*F* Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hei.Igjennom jobben har jeg blitt meldt på et slikt kurs som jeg skal på neste uke: "Course 50331D: Windows 7, Enterprise Desktop Support Technician" https://www.microsoft.com/learning/en-us/course.aspx?id=50331d Jeg trenger bare ta kurset, det er ikke lagt opp til sertifisering, men man kan vist ta sertifiseringen etter kurset en gang om man vil det, noe jeg gjerne har lyst til. Hvorfor ikke liksom. Men har noen tatt denne? Har aldri tatt noen sertifiseringer av denne typen så jeg har ikke den fjerneste peiling på hvor vanskelig det er. Noen som kan komme med noen erfaringer? Det er vanskelig å vurdere egen skill, men kan jo generelt windows og windows server, helt enkelt ad, dhcp, print osv. ++ Ingen fordypning i noe spesielt, IKT-Servicefag og noen års erfaring. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Har googlet litt, ser ut som testen heter "70-685" Lenke til kommentar
lysakers Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Stemmer at denne sertifiseringen heter 70-685 - https://www.microsoft.com/learning/en-us/exam-70-685.aspx Har du jobbet noen år med Windows 7 vil mye av det som dekkes av sertifiseringen være ting du har vært borti tidligere. Det er alltid noen ekstrem tilfeller og særkunnskaper i disse Microsoft sertifiseringene. Men regner med at siden kurset er laget for og bygger opp til sertifiseringen, vil kursholder legge vekt på og dekke alle særpreg som dukker opp. Har selv ikke prøvd meg på 70-685 enda (skal ta den til høsten) men har prøvd meg på en 70-680 sertifisering (som går på installering og konfigurering av Windows 7) hvor jeg var noen får % kort grunnet noen sære spørsmål jeg surret på. Kan også legge til at disse Windows 7 sertifiseringene har ikke veldig mye med AD og DHCP å gjøre, bare en generel forståelse av hvordan de fungerer i samsvar med WIndows 7. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Hvorfor sertifisere på Win 7 nå? Ville heller ventet på Win 10-kursene.. Har du gått IKT og har års erfaring med OSet vil du neppe lære noe revolusjonerende der. Lenke til kommentar
lysakers Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Hvorfor sertifisere på Win 7 nå? Ville heller ventet på Win 10-kursene.. Har du gått IKT og har års erfaring med OSet vil du neppe lære noe revolusjonerende der. Det er veldig sant det, men hvis man sammenligner med Windows XP så vil mange bedrifter fortsatt kjøre Windows 7 i mange år fremover. Som du sier, er ikke revlusjonerende å lære men når man får det gratis fra jobben er det jo enda en sertifisering (eller hvis man legger til en sertifisering til, en MCSA tittel fra Microsoft) som fremtidige arbeidsgivere kanskje liker. Bare se på nærmest alle utlysninger nå til dags og maset om ITIL. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Arbeidsgiveren meldte meg på det her, så det er både gratis og lønnet for min del. Jobber i en organisasjon som benytter Windows 7 så det er nok derfor. Parken er på ganske mange tusen PC-er, og programvaren er i stor grad noe spesiell, så jeg tror vi kommer til å kjøre Windows 7 i enda en god del år fremover. Det fungerer tross alt fint i den sammenheng organisasjonen bruker det til. reklamevideoer jeg har sett i forhold til kurset på youtube osv får det ihvertfall til å virke givende: Dog ser jeg på internett rundt forbi at mange klarer over at det er veldig server-rettet (og dem failer prøven) Blir ihvertfall greit med et kurs, jeg er ikke typen som lærer av å lese igjennom en feit bok. Endret 3. desember 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hvis du er kjent med MS, så er vel dette en standard MS multiple choice prøve. Altså, hvis du kjenner hvordan windows 7 og servere fungerer sammen. Så er disse prøvene stort sett enkle. Men, dette er prøver man som regel kan lære seg "the hard way" (lese en bok fra perm til perm og memorere) uten at du egentlig har skjønt noe som helst. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Kurs fullført. Kursholderen sa at når han tok slike tester pleide han etter et kurs eller opplesning å bruke en uke på å ta tester online for så å bruke en uke på å lese seg opp på dem han feilet på. Så, noen forlag til tester online tilsvarende prøven? Jeg kan dog informere om at kurset stort sett var en stort sammendrag av Windows server og Windows 7. Med 4 dagers kurs sier det seg selv man bare fikk svippet innom de fleste emnene. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Kurs fullført. Kursholderen sa at når han tok slike tester pleide han etter et kurs eller opplesning å bruke en uke på å ta tester online for så å bruke en uke på å lese seg opp på dem han feilet på. Så, noen forlag til tester online tilsvarende prøven? Jeg kan dog informere om at kurset stort sett var en stort sammendrag av Windows server og Windows 7. Med 4 dagers kurs sier det seg selv man bare fikk svippet innom de fleste emnene. Føler du at du fikk noe ut av kurset? Var det vært å bruke 4 dager på? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Kurs fullført. Kursholderen sa at når han tok slike tester pleide han etter et kurs eller opplesning å bruke en uke på å ta tester online for så å bruke en uke på å lese seg opp på dem han feilet på. Så, noen forlag til tester online tilsvarende prøven? Jeg kan dog informere om at kurset stort sett var en stort sammendrag av Windows server og Windows 7. Med 4 dagers kurs sier det seg selv man bare fikk svippet innom de fleste emnene. Burde vel kanskje tipset deg om at dette som regel er en dårlig ide. Fatter ikke at kursholderne enda sier dette. Synes det er bedre å ta det rett etter kurstet, skulle du stryke. Så koster det ikke mange hundrelappene å melde seg opp igjen. (Er tross alt rett etter kurset at materialet sitter best, ikke 2-3 uker etterpå) men dette kan godt være bare meg, en annen ting er. Hvis du ikke har kjennskap til MS sertifiseringer, så er det en flott måte å bli kjent med disse på (hands on) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2014 Kurs fullført. Kursholderen sa at når han tok slike tester pleide han etter et kurs eller opplesning å bruke en uke på å ta tester online for så å bruke en uke på å lese seg opp på dem han feilet på. Så, noen forlag til tester online tilsvarende prøven? Jeg kan dog informere om at kurset stort sett var en stort sammendrag av Windows server og Windows 7. Med 4 dagers kurs sier det seg selv man bare fikk svippet innom de fleste emnene. Føler du at du fikk noe ut av kurset? Var det vært å bruke 4 dager på? Fikk noe ut av kurset, men det er stortsett et et sammendrag av windows server og windows 7. Det er utrolig mange emner inkludert, så man får ikke gjort mer enn å skrape overflaten av ting. Det er verd å bruke 4 dager på, men tror ikke jeg ville betalt for kurset. Som kurs ofte er, så er dette kurset ofte KJEMPEDYRT, ser at om man skal melde seg på et slikt kurs koster det gjerne 20000kr. Hva min bedrift betaler vet jeg ikke. Men si at det er 10 deltakere, det er 200000kr per kurs, og alt man trenger er en person, en projektor og noen virtuelle servere... Kurs fullført. Kursholderen sa at når han tok slike tester pleide han etter et kurs eller opplesning å bruke en uke på å ta tester online for så å bruke en uke på å lese seg opp på dem han feilet på. Så, noen forlag til tester online tilsvarende prøven? Jeg kan dog informere om at kurset stort sett var en stort sammendrag av Windows server og Windows 7. Med 4 dagers kurs sier det seg selv man bare fikk svippet innom de fleste emnene. Burde vel kanskje tipset deg om at dette som regel er en dårlig ide. Fatter ikke at kursholderne enda sier dette. Synes det er bedre å ta det rett etter kurstet, skulle du stryke. Så koster det ikke mange hundrelappene å melde seg opp igjen. (Er tross alt rett etter kurset at materialet sitter best, ikke 2-3 uker etterpå) men dette kan godt være bare meg, en annen ting er. Hvis du ikke har kjennskap til MS sertifiseringer, så er det en flott måte å bli kjent med disse på (hands on) Joda, du har et godt poeng der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå