Gå til innhold

Nytt Bose QC25 - skal jeg reklamere på det?


Mobilla

Anbefalte innlegg

I går kjøpte jeg nevnte headphones etter å ha testet de hos SoundGarden. Likte de godt, og var imponert over støydempingen. Men jeg opplever ikke denne så god på det eksemplaret jeg har fått. I går var den ok. I dag var det så jeg fortsatt hørte plagsomt mye utenfor-støy selv med NC slått på. Selv om musikken trådte tydeligere fram, følte jeg ikke at støyen ble direkte dempet, men likevel tydeligere musikk. Så støy fra biler og folkemengder var plagsomt selv om jeg hørte musikken noe bedre. Da jeg testet i butikken på Sandvika storsenter (hvor det både var mye støy fra selve butikken og folkemengden ellers... Var liksom noe helt annet.

 

Jeg testet hjemme ved å kjøre pink noise på nokså høyt volum fra det stasjonære anlegget mitt mens jeg hørte på musikk fra mobilen. Konklusjon: Ville opplevd problemer med støy fra f.eks. flymotor, og det skal liksom Bose være kongen på når det kommer til å kansellere...?...

 

Er det jeg som er rar? Eller burde jeg reklamere? Inntil for en tid tilbake hadde jeg et langt rimeligere Audio Technica quiet point av eldre modell. Det dempet BEDRE! Og sånn skal det da ikke være?

Endret av Mobilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis du har mulighet kan du stikke tilbake til butikken og sammenlikne med utstillingsmodellen? NC virker i utgangspunktet best på lavfrekvent støy, kanskje omgivelsene avgir støy som ikke lar seg dempe like godt? Uansett, hvis du sammenlikner med et annet sett og finner at ditt er dårligere, da ville jeg reklamert!

Selv har jeg QC15 og syns de demper svært godt, og det burde dine gjøre også. Ville likevel dobbeltsjekket med utstillingsmodell, i tilfelle det er du som er "rar", som du sier... Kjipt å gå uten hodetelefoner, bare for å få dem i retur uten fiks!

Lenke til kommentar

Ja, du bør ta en tur tilbake til butikken og teste din mot butikkens utstillingsmodell for å se om det er forskjell. Er det en stor forskjell, så er det noe feil med ditt eksemplar og det bør repareres eller byttes.

 

Jeg har to Bose hodetelefoner med Noise Cancelling. QC15 som vel er en tidligere utgave av din, og QC20 som er propper. Begge to demper støy overraskende godt. Kan med QC20 høre lav musikk på t-banen uten å merke lyd fra t-banen overhodet.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Kan godt være en feil med headsettet ditt, men jeg har samme modellen og du må være klar over at det ikke er hørselvern det er snakk om. Du kan ikke forvente at bare fordi du skrur på en liten bryter så skal all lyd rundt deg, uansett volum eller frekvens, forsvinne.

 

Sånn er det bare, ingen hode telefoner er så gode (NC eller ikke) at de klarer å fjerne 100% av all støyen på utsiden.

Når du skrur på headsettet er det forøvrig ikke bare NC du skrur på, men også ActiveEQ som er boses egen miniforsterker/EQ innebygd i headsettet. Derfor vil du oppleve bedre lyd med NC på om det er mye lyd rundt eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke 100% fjerning av støy, for all del! Da ville vel et hørselsværn med radio prestere bedre... Men jeg ville ikke på noen måte kunne spille på lavt volum på en t-bane. Det fikk jeg i alle fall ikke til i dag - i motsetning til de gamle jeg hadde... De ble utslitt, og da ville jeg investere litt når jeg først måtte ha nye. Da synes jeg det er litt merkelig at det som er ærklært som de med beste nc hodetelefonene på markedet av f.eks. tek.no, lyd og bilde, brukere osv oppleves slik. Og jeg har sensitive ører som ikke klarer veldig høyt volum. Det er en av grunnene til at jeg liker NC.

 

Så min konklusjon er at jeg tar meg en tur tilbake til Soundgarden og dobbeltsjekker i morgen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke være for bastant. Det er utvilsomt det beste nc headsettet som finnes på markedet, men de klarer som sagt ikke alt.

Vet ikke om du har satt deg inn i hvordan nc'en funker, men basically tar de lyden utenfra og skaper en tilsvarende antilyd på innsiden (-1 + 1 = 0). Derfor de fungerer best på homogene frekvenser.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke 100% fjerning av støy, for all del! Da ville vel et hørselsværn med radio prestere bedre... Men jeg ville ikke på noen måte kunne spille på lavt volum på en t-bane. Det fikk jeg i alle fall ikke til i dag - i motsetning til de gamle jeg hadde... De ble utslitt, og da ville jeg investere litt når jeg først måtte ha nye. Da synes jeg det er litt merkelig at det som er ærklært som de med beste nc hodetelefonene på markedet av f.eks. tek.no, lyd og bilde, brukere osv oppleves slik. Og jeg har sensitive ører som ikke klarer veldig høyt volum. Det er en av grunnene til at jeg liker NC.

 

Så min konklusjon er at jeg tar meg en tur tilbake til Soundgarden og dobbeltsjekker i morgen :)

 

Hvordan gikk det? Noen forskjell ift. utstillingsmodellen i butikk?

Lenke til kommentar

Aktiv demping som dette fungerer dårligere enn ørepropper og øreklokker, men det hjelper endel på lave frekvenser, så det er litt vanskelig å si.

 

AtW

 

Ja, kan skrive under på det. Har selv QC15 og de demper statiske lyder i det nedre frekvensområdet godt, men de fjerner nesten ikke kortvarig støy.

Lenke til kommentar

 

Aktiv demping som dette fungerer dårligere enn ørepropper og øreklokker, men det hjelper endel på lave frekvenser, så det er litt vanskelig å si.

 

AtW

 

Ja, kan skrive under på det. Har selv QC15 og de demper statiske lyder i det nedre frekvensområdet godt, men de fjerner nesten ikke kortvarig støy.

 

 

Det skal ikke ha noe å si med varigheten av støyen, bare frekvensen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...