Gå til innhold

Onkyo tx-nr737 + effektforsterker?

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en Onkyo tx-nr737 reciver (black friday), og lurer på hvordan jeg skal ta ibruk min NAD effektforsterker.

Tidligere hadde jeg en NAD forsterker, urgammel stereo, hvor jeg koblet til NAD effektforsterker via "line out", og det virket uten problem. For å justere volum brukte jeg volumhjulet på "forforsterkeren", den gamle NADen.

Nå har jeg koblet effektforsterkeren til line out på Onkyo reciveren, hvor de da har forskjellige soner på disse 2 line out. Jeg er ikke interessert i å ta ibruk flere forskjellige soner, men å kunne justere volum på effektforsterkeren. Jeg fikk ut lyd fra høyttalerne jeg har på effektforsterkeren ved å aktivere "zone2", men da kan jeg ikke justere lyden, og det står må maksimalt til en hver tid.

Det er forsåvidt en line out til sub woofer, men denne spiller vell kun de lavere frekvenser? Kan jeg kanskje justere så jeg kan sende full range på sub woofer kanalen?

Hvordan kan jeg bruke effektforsterkeren og justere volum med Onkyo reciveren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onkyo sine billigere receivere har dessverre ikke pre out til annet en sub, så du får ikke brukt effektforsterkere til annet en sub.

Eneste jeg kan tenke meg funger er om du bruker en høyttaler til line-level konverter.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Returner Onkyoen til komplett, du har 45-dagers andrerett.

Så gå for Yamaha RX-830 i stedet. Dette er fjorårsmodellen, men ikke tenk så mye på det hvis du ikke skal bruke Dolby Atmos. Den har pre-out på alle surround kanaler.

https://www.komplett.no/yamaha-rx-a830-hjemmekinoreceiver-sort/794603

7xx serien til Onkyo hadde pre-out før, var så å si eneste forskjell fra 6xx modellen dems, nå har de fjernet dette, og heller bare lagt inn en ekstra sone (3 i stedet for 2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...