og hva er det som egentlig skjer da - får kortet lyden levert via PCI-E sporet og legger den til HDMI outputten sin, eller er det faktisk en integrert lydchip on-board på kortet av noe slag?

 

Jeg er litt usikker rundt dette, og jeg har ikke kortet enda til å eksperimentere på - så det hadde vært kjekt om noen som har vært borti lignende kan gi meg litt insight :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HDMI-lyden er jo digital, så du trenger ikke noe lydkort til den.

 

Når du installerer ett HDMI-kort vil du få en lyd.enhet som heter "NVIDIA HDMI Output" eller lignende, så da velger du bare å spille av lyden over denne.

 

(Dersom du bruker f.eks XBMC og skal ha det inn på en surround receiver bruker du WASABI HDMI Passthrough driveren)

Lenke til kommentar

Kan det stemme at slike HDMI sound-outputs ikke vil dukke opp i windows sound panelet som en mulighet før det faktisk er koblet noe til HDMIen? TVen vil vel da egentlig være lydenheten ...

 

for jeg har et GTX 580 kort på min andre maskin som visstnok skal ha integrert lydkontroller likt geforce 210 kortet jeg har bestillt - men jeg ser ikke noen HDMI output der (men det står ei heller noe tilkoblet på HDMI nå)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

GTX 580 har det i alle fall. Tror ikke det dukker opp før det er i bruk nei, og er plugg and play på GTX 400 serien og opp.

 

Var på noe rundt 9000 serien til nvidia til 200-serien at de gikk fra å trenge en egen kabel internt til å gå via PCI-e bussen. Husker ikke helt, mem tror altså at det også var støttet på 200-serien.

 

Men GTX 400-serien og opp har jeg brukt på mediamaskiner i nyere tid også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...