Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Har sett både japanske og den amerikanske versjonen. De er jo egentlig nesten helt like. Eneste forskjellen er vel historien om hun jenta, og hvordan hun var når hun levde. Ellers så er det kult at vi får se øye på hun jenta i den japanske versjonen. Det er så absolutt ikke helt like. Mens de feige produsentene i USA satser på en film hvor publikum skal skremmes med ubehagelige overraskelser som på ingen måte dekker over den syltynne måten å presentere enn ellers genial historie på, gjør det asiatiske filmteamet alt på en så mye bedre måte. Nå er det da slik i en film at man skal få medfølelse for karakterene, kan du med hånden på hjertet si at du fikk det i The Ring? Nå skal man jo ikke se bort ifra at det kommer en "The Ring 2", men i så fall kommer den bare som et resultat av suksessen til den første, og vil antageligvis være skrevet for det amerikanske publikumet. Det kommer en oppfølger og jeg tipper det er som du sier; den kommer til å fungere som en oppfølger av The Ring og ikke som en remake av Ringu 2. Har sinnsykt lyst til å se hele trilogien. Finnes den med tekster? Noen som vet om et sted man kan leie nr.0 og nr. 3? Nummer 3? Vet ikke om det er mulig å få tak i Ringu 0 på norsk DVD, men du kan bestille den. Er du desperat nok kan du jo alltids laste den ned. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Har sinnsykt lyst til å se hele trilogien. Finnes den med tekster? Noen som vet om et sted man kan leie nr.0 og nr. 3? De er utgitt med engelske, svenske og danske undertekster. Se denne linken Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg syntes ikke at den var spesielt skummel. Hadde ventet meg noe skikkelig skummelt, men ble litt skuffa :grine: Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 japanske er best men de amrikanske er jo ikke så dårlige heller. trykkte på siste og fant denne litt trøtt og kjedet meg Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Personlig synes jeg den japanske var best. Men den var egentlig ikke spesielt bra den heller. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Den amerikanske skremte vannet av meg da jeg så den på kino. Den japanske er heller treig og kjedelig. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har kun sett amerikanske versjonen, og ble heller skuffet. Makan til oppskrytt film. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke skvatt en eneste gang. Det eneste positive var atmosfæren, som til tider var guffen. Mer hadde ikke filmen å by på. The Grudge derimot, er en fin film. Få med deg både amerikansk å japansk versjon av den. Garantert frysninger til neste år! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Først vil eg bare si gratulerer til x-nobbit for ein herlig bump av tråden. Eg såg den amerikanske først, t tillegg med 3 veninner,der 1 av dem endte opp med 4 neger inni armen min,og eg blei skremt hardt til tider. Det hjelper med påfølgende jentehyl fra begge kanter. Syns den japanske er god, men muligens ikkje så skremmende. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har aldri hatt en bedre kinoopplevelse enn det jeg hadde med den amerikanske versjonen. Det betyr at den amerikanske versjonen virket veldig positivt på meg. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har kun sett amerikanske versjonen, og ble heller skuffet. Makan til oppskrytt film. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke skvatt en eneste gang. Det eneste positive var atmosfæren, som til tider var guffen. Mer hadde ikke filmen å by på.The Grudge derimot, er en fin film. Få med deg både amerikansk å japansk versjon av den. Garantert frysninger til neste år! 6787066[/snapback] Skummel stemning > dårlige skvettescener Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Litt off-topic her: Jeg synes ikke at The Ring var spesiellt skummel/skremmende i det hele tatt (har ikke sett Ringu though) Er jeg blant veldig få? 1324698[/snapback] Jeg kjeda meg da jeg så den..... Lenke til kommentar
GtReBra Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hadde høye forventinger til denne filmen når jeg så den på kino. Men blei veldig skuffa. Var ikke skummel i det hele tatt Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hadde høye forventinger til denne filmen når jeg så den på kino. Men blei veldig skuffa. Var ikke skummel i det hele tatt 6788529[/snapback] Hadde ingen forventninger da jeg så den, men ble vettskremt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har aldri hatt en bedre kinoopplevelse enn det jeg hadde med den amerikanske versjonen. Det betyr at den amerikanske versjonen virket veldig positivt på meg. 6788103[/snapback] Det er som jeg skulle sagt det selv, og jeg er rimelig sikker på at jeg faktisk har gjort det i en annen tråd. Stemningen i The Ring er overlegen Ringus. For å være ærlig så synes jeg at The Ring er noe av det beste av skrekkfilm som har blitt laget de siste årene. Toeren derimot vil jeg ikke uttale meg om... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Eg elsker det faktum at eg liker å bli skremt,samt at eg finner den roen når eg ser slike filmer at eg faktisk blir skremt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Gammel tråd men siden dere vil fortsette diskusjonen så stenger vi ikke denne. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Den amerikanske var en skvette film med grie typisk film musikk, mens den japanske var mer psykisk skummel og hadde mye bedre musikk/stemning. Men den amerikanske the grudge var derimot litt bedre. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har kun sett amerikanske versjonen, og ble heller skuffet. Makan til oppskrytt film. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke skvatt en eneste gang. Det eneste positive var atmosfæren, som til tider var guffen. Mer hadde ikke filmen å by på.The Grudge derimot, er en fin film. Få med deg både amerikansk å japansk versjon av den. Garantert frysninger til neste år! 6787066[/snapback] Skummel stemning > dårlige skvettescener 6788150[/snapback] Sant, men skummel stemning er ikke noe man blir vettskremt av, som noen har nevnt at de ble. Det hjelper ikke å bygge opp filmen til noe som aldri skjer, da blir man bare skuffet (slik jeg ble). Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Syns faktisk orginale Ju-on var bedre eg, og denne såg eg faktisk etter eg såg den amerikanske versjonen. Endret 2. september 2006 av Mala Lenke til kommentar
Doga Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg ble mye mer skremt og redd av The Ring enn Ringu. Den amerikanske funket bedre for min del enn den japanske. Får nesten frysninger bare av å huske den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå