sinnaelgen Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 jeg har prøvd før uten respons men prøver på nytt hvilken er faring har dere med Telio som IP telfoni tilbyder. I mit ( våres ) tilfelle ble det bare tull da jeg fikk bredband ( fiber ) fra en lokal leverandør , som sener valgte å satse på Altibox kunne man også bruke den linje til telefoni via egen adapter Da valget vi å gå for et tilbud fra tele2 . fik da tilsend en telfonadapter av merket Tilgin og alt var bare vell at nextgentel overtok fra tele2 gjorde ingen forskjell , det fungerte like bra og så når det ble koblet en ruter inn på datalinjen , riktignok før telefonadapteret slik at alle datastrømmer går gjennom telefonadapteret , gjorde ehelle ingen forskjell men for noen måneder siden ble vi oppringet av seskapet Telio som sa at de hadde overtatt for nextgentel og vi fik også tilsend en nyt adapter , av merket Obihai når den ble koblet på ble det trøbbel fra første stund. Internett ble tregere , gradvis tregere til det stoppet helt opp og telfone har aldri virket på normalt vis får vi summetone og noen ringer så blir samtalen avbrutt etter kort tid jeg har forsøkt å koble det både før og etter ruteren men resultatet blir at enten får man ikke summe tone , men 3 tones spill i noen få minutter før det blir stille eller så får man summetone men samtalen blir brutt etter en stund så har man forsøkt å sette adaptert i brigde modus ( instrukser fra kundeservice ) uten at det hjalp så i dag , endelig 'klarte posten etter 8 dager ( det skal ta 4-5 dager ) å lever en ny boks for å teste om det var feil med den forrige. når den var koblet opp i dag fungerte Internett , men vi fikk ikke summetone på telefonien. det er lit merkelig for det var nøyaktig de samme telefonkablene som var i bruk fra første stund problemene har vært der fra 22 september jeg fant noen gamle tråder om Telio , som handle mere om mobil abonnement Så da syntes det var på tide med en er faring fra dere de siste årene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå